KTM 690 Smc 2008

Ser kanon ut dedära, meen man har ju fortfarande problemet att om man skulle köra i regn så e de fritt fram.
Den modellen du har med en skyddsvägg framtill o lite ner på sidorna skulle vara kanon tror ja..

Det kommer.
Ville bara få till en ram som passade först.
ska rita lite mer på den imorgon.
 
Hade lite tråkigt på jobbet idag så ja gjorde 2 st filterlock.
Tyckte plexi inte tätade optimalt, vart lite för "bångligt!
så ja kör med alu istället.

Ja märker STOR skillnad på låga varv.
Min går snuskigt mycke bättre nu.

Gosse, den där kan du sälja dyrt i massupplaga! Till KTM som powerpart! Gör en med flänsar för regnskydd så får du gärna ha tråkigt på jobbet fler gånger. Jag köper!

Ser fräckt ut med plexiglas, kan du inte ta en bild när du monterat på det?
Här är en bild på en annorlunda lösning på skylthållare från RG-RACING, inte precis min smak:confused:

Aaarrg, 75 pund plus VAT...
 
Last edited:
KarlzZ, snyggt! Har du tillgång till vattenjet skärmaskin?
 
KarlzZ, snyggt! Har du tillgång till vattenjet skärmaskin?

Japps..
Jobbar på "Kolsvavattenskärning AB" .
Vi har en Kimtech maskin.
Väntar på den andra.

Har en schysst chef.
får göra vad ja vill till mig själv...
 
Najs, har ingen nytta av mitt jobb när det gäller hojen, grrr!

Japp, klockren lösning du kom på :tummenupp
Använde orginaltejpen, håller det i längden?
Om inte borde ju mattläggningstejp funka...
 
Är det nån som vet med säkerthet om acra mappen tar bort lambdan??
Även om fullgas strypningen på 2 & 3:ans växel försvinner?
Tycker mig ha läst de nånstans.

Får låna en bredbandslambda senare i veckan,
tänkte kolla hur bettan mår med öppet lock,
Men de funkar ju inte om lambdan används.

Bilder på luftfilterlock version 2 kommer lite senare ikväll.
kan inte lägga in bilderna på jobbet.

MvH Karl Karpf
 
Är det nån som vet med säkerthet om acra mappen tar bort lambdan??
Även om fullgas strypningen på 2 & 3:ans växel försvinner?
Tycker mig ha läst de nånstans.

Får låna en bredbandslambda senare i veckan,
tänkte kolla hur bettan mår med öppet lock,
Men de funkar ju inte om lambdan används.

Bilder på luftfilterlock version 2 kommer lite senare ikväll.
kan inte lägga in bilderna på jobbet.

MvH Karl Karpf

Var sitter sonden? På grenröret? I så fall finns ju risk att den är aktiv även om kurvan är ny. Undrar också om 2/3-strypningen verkligen försvinner i och med mappen.

Anyway, ser med SPÄNNING fram emot bilderna!
 
2/3 strypningen kopplar man lättast ur med hjälp av de 2 sladdarna.
Fick med förklaringen att lambda signalerna kopplades bort vid mappning. Vet dock ej hur man kan kolla det.
Sonden sitter på röret,för mej jag sett en "grunka" där.

Ps. spända på luftburkslock version 2
 
Last edited:
Hade hoppats på att slippa dra ut massa kablar.

Är ingen svetsare så de går nog o få lite snyggare.
(ska nog göra en version 3 snart).
Men här kommer lite bilder så Länge.

"R1 Racer"
Var det när du mappade din som dom sa de?

MvH Karl Karpf
 

Bifogat

  • luftfilterlock_v2.JPG
    luftfilterlock_v2.JPG
    125 KB · Visningar: 168
  • luftfilterlock_v2_.JPG
    luftfilterlock_v2_.JPG
    113.8 KB · Visningar: 137
  • luftfilterlock_v2__.JPG
    luftfilterlock_v2__.JPG
    103.1 KB · Visningar: 172
  • luftfilterlock_v2___.JPG
    luftfilterlock_v2___.JPG
    105.2 KB · Visningar: 168
Ja, vad fult det var svetsat :rolleyes:

Jag har en ny affärsidé till Kolsva vattenskärning AB. Sluta gör vad ni gör och börja göra grejer till alla hugade forum-medlemmar på Sporthoj:tuttar

Jag vill ha en orange-eloxerad:tummenupp
 
Snyggt jobbat KarlzZ. Hm svetsarna syns inte på bilden så kan inte uttala mig om det hi hi.
Japp det var när jag mappa hojen så sa verkstadskillen det.
Hm frågan är,håller det locket för regnväder?
Klart det skyddar och leder nog bort vattnet något.Nog svårt att skapa ett riktigt öppet luftfilterlock som samtidigt leder bort vattnet.
Klart man hade fått provköra i regn och se vart vattnet tränger in.
 
Vet inte heller riktigt hur ja ska få den o vara så säker som möjligt mot väta.
Ideer tas gärna emot.
Skissa lite i paint vad ni tror så ska ja se om ja kanske kan tillverka nått sånt.

MvH Karl Karpf
 
Om du svetsar dit en ram runt om hela ramen på ovansidan och sen punktar dit ett nät, borde inte det funka ?
 
Vet inte heller riktigt hur ja ska få den o vara så säker som möjligt mot väta.
Ideer tas gärna emot.
Skissa lite i paint vad ni tror så ska ja se om ja kanske kan tillverka nått sånt.

MvH Karl Karpf

Kanske göra ett sånt lock som du börjat med i ena änden fast över hela och sen göra det ganska luftigt med gällar på sidan som är riktade bakåt.
Hm jag har bilden framför mig i huvudet men svårt att beskriva.

O andra sidan blir det kanske lättare att modifiera ett orginallock ,sett nån som öppnat upp burken från sidan och har typ gällar. Det var på en Enduro modell och de får ju gå i de mesta vädren.
 
Last edited:
Vet inte heller riktigt hur ja ska få den o vara så säker som möjligt mot väta.
Ideer tas gärna emot.
Skissa lite i paint vad ni tror så ska ja se om ja kanske kan tillverka nått sånt.

MvH Karl Karpf

Jag tror att det du gjort duger bra. Det verkar ju trots allt vara framtill som vatten kan komma in, där kan det ju rinna rakt ner i filtret eftersom det sitter så långt fram. Resten täcks ju av sadeln.
 
Det är manligt med feta fogar :tummenupp

Tror inte att regn är ett stort issue, det är hyffsat tätt framför filtret, plastkåpor på ramen samt expansionskärlet och sadeln är ju välvd utanför luftburken. Snarare smuts och riktad stråle vid tvättning som kan ställa till det. Man bör helt klart byta filtret oftare med öppen burk eller skaffa ett tvättbart filter som man tvättar oftare än serviceintervallen säger.

Vore kul att täppa till luftburken och lägga ngn form av papper där filtret sitter och spraya hojen med simulerat regn och se om det letar sig in...

R1 racer, menar du att sidan på luftburken skulle se ut ung så här?
 

Bifogat

  • luftburk_sida.JPG
    luftburk_sida.JPG
    3.9 KB · Visningar: 474
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top