KTM 690 Smc 2008

Någon som har hum om vad endast mappning av slipon kostar?
Misstänker att det är ett 5 minuters jobb men de tar säkert för sig ändå.

Och vad för pris ligger ett akraslipon på eller vad har ni fått ge ?

Sitter här med en sunken orginal burk på hojen,får väl ta mej i kragen och byta ut det snart :)
 
Någon som har hum om vad endast mappning av slipon kostar?
Misstänker att det är ett 5 minuters jobb men de tar säkert för sig ändå.

Och vad för pris ligger ett akraslipon på eller vad har ni fått ge ?

Sitter här med en sunken orginal burk på hojen,får väl ta mej i kragen och byta ut det snart :)

600:- har jag hört.

Sinnessjukt att det inte ingår i priset. Hade dock lite flyt och fick montering och mappning gratis på Pickels i Gävle.
 
Någon som har hum om vad endast mappning av slipon kostar?
Misstänker att det är ett 5 minuters jobb men de tar säkert för sig ändå.

Och vad för pris ligger ett akraslipon på eller vad har ni fått ge ?

Sitter här med en sunken orginal burk på hojen,får väl ta mej i kragen och byta ut det snart :)

Drygt 4 med rabatt, mappning ingår. Värt det dubbla. Minst!
 
Powerbomb Header 690 Enduro/SM

Powerbomb Header 690 Enduro/SM

Undrar vad det kan ha för effekt och syfte,ser lite lustigt ut med en "knuda" på rörstumpen :)
 

Bifogat

  • ACF9335.jpg
    ACF9335.jpg
    9.7 KB · Visningar: 91
någon som vet hur dom är på lelles när det gäller provkörning av hoj??

är sugen på att pröva ktm 690-08!
 
Min bakdämp är sjukt mjuk!!! Har ställt om alla inställningar, fram och bak, till "Sport"...
Om jag står brevid hojen, håller i styret med en hand och trycker till på sadeln med den andra så niger bakdämpen ca 10 cm, utan att jag trycker speciellt hårt. Känns nästan som om det bara är fjädern som jobbar, inte själva dämpen. Ngn annan som känner igen det?

Det var ngn som skrev att han skulle justera förspänningen på fjädern, hur gick det?

EDIT - Uppdaterad info ang. mappning:
Jaha, surrade med meken som kommer göra min 100-mila, han har 3 st mappningar!!! 1 - gatmap med ngn form av avgasrening, 2 - gatmap utan avgasrening (mer effekt än 1), 3 - racemap (mer effekt än 2, men tydligen noll tomgång och "okörbar"). Jag kommer välja 2:an.
 
Last edited:
Var ute och körde en sväng idag, stannade till hemma och justerade fjädringen. Sätter mig på hojen och kör iväg, den känns helt strypt! Ingen dålig gång, men helt kraft/orkeslös. Precis som den vore 25kw strypt.

Vad kan det vara för fel? Har läst på andra forum att visa fått byta insprutare el dylikt.
 
Var ute och körde en sväng idag, stannade till hemma och justerade fjädringen. Sätter mig på hojen och kör iväg, den känns helt strypt! Ingen dålig gång, men helt kraft/orkeslös. Precis som den vore 25kw strypt.

Vad kan det vara för fel? Har läst på andra forum att visa fått byta insprutare el dylikt.


Tror ja har lite av samma problem, va in med den på verkstad idag men dom hade inte tid försten på fredag så får väll se då.
Hojjen går seg svara inte lika bra på gas och FI varningslamapn lyser i mellan åt å varnar för insugsLuftens tempratur inte är rätt. ?
 
Tror ja har lite av samma problem, va in med den på verkstad idag men dom hade inte tid försten på fredag så får väll se då.
Hojjen går seg svara inte lika bra på gas och FI varningslamapn lyser i mellan åt å varnar för insugsLuftens tempratur inte är rätt. ?

Ingen lampa lyste för mig, men samma symptom, rappheten är helt borta. Jag märkte att när jag gav fullt så svarade den bra i en sekund för att sen bara platta ihop och varva.

När jag tog den idag så var det inga problem att åka bakhjul på trean med bara gas, nu lyckades jag inte ens provocera upp den på tvåan.

EDIT: Läst att nån även fått byta soppapump.
 
Last edited:
Var ute och körde en sväng idag, stannade till hemma och justerade fjädringen. Sätter mig på hojen och kör iväg, den känns helt strypt! Ingen dålig gång, men helt kraft/orkeslös. Precis som den vore 25kw strypt.

Vad kan det vara för fel? Har läst på andra forum att visa fått byta insprutare el dylikt.

Det är väl allmänt känt att fjädringsinställningar och prestanda hör ihop:) Testa att ändra tbax så ska den nog gå bra igen.
 
Jobbigt! Låter som om hojen inte får ordentligt med luft eller soppa.
När hojen går för snålt, för lite soppa, kan man varva ordentligt, men hojen orkar ingenting. Om den går för fett, brukar den gå ojämt och bluddra.

Eftersom det är insprut, så kan det ju vara en massa saker, spridarna, eller pumpen som du sa, styrningen till insprutet eller kanske skit i "luftvägen". Vet inte om det finns ngn återcirkulering från vevhusventilationen till luftburken? Om det finns och om du slangar mkt, så kommer det in olja i luftburken, som i stora mängder givetvis påverkar hur hojen går.
Tändstiftet kan oxå vara en indikation på hur hojen går, dra en snabb repa, mkt acc, typ 200 m, stanna o stäng av hojen direkt, skruva av tändstiftet.
Om det är blött och eller toksvart, så går den för fett.
Om det är vitt, så går den för snålt.
Om det är "oboy"-färgat så är det bra.

Detta är bara gissningar, men nu har du några saker du kan kolla på.
 
Last edited:
Jag har hittat felet, löjligt! Tog av sadeln och kollade mappningen, då har den ändrat till läge 1(?) Måste blivit ställd mellan två lägen och sedan vibrerat till fel. Nu går den finfint igen. Innan orkade den knappt varva ur på 5:an.

Pinsamt, men jag blev så less igår så jag ställde in skiten i garaget bara.
 
Skönt att det var så enkelt! :tummenupp

Tycker du oxå att bakdämpen är mjuk, eller är du nöjd med din?
Misstänker faan att det är problem med min...
 
Back
Top