KTM 690 Smc 2008

Skönt att det var så enkelt! :tummenupp

Tycker du oxå att bakdämpen är mjuk, eller är du nöjd med din?
Misstänker faan att det är problem med min...

Den är mjuk min också, men jag tycker att det fortfarande är bra köregenskaper, blev en jäkla skillnad när man styvade upp den fram. Innan kändes den som en fiddy.
 
Tror ja har lite av samma problem, va in med den på verkstad idag men dom hade inte tid försten på fredag så får väll se då.
Hojjen går seg svara inte lika bra på gas och FI varningslamapn lyser i mellan åt å varnar för insugsLuftens tempratur inte är rätt. ?

Du är inte ensam om det.Skumt,hojen har stått nån dag o vips så skulle man ut o så börjar den irrierande F1 lampan lysa.
Stannade hojen nån minuter,vips borta men för att åter dyka upp nån km senare.
Hem o kolla i instruktionsboken,hm vilket system o läsa koderna.Korta,långa,snabba osv blink på lampan för att läsa sig till koden.
Vore fasen bättre med nån kod nr i displayen.
Kom fram till 1 kort och 3 snabbare = insugsluftens temperatur,givare.

Måttligt kul att man ska behöva ta sig till firman,boka tid osv för inte mycket man kan göra själv.Och snart eller nu är det semestertider vilket säkert gör saken sämre.
Aja till det positiva,långt om länge så har jag bestämt mig och beställt avgasburk till min oxå.Tar dock nån vecka får jag hoppas innan den kommer.
 
Det går inte att komma ifrån att Husan är smidigare, 112 kg mot 690:ns 135(?) kg. Min Husa vägde ännu mindre pga bytt avgassystem...

Men för gatkörning är det både bra och dåligt med en lätt hoj. Bra för att det är lätt att "bolla runt" med hojen när det är knixigt, läs trång stadskörning, gokartbanor osv. Med det säger jag inte att 690:n klumpig när det är knixigt, men det är lättare med Husan.
Oftast kör man (jag + polare) ju kurviga landsvägar och tyvärr ibland motorväg. När det går lite snabbare är det skönare med en tyngre hoj, den uppträder inte lika nervöst (vobbeltendenser) och man håller linjen i kurvor enklare.

690:n är på inget sätt en tung hoj och jag tror att man ska vara väldigt duktig på att köra om dessa extra kilon jämfört med Husan ska spela ngn roll alls för gatåka.
 
Du är inte ensam om det.Skumt,hojen har stått nån dag o vips så skulle man ut o så börjar den irrierande F1 lampan lysa.
Stannade hojen nån minuter,vips borta men för att åter dyka upp nån km senare.
Hem o kolla i instruktionsboken,hm vilket system o läsa koderna.Korta,långa,snabba osv blink på lampan för att läsa sig till koden.
Vore fasen bättre med nån kod nr i displayen.
Kom fram till 1 kort och 3 snabbare = insugsluftens temperatur,givare.

Måttligt kul att man ska behöva ta sig till firman,boka tid osv för inte mycket man kan göra själv.Och snart eller nu är det semestertider vilket säkert gör saken sämre.
Aja till det positiva,långt om länge så har jag bestämt mig och beställt avgasburk till min oxå.Tar dock nån vecka får jag hoppas innan den kommer.

Precis samma för mig, 1 lång och 3 korta. Va till verkstad förra veckan och dom såg en fel kod som dom tog bort i datorn, men dagen efter kom den tibax. Lämnar på verkstad i kväll så får vi väll se, borde ju vara nått kännt fel om vi båda har samma. Han sa att de inte skulle vara någon fara att använda hojen fram till det jag skulle lämna in den.
 
Undrar en grej om kylarvatten, Idag så kollade jag kylarvattnet på min Duke och såg att det låg på min-strecket, I manualen står det att det ska ligga mellan min och max strecket. Den ska väll inte dra kylarvatten? Vad ska man fylla på med för kylarvatten, är det bara vanligt man kan köpa på macken eller måste man ha något specielt? tacksam för svar
 
Undrar en grej om kylarvatten, Idag så kollade jag kylarvattnet på min Duke och såg att det låg på min-strecket, I manualen står det att det ska ligga mellan min och max strecket. Den ska väll inte dra kylarvatten? Vad ska man fylla på med för kylarvatten, är det bara vanligt man kan köpa på macken eller måste man ha något specielt? tacksam för svar

Kall eller varm?
Expanderar ju endel när det blir varmt
 
Var o provade en 690SMC hos Claesson i bromölla förra veckan. Blev väl lite besviken då jag trott att 690 skulle vara åtmindstone lite mer busig än vad den jag provade var.Enligt försäljaren så var den allt standard utom att man minskat 1kugg fram o mappningen var ställd på mellanläget.Gillade inte heller avgasröret vid vänster fotpinne,kändes som om det stack ut alldeles för mycket där...Gillade däremot frambromsen ,mycket bra känsla o bakhjulet lättade sååå fint om man bad om det:D .
Nu till min fråga: Om man sätter på acra burk + nya mappningen, blir den mycket brutalare eller är den fortfarande alldeles för snäll för att det ska bli riktigt kul+ får man bort lite av avgasutsticket vid vänster fot pinne eller e det ingen skilnad mellan acra o org röret?
 
Var o provade en 690SMC hos Claesson i bromölla förra veckan. Blev väl lite besviken då jag trott att 690 skulle vara åtmindstone lite mer busig än vad den jag provade var.Enligt försäljaren så var den allt standard utom att man minskat 1kugg fram o mappningen var ställd på mellanläget.Gillade inte heller avgasröret vid vänster fotpinne,kändes som om det stack ut alldeles för mycket där...Gillade däremot frambromsen ,mycket bra känsla o bakhjulet lättade sååå fint om man bad om det:D .
Nu till min fråga: Om man sätter på acra burk + nya mappningen, blir den mycket brutalare eller är den fortfarande alldeles för snäll för att det ska bli riktigt kul+ får man bort lite av avgasutsticket vid vänster fot pinne eller e det ingen skilnad mellan acra o org röret?

Mellanläget? Låter som ett dumt sätt att försöka sälja en 690 på, det är inte så att du missuppfattat läge 2 som ett mellanläge? Det gör en del med Akra och mappning, dock är placeringen på systemet densamma, men jag kan inte komma på att jag stör mig på utsticket där? Däremot eldar man brallor ganska rejält med akrat om man inte använder det främre skyddet.
 
vad ska den ställaren under sadeln stå på ? ... stod på 1an .. satte den till 2an ...
 
Var o provade en 690SMC hos Claesson i bromölla förra veckan. Blev väl lite besviken då jag trott att 690 skulle vara åtmindstone lite mer busig än vad den jag provade var.Enligt försäljaren så var den allt standard utom att man minskat 1kugg fram o mappningen var ställd på mellanläget.Gillade inte heller avgasröret vid vänster fotpinne,kändes som om det stack ut alldeles för mycket där...Gillade däremot frambromsen ,mycket bra känsla o bakhjulet lättade sååå fint om man bad om det:D .
Nu till min fråga: Om man sätter på acra burk + nya mappningen, blir den mycket brutalare eller är den fortfarande alldeles för snäll för att det ska bli riktigt kul+ får man bort lite av avgasutsticket vid vänster fot pinne eller e det ingen skilnad mellan acra o org röret?

ja har 1 kugg ner fram, aCRA, mappning å öppnad luftburk.. ja upplever min som brutalare med den kombinationen.. mycket stor skillnad,.. tar ja sen ut db killern i acrat, får ja bättre gasrespons, acceleration men inte lika stark så den orkar lyfta framljulet på samma vis... så tråkigt nog kör ja me db killern i, men den e' sjukt rolig å bus me..
 
läge 1 är soft funkar om du ska köra ståendes i skogen och inte vill bli avkastad vid gasavslag eller påslag..... antibakhjulsläget kan man kalla det... läge 3 är väl acceptabelt att köra på man man som jag kör grus och står upp mycket, men tvåan är ju det man ska köra på.... sunshine läget (man får automatiskt solen i ryggen och hojen går i 1000 kmh) för fan finns det ingen som vet vad ni har under sadeln eller????
 
läge 1 är soft funkar om du ska köra ståendes i skogen och inte vill bli avkastad vid gasavslag eller påslag..... antibakhjulsläget kan man kalla det... läge 3 är väl acceptabelt att köra på man man som jag kör grus och står upp mycket, men tvåan är ju det man ska köra på.... sunshine läget (man får automatiskt solen i ryggen och hojen går i 1000 kmh) för fan finns det ingen som vet vad ni har under sadeln eller????

Ähhh... för mycket jobb! Det e ba' och köra!
 
Mellanläget? Låter som ett dumt sätt att försöka sälja en 690 på, det är inte så att du missuppfattat läge 2 som ett mellanläge? Det gör en del med Akra och mappning, dock är placeringen på systemet densamma, men jag kan inte komma på att jag stör mig på utsticket där? Däremot eldar man brallor ganska rejält med akrat om man inte använder det främre skyddet.

Om jag inte fattat det fel så finns det 3 lägen, alltså blir väl då läge 2 mellanläget...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top