KTM 690 Smc 2008

Mmm har du någon länk till sidan med dekaler?

Jag och sponsorerna ska bygga egna dekaler, det som har planerats är:

*Blå och gul/orange-reflex dekaler
*Vit plast
*Blåljus och sirener
*"polis kläder" med vit hjälm och kamera

Tyvärr kommer det inte stå polis på den, då det är förbjudet. Sirener och blåljus kommer inte att användas i trafiken men kommer att sitta på hojen.

Hojen kommer bland annat köras i shower och i stunt, men jag kommer också pendla med den.

:tummenupp :hojsmilie

Last edited:

*Vit plast
*Blåljus och sirener

Tyvärr kommer det inte stå polis på den, då det är förbjudet. Sirener och blåljus kommer inte att användas i trafiken men kommer att sitta på hojen.

Hojen kommer bland annat köras i shower och i stunt, men jag kommer också pendla med den.

Ska bli trevligt med bilder när den blir klar.
Men bling polissirener o blåljus , frågan är om det inte blir lite nördstämpel på det.
Övriga dekaler osv kan vara rätt fräckt.

Har själv nån såna skrickiga dekaler i gul/blå reflex på ena hojen.
Syfte för att synas i trafiken,men nånga saktar ner och släpper ofta förbi en i tron om att man är lagens långa arm ibland.

*Vit plast
*Blåljus och sirener

skriv potatis på den då eller något annat som går att misstolka om man kollar lite snabbt :tummenupp

Men bling polissirener o blåljus , frågan är om det inte blir lite nördstämpel på det.

Jo det har vi också tänkt på men det är mest för nöje för publiken :)
Men annars "smakar det så kostar det" :arsele

skriv potatis på den då eller något annat som går att misstolka om man kollar lite snabbt :tummenupp

Haha det har vi också funderat på!:D Men vi har fortfarande inte bestämt oss om det ska stå potatis eller inte... vi vill ju inte sura upp polisen:rolleyes:

Jo det har vi också tänkt på men det är mest för nöje för publiken :)
Men annars "smakar det så kostar det" :arsele

Haha det har vi också funderat på!:D Men vi har fortfarande inte bestämt oss om det ska stå potatis eller inte... vi vill ju inte sura upp polisen:rolleyes:

Inget alls illa ment nu, men är de du som ska showa runt o uppträda på hojen ? Får inte uppfattningen av att du är nån stuntare om man kollar tuben din bara.. Hata mig inte för detta nu :)

Edit: ursäkta min dåliga syn, såg nu i annonsen! "Obs: Jag har lånat Stuntmans konto, men ni kan ändå fråga via PM (han svarar också) :)"

Mvh

Last edited:
har försökt ta loss bakdäcket men fälgkanten tar i bromsoket hur jag än gjorde :mad:

jag palla upp med biltemas depåstöd. sköt fram däcket. lossa kedjan. tog loss axeln. tog bort drivpaketet. släppte bakre bulten på den undre kedjestyraren... gick inte att dra loss oket ifrån styrspåret på svingen som på 690 SM.

Manualen säger inget om att oket behöver tas bort.

vad e tricket :confused:

har försökt ta loss bakdäcket men fälgkanten tar i bromsoket hur jag än gjorde :mad:

jag palla upp med biltemas depåstöd. sköt fram däcket. lossa kedjan. tog loss axeln. tog bort drivpaketet. släppte bakre bulten på den undre kedjestyraren... gick inte att dra loss oket ifrån styrspåret på svingen som på 690 SM.

ta bort "kedjeskyddet", dra hjulet bakåt, vinkla förbi oket, voila

Christopher Christopher Christopher va säger man!? Suck...
Börjar med Biltema stöd??? Va? Köp riktigt... Sen undrar jag om det inte är barnsäkrat för dig, nog bäst så på din hoj :tungan:D

skyddet som är på ovansidan, som går längst med svingen?

Kom ska pappa hjälpa dig :tummenupp

Last edited:
Snackade med Ktm och de sa att priset ska sänkas rejält på 690 smc 2011-modeller.
Blev då lite fundersam och gick in i Bajajs hemsida eftersom de ska bygga ktm 125 duke, och där stod det: "The Bajaj KTM 690 SMC will be launched in India via Bajaj in 2011. Price around R.s 7.8 lacs"
Och tydligen så ska det finnas tre färger att välja på:va

Är det verkligen sant att de ska byggas i Indien?:gnissla:brinnerup

http://auto.indiamart.com/motorcycles/bajaj-ktm-690-smc/

Ktm har ännu inte släppt nån info om 690 smc 2011 i deras egna sida.

Tillägg: Tydligen kommer ALLA Ktm hojar (även RC8) byggas av bajaj 2011 förutom exc/xc modellerna :huvet:huvet:huvet:död

Last edited:
Det är inte bara så att dom byggs där just för den marknaden? Att det blir för dyrt att "skeppa" cyklarna till den delen av världen?
Ska priserna i Sverige dumpas på just smc? Låter konstigt??

Snackade med Ktm och de sa att priset ska sänkas rejält på 690 smc 2011-modeller.

Hur säkert är ett sådant uttalande. En sådan åtgärd kommer ju även påverka marknaden av begagnade KTM. Går det att få bekräftat på något sätt?

Hur säkert är ett sådant uttalande. En sådan åtgärd kommer ju även påverka marknaden av begagnade KTM. Går det att få bekräftat på något sätt?

De ville inte avslöja priset pga att nån info inte fick släppas innan presentationen av 2011 modellerna. Det enda som de sa var att priserna var sänkta rejält.

Om du går till en seriös ktm-återförsäljare kommer de troligtvis säga samma sak

Tur att priserna inte är sänkta på exc/xc modellerna för jag ska kanske sälja min 530 :banana
Men en 690 kommer jag köpa ändå:yoparty

Jävla tur man han köpa innan det blev indiskt tillverkat, puuh.....
Klart de får sänka priset om de görs där, vem vill köpa då?
Helt plötsligt gick min hoj upp 10 lapp =)

Ska det hända bör kvaliteten vara rejält bristfällig. Frågan är om detaljer ska gjutas där eller om man behåller produktionslinan i österrike eller var den nu befinner sej. Skeppas delarna till indien för hopmontage är hojen antagligen likvärdig med befintliga hojar.

Sänks priserna på supermotarder är det ju för all del bra. Trist för dom som precis köpt nya.

Samma här, precis skaffat en fin -10.

Men sänkt pris måste ju rimligen betyda sänkt kvalite? För inte fasen vill de tjäna mindre pengar :va :gnissla

I mina öron låter det helt otroligt om det skulle vara någon rejäll sänkning.
Vilka stora företag idag flyttar sin produktion till Asien för att sedan sänka sina priser på varorna för konsumenterna?

Jag kan bekräfta att en prisändring är på gång eller som säljaren uttryckte det "ingen höjning är förstående". -11 fanns redan i butiken men någon prisbild hade KTM ännu inte lämnat. Säljaren sa däremot att det är ett rejält sug efter beggade SMC. Flera köpare hade ring och tingat nästa begagnade SMC som kunde komma in till butiken.

Priset i Sverige för en ny SMC -10 varierar från 74900:- till 89900:- men då tillkommer AKRA och mapp, för det förmodar jag de flesta vill ha.:hihi

Vad kostar ett AKRA utan främre rör och vad kostar en mappning, ni som köpt detta?

Ytterliggare en fråga till er SMC-ägare. Jag har för mig det sitter Pirelli-däck på hojen men vilket däck är det? Supercorsa PRO?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT