Shit va snyggt![]()
Tackar.. e' ganska nöjd själv me.. lite mer fräcka vita dekaler, sen snygga blinkblink så blir den nog kalas...
Kanske lite kolfiber där du me skaffat men de kostar lite mycke för mig för stunden...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Shit va snyggt![]()
Lite bilder på min pärla då.. svart plast och en del andra modofieringar.. har ej hittat blinkare som faller mig i smaken än dock...
Någon som har tips??
Riktigt riktigt snyggt, köpt plast med dekaler eller vart har du fått de vita KTM dekalerna ifrån?
Lite bilder på min pärla då.. svart plast och en del andra modofieringar.. har ej hittat blinkare som faller mig i smaken än dock...
Någon som har tips??
Men denna hoj har ju det där lilla extra,komplett kit motard fälgar på en 690 Enduro.
Och det tycks passa väl,undrar hur det funkar och om han fått göra nån modifieringar![]()
Kanske lättare få på motardfälgar på enduron än tvärt om på SMC.
http://www.blocket.se/vi/16682215.htm?ca=23_14_s
Kanske har varit uppe innan, 690 stoppie som går fel -> http://www.bikerpunks.com/imageviewer.php?src=http://www.bikerpunks.com/m_pictures/I2O1207.jpg
Killen köpte nog fälgarna tillsammans med hojen alltså 690 org fälgar = passade nog rakt av.
Kollade idag på min Enduro vad jag behöver göra för att få mina extra fälgar till 450n att passa, fram passar rakt av som det såg ut, bak måste svarvas nya distanser med inner diameter 25mm och göra den på drevsidan 12mm bredare, sen får man distansiera drevet en bit oxå (detta pga att det sitter ryckutgämnare på 690n och inte på 450n) ska ta tag i detta under semestern...![]()
Snyggaste svarta 690:an!
Har du slipat "baken" på den?
Antar att du måste fästa blinkarna på det svarta som är kvar, vid sidan om baklyset? Såg en SMC på nån tysk sajt som gjort det, blev rätt bra. Han hade satt Kellerman tror jag.
idag hämtas hojen hos Jonte som har nationaldagsöppet... ska bli sååååå skönt !!!
Update efter 20 mil ..
fan börjar undra om det är samma hoj man hade innan.. nytt underbart ljud, grymt drag i 2an o 3an efter strypningen är borta och 1 kugg mindre fram .. lyfter lätt i 2an o 3ans växel med gaspådrag fast man sitter en bra bit fram ... är så sjukt njöd!! ..
stort tack till Jonte och Peter som fixade allt![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Några tips till intresserade:
Några verkstäder verkar montera Acrat på utsidan av fästet och inte på insidan. Då kommer plasten att skava mot dämparn. Om det är rätt gjort ska det vara 1 cm mellan plast och dämpare. Var olika gjort på min och polarns hoj.
Bakbromsen är också en grej som man får påpeka. Min blev riktigt bra efter justering, men både min och polarns var usla från fabrik. Riktigt tröga vilket gav kass bromsverkan.
Kan också meddela att helsystem vs bara slipon ger noll i extra effekt. Har testat sida vid sida flera gånger. I alla fall enligt vår upplevelse.
Däremot tycks db-killern ta en liten (dock försumbar) effekt. Själv tycker jag att det låter FÖR mycket utan killern men det är ju en smaksak.
Lysande! det är blandannat sådana här recensioner vi vill läsa/höra om.
Upplevelser osv tips & trix![]()
Kanske inte lönt då att ens tänka på på helsystem.Märkligt egentligen då man läst att de som monterar helsystem på tex Husaberg och andra liknande hojar
märkt skillnad (iförsig är Husan något råare i motorgången)
Nån skrev att dom upplevde bättre botteneffekt osv på KTM 690 med helsystem,men klart har man inte provat slipon vs h-system så är det kanske svårt att veta.
Verkar iallafall som den mesta strypningen sitter i sliponet.
JoReimer du som har möjlighet att testa,kolla upp då du kör med de som har både slipon och helsystem,är där någon skillnad på rören för helsystemet och orginal?
Tänker på om det är grövre,mjukare böjar osv?
Där är vikt iallafall att spara på både rör och burk,kanske försumbart på rörbiten?
På Jonte sa de oxå att det var försumbar effekt skillnad med helsystem vs slipon.Det mesta sitter i burken och med tanke på vad rörbiten kosta,mer än sliponet så är det inte värt pengarna.
Frågan är om det kommer fler mappningar osv i framtiden eller vad som mer kan göras på dessa hojar för att skrämmas upp något.
Ni som kört 690an, hur tycker ni att den är jämfört med 660SMC?
Är den bättre vid längre turer?
Körde gokartbana idag för första gången, var grymt kul![]()
Hojen var som gjord för detta ändamål(Dock inte föraren
)
Najs som fan!
Vart åker man någonstans?![]()
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |