KTM 690 Smc 2008

Det är manligt med feta fogar :tummenupp

Tror inte att regn är ett stort issue, det är hyffsat tätt framför filtret, plastkåpor på ramen samt expansionskärlet och sadeln är ju välvd utanför luftburken. Snarare smuts och riktad stråle vid tvättning som kan ställa till det. Man bör helt klart byta filtret oftare med öppen burk eller skaffa ett tvättbart filter som man tvättar oftare än serviceintervallen säger.

Vore kul att täppa till luftburken och lägga ngn form av papper där filtret sitter och spraya hojen med simulerat regn och se om det letar sig in...

R1 racer, menar du att sidan på luftburken skulle se ut ung så här?

Japp precis så tänkte jag mig på båda sidorna.Sen ett vanligt "tak" ja så det blir typ som en burk med gällarna på sidorna.
Kanske något för KarlZz att skapa? Kräver dock lite mer små svetsande.
 
Om man nu ska gå efter cubics bänkning så gick den väl ändå bäst utan lock.
Varför då göra ett nytt igen? Behåll då helt enkelt det som de är nu istället.

Tycker det som KarlzZ har gjort ser väldigt bra ut. Och tror designen av taket skyddar mer än tillräckligt.
 
Om man nu ska gå efter cubics bänkning så gick den väl ändå bäst utan lock.
Varför då göra ett nytt igen? Behåll då helt enkelt det som de är nu istället.

Tycker det som KarlzZ har gjort ser väldigt bra ut. Och tror designen av taket skyddar mer än tillräckligt.


Kommer inte göra med gälar på sidan.
för mycke jobb o värma med gasen för o vrida ut de.
Ska göra en som kommer ha lite mer "Sidor" sen kanske de blir som en sköld framtill.
Funderar även på o kanske göra ett med gälar upptill.
tror inte de bromsar luften så mycket.

Kommer även göra ett lock utan hål "Tvättlock" som man kan skruva dit under tvätt.
 
eller ta bort sadeln vid tvätt, stoppa lufthålet fullt med de å sen tvätta... så gör jag iaf när jag tvättar å ja har ju kapat av mitt rakt av ganska ordentligt... r1 racer har sett... de kommer in vatten när man tvättar med högtryckstv'ätten, men inte så jävla mycke å de e' bara när man riktar strålen in mellan sadeln å där typ...

så de du har gjort duger mer än väl anser jag..

varför hålla på å klydda, skit i gälar å de möget.. möjligtvis en ram runt hela på 10 mm kanske som skyddar så vatten inte kan rinna in över kanten...

de va mina tankar. puss kram
 
hmm fick mina svarta kåpor igår och såklart va de små märken i skiten :( men men nu ska alla kåpor in på lack :) Ska fundera ut vikken färg det blir... Funderar starkt på jas färgen.
 
Cool, ska du ha den så matt då? Det tror jag vore jäkligt najs, hoppas det håller bara!

Kom precis hem efter en duktig runda, givet-jävla-vis regnade det dem sista 10 min. Hamnade i sprayet bakom bilar osv, körde motorväg. Kör utan lock, bara lite silvertejp som håller i kanterna, kom hem, kollade filtret, snustorrt :tummenupp
 
Kommer inte göra med gälar på sidan.
för mycke jobb o värma med gasen för o vrida ut de.
Ska göra en som kommer ha lite mer "Sidor" sen kanske de blir som en sköld framtill.
Funderar även på o kanske göra ett med gälar upptill.
tror inte de bromsar luften så mycket.

Kommer även göra ett lock utan hål "Tvättlock" som man kan skruva dit under tvätt.

De jag menade var att den du redan gjort är helt kanon.
Så nu väntar jag bara på att ja ska få köpa en :D
 
Nu är version 3 på gång.
Skall svetsas imorgon.
"var tvungen o jobba idag :huvet så ja han inte.
Den här är nog lättast o göra, slipper värma med gas.
Bara o knäcka i kantpressen.

Som "Cubic" skrev tidigare så var hans filter torrt, så ja tror denna duger bra.
 

Bifogat

  • ver_3.JPG
    ver_3.JPG
    110.7 KB · Visningar: 134
  • ver_3_.JPG
    ver_3_.JPG
    97 KB · Visningar: 114
  • ver_3__.JPG
    ver_3__.JPG
    100.9 KB · Visningar: 137
Nu är version 3 på gång.
Skall svetsas imorgon.
"var tvungen o jobba idag :huvet så ja han inte.
Den här är nog lättast o göra, slipper värma med gas.
Bara o knäcka i kantpressen.

Som "Cubic" skrev tidigare så var hans filter torrt, så ja tror denna duger bra.



Den e' klockren... :tuttar

kommer du göra lite fräcka andra detaljer som syns till hojen e' ja lätt på att köpa av dig.. men min luftburk duger bra till mig själv.. ser förjävligt ut men funkar bra..

jävligt snyggt gjort dock.. avis på dig..

hitta på lite fräcka blingbling så köper ja av dig direkt.. :pannkyss
 
Nu är version 3 på gång.
Skall svetsas imorgon.
"var tvungen o jobba idag :huvet så ja han inte.
Den här är nog lättast o göra, slipper värma med gas.
Bara o knäcka i kantpressen.

Som "Cubic" skrev tidigare så var hans filter torrt, så ja tror denna duger bra.

Det ser jäkligt proffsigt ut:tummenupp
När tar du emot beställningar:D
 
Nu är version 3 på gång.
Skall svetsas imorgon.
"var tvungen o jobba idag :huvet så ja han inte.
Den här är nog lättast o göra, slipper värma med gas.
Bara o knäcka i kantpressen.

Som "Cubic" skrev tidigare så var hans filter torrt, så ja tror denna duger bra.

:bow Ja tack:tummenupp
 
eller ta bort sadeln vid tvätt, stoppa lufthålet fullt med de å sen tvätta... så gör jag iaf när jag tvättar å ja har ju kapat av mitt rakt av ganska ordentligt... r1 racer har sett... de kommer in vatten när man tvättar med högtryckstv'ätten, men inte så jävla mycke å de e' bara när man riktar strålen in mellan sadeln å där typ...

så de du har gjort duger mer än väl anser jag..

varför hålla på å klydda, skit i gälar å de möget.. möjligtvis en ram runt hela på 10 mm kanske som skyddar så vatten inte kan rinna in över kanten...

de va mina tankar. puss kram

Jag har fått bannor av en mek när jag sa att jag körde med högtryckstvätt en gång. Han menade att det är ajabaja på MC: Vatten tränger i lager mm. Vet inte om han snackade skit eller inte men kör med lågtryck för att vara på den säkra sidan...
 
Jag har fått bannor av en mek när jag sa att jag körde med högtryckstvätt en gång. Han menade att det är ajabaja på MC: Vatten tränger i lager mm. Vet inte om han snackade skit eller inte men kör med lågtryck för att vara på den säkra sidan...

Japp högttryck skall nog användas med viss försiktighet på känsligare områden.
 
Cool, ska du ha den så matt då? Det tror jag vore jäkligt najs, hoppas det håller bara!

Kom precis hem efter en duktig runda, givet-jävla-vis regnade det dem sista 10 min. Hamnade i sprayet bakom bilar osv, körde motorväg. Kör utan lock, bara lite silvertejp som håller i kanterna, kom hem, kollade filtret, snustorrt :tummenupp

Yes den ska vara matt :) Kan bli jävligt häftigt! Funderar på även att ha den som våran f15 vi har

http://www.youtube.com/watch?v=kK0cPPGXfYE

Att tvätta en motard med högtryck är i mina ögon ett plågeri! Kan ju förstå dom som åker cross/enduro att skiten ska av för service o så.
 
Last edited:
Nu är version 3 på gång.
Skall svetsas imorgon.
"var tvungen o jobba idag :huvet så ja han inte.
Den här är nog lättast o göra, slipper värma med gas.
Bara o knäcka i kantpressen.

Som "Cubic" skrev tidigare så var hans filter torrt, så ja tror denna duger bra.

GE MIG!!!!!:yoparty :yoparty

grymt jobb, som porr :tuttar :tungan
 
Kul att grejerna man gör uppskattas.

"Drufus"

Har du några ideer på vad du vill ha då??

Nu den iväglämnad på svets.
skulle få tebax den imogon.
ska bli kul o sen hur den srr ut när den är snyggt svetsad.

Är det nån mer som upplever gasen som lite on/off..
tycker de är ryckigt som fan när man kör bakhjul,

MvH Karl Karpf
 
Du har inte bara lite slapp kedja som gör att det rycker?
 
Nej den är spänd.

Lite svårt o förklara. men de känns som om man släpper lite på gasen bara så dör nästa hela cyckeln,
finliret finns liksom inte där.

Det är ett helvete o ligga o balansera på bakhjulet.
blir stora justeringar fast man vill ha små.
 
Det kan jag uppleva ibland när man kör vanligt, under halv gas, slår av lite så dör den mkt. Det e cool med insprutning, men jag vet inte om jag tycker det fungerar hundra. Kan inte "segla" på bakhjulet, men det borde ju vara samma fenomen som jag upplever på 2 hjul.
 
Tyvärr så är finliret inte här än på insprutet. Tycker det är en stor skillnad att hjula med en hoj som äger förgasare än insprut. Hade precis samma problem med min husqvarna..Men efter tag så får man själv liret i handen och det går lite bättre.
 
Back
Top