KTM 690 Smc 2008

Hämtade kärleken igår.

Så då var det min tur efter några mil bilande så hämta jag den första begagnade 690 SMC'n :tummenupp
Tack för den goda o seriösa affären du SH'are och blocket.se :)
Hojen är som ny och under 100 mil,priset hemligt bra.

Redan kört av mig några mil och vilken körglädje.
Idag blev det en runda med kompisen som har Husaberg,visst dessa går inte riktigt att jämföra.Där är bra mycket mer klipp i Husabergaren tyckte jag efter en test.
Husan reser sig villigt i nästan alla växlar med lite gas,iallafall upp till 4.an.
Men komforten känns skönare på KTM'n och det går att köra på rätt bra den med.
Är ingen enhjulings typ eller duktig på det så det blir bara små marklyft i 1.an på KTM'n men o andra sidan så spar man ju på hojen :D
Gillar mer köra i kurviga o "guppiga" vägar där man känner framhjulet lyfter lite lätt av farten över backarna.
Kanske önskat mig lite kräm till men vem gör inte det :)

Ni som monterat på system,annat filter,mappning vad har det gjort på hojen?
Förutom utseendet.
Nån som vet hur mycket extra hk man kan hämta där?
Är ju även en viktbesparing,det gör ju sitt oxå.
Finns det nån andra strypningar på den?

Någon som tittat på strypningarna i 1-2.an som där stått nåt om i forumet?
 
Last edited:
Så då var det min tur efter några mil bilande så hämta jag den första begagnade 690 SMC'n :tummenupp
Tack för den goda o seriösa affären du SH'are och blocket.se :)
Hojen är som ny och under 100 mil,priset hemligt bra.?

Någon som tittat på strypningarna i 1-2.an som där stått nåt om i forumet?



grattis :) ...

redan folk som säljer dem ?? :va

strypningen sitter enligt dem på Jonte engdahl i 2an o 3an .. märks när man ska försöka powerwheela ...

ska få mina bortplocka nu när den är inne för renovering :)
 
Vad är detta????

Konstig kinesisk spam. Fast i stället för läkemedel som börjar på V så gör de reklam för industrifläktar:3freak . Är nog den kinesiska reklambyrån som vill visa sin uppdragsgivare att den nya hemsidan är jättepopulär. :gnissla

Det är bara att anmäla så tas det bort.
 
HA HA!! ja de sög ju lite med med ett inbetalningskort på 3200: från farbror Polis :mad:
innan man ens kört 10mil med nya hojen:D
 
Jeg skal også handle meg en KTM 690 SMC, men den er jo drevet for 190km/t orginalt. Jeg tror ett nytt framdrev med en mindre tann vil passe denne sykkelen godt. Pluss at jeg bestiller med KN filter og race eksos. :) KTM selgeren sier det vil bli ca 72-74hk med luftfilter og full eksos + mapping.
 
:) va och körde motard bana igår fett kul men lite tung hoj men det gick bra gillar hojen mer å mer:)

Hur enkelt som helst bara att åka 71km/h på 50 väg :D

hojta till när du köpt den så vi får åka......:)
 
Last edited:
grattis :) ...

redan folk som säljer dem ?? :va

strypningen sitter enligt dem på Jonte engdahl i 2an o 3an .. märks när man ska försöka powerwheela ...

ska få mina bortplocka nu när den är inne för renovering :)

Ska bli spännande och se om det gör nåt eller inte med strypningen.
Sa Jonte nåt om att där blir nån skillnad?
Läser lite här o var,blir inte klok på om det gör på sig nåt eller inte.
 
Ska bli spännande och se om det gör nåt eller inte med strypningen.
Sa Jonte nåt om att där blir nån skillnad?
Läser lite här o var,blir inte klok på om det gör på sig nåt eller inte.


tror det kommer göra skillnad !!

det var Anders Eng, säljaren som sa det .. men har inte riktigt koll på det!!
fick det förklarat som att när man ska dra på i 2an o 3an så stryper den i botten så det blir inget klös .. för strypt får jag inte upp den med powerwheelie ... 1an lyfter den direkt , men i 2an så händer inget ..

fick domen idag .. ny sving och bakfälg .. 14 000:- går reparationen på .. tur den är helförsäkrad :) ... tydligen kostar orginalblåset riktigt me flis :gnissla

men kommer få den utan strypning och med Acrat :) ...
 
tror det kommer göra skillnad !!

det var Anders Eng, säljaren som sa det .. men har inte riktigt koll på det!!
fick det förklarat som att när man ska dra på i 2an o 3an så stryper den i botten så det blir inget klös .. för strypt får jag inte upp den med powerwheelie ... 1an lyfter den direkt , men i 2an så händer inget ..

fick domen idag .. ny sving och bakfälg .. 14 000:- går reparationen på .. tur den är helförsäkrad :) ... tydligen kostar orginalblåset riktigt me flis :gnissla

men kommer få den utan strypning och med Acrat :) ...

Händer inget på 2an....?:va Jag hade inga problem när den va helt orginal. Gick ju även att ta upp den på 3an också me gamla "gasa,släpp gas/gunga,gasa" tricket:) . Svårt att föreställa mig hur stor skillnad det kan göra att ta bort varvtals regulatorn(strypningen) som sitter på 2an å 3an... Men nyfiken på resultatet när du fixat det:tummenupp
 
Tänkte passa på att skriva lite här...

Var ute och körde på motorvägen idag, körde ca 100. Så tyckte jag det var en bra idé och gasa fullt. Ökade till ungefär 120 sen så hände det något, började bluddra. Släppte på gasen och började motorbromsa ett tag och kolla läget. Växlade ner och försökte accelerera hårt men den vägrade. Från 0-3000 varv funkar det rätt så bra, men mellan 3500-4000 så är den helt död. Vad fan har hänt egentligen? Har inte varit inne på 100 mils service.

:(

Skumt:va Hände de bara en gång sen va allt som vanligt igen eller?
 
Back
Top