KTM 690 Smc 2008

Ring och fråga ett par verkstäder. Priserna verka skilja en del. Har du inte garanti kvar kan du kanske göra den själv, vad den nu innefattar?

Hur är det med olja nudå? Vad ska man köra för olja?
10W/60? Motorex?

Står allt mellan 10W/40 - 10w/60..

Provade ta bort locket till luffiltret och fy fan sånt ös de blev i mellanregistret!
Har fortfarande orginal avgas och map.
Satte på locket igen eftersom jag vet att hojen går magert redan orginal.
Vilken map kör ni med som har öppet filter? Akra eller evo 1 mappen?

Provade ta bort locket till luffiltret och fy fan sånt ös de blev i mellanregistret!
Har fortfarande orginal avgas och map.
Satte på locket igen eftersom jag vet att hojen går magert redan orginal.
Vilken map kör ni med som har öppet filter? Akra eller evo 1 mappen?

Hejsan!

Jag har inte det öppna filtret. Däremot har jag powerparts locket och skumfilter. Detta ihop med helakra så är det tydligen EVO 1 mappen som gäller iallafall. Om jag inte såg fel när jag la in den mappen så är lamdasonden aktiverad då, och borde ju vara bra för rätt blandning, istället för bara sliponmappen som inte har lamdan aktiverad...

Hoppas jag inte har för mycket fel :banana

Pratade med min återförsäljare idag och dom rekomenderade evo 1 mappen.

Priset för att lägga in mappen skulle kosta 750kr ... Dyrt eller?
Hört man kan Mappa själv med hjälp av en kabel och pc ,någon som har erfarenhet av detta?

Skulle se har en SMC-R :tungan Har Evo 2 i med Akra helsystem samt lamda killer. Vet nån om det går få mer mos i maskinen ? Utan och bearbeta motorn, Går det och mappa den utan och köpa PS5 :gnissla Vill säga komma in i org kontakten och lägga en opimerad mapp där :D

Skulle se har en SMC-R :tungan Har Evo 2 i med Akra helsystem samt lamda killer. Vet nån om det går få mer mos i maskinen ? Utan och bearbeta motorn, Går det och mappa den utan och köpa PS5 :gnissla Vill säga komma in i org kontakten och lägga en opimerad mapp där :D

Ska skaffa en 2013 med samma setup som du har. Har tänkt mig helsystem & EVO 2 fast utan kammen. Vad är lambdakiller för grej och vad är fördelen är då min fråga till dig :confused:

I Evo mappen gjorde så jag hade en jättedålig tomgång. Kammen gör så man får avgaserna i höga pulser för kammen är så vass.
Det gör att lamdan får inget jämt flöde så den skickar konstiga signaler till boxen så tomgången går upp och ner och oftast dör.
Så jag satte en lamda killer så tar bort den elektriskt och i denna kontakten finns två motstånd så den ligger på lamda 1 hela tiden. Så nu går det jätte bra sen får man med en plugg så du tar bort lamdan med i avgaset ;)

I Evo mappen gjorde så jag hade en jättedålig tomgång. Kammen gör så man får avgaserna i höga pulser för kammen är så vass.
Det gör att lamdan får inget jämt flöde så den skickar konstiga signaler till boxen så tomgången går upp och ner och oftast dör.
Så jag satte en lamda killer så tar bort den elektriskt och i denna kontakten finns två motstånd så den ligger på lamda 1 hela tiden. Så nu går det jätte bra sen får man med en plugg så du tar bort lamdan med i avgaset ;)
Om man vill ta bort lambdan utan att köpa en plugg till den så går det att stänga av lambdan i ECUn.

finns ett mellanlägg tätning att köpa på ktm.
'eller så byter du till kork med avluftare på istället.
kan lägga in en bild på polarens lösbning.

76507008060_neu.jpg

Kan de vara den du menar?
Har läst på supermotojunkie att den inte fungerar alls för att täta locket snarare tvätom att de börjat läcka med denna packing.

Den lösningen din polare har verkar ju shyst men jag vet att de finns folk som löst problemet även med orginal tanklock.
Vet inte riktigt om de läcker från dränerings nipplen eller om de är mellan tank och tanklock , men det har alltid läckt efter jag tankat fullt och kört lite vilt.

Tror jag fick de rätt nu med hjälp av hemmagjord packning :).

Är de någon här som fått Kedjebrott på sin orginalkedja?
Läst en hel del på Soe där dom har massvis med problem med kedjebrott , Max 1000mil säger dom på orginalkedjan...
Har smc samma problem?
Funderar på att köpa ktm¨s oranga z-ringskedja som sägs vara förstärkt.

View attachment 372344

Kan de vara den du menar?
Har läst på supermotojunkie att den inte fungerar alls för att täta locket snarare tvätom att de börjat läcka med denna packing.

Den lösningen din polare har verkar ju shyst men jag vet att de finns folk som löst problemet även med orginal tanklock.
Vet inte riktigt om de läcker från dränerings nipplen eller om de är mellan tank och tanklock , men det har alltid läckt efter jag tankat fullt och kört lite vilt.

Filtret gör inte så mycket annat än att suga upp lite bensin som rinner ut men det påverkar inte läckaget.

Testa att ta en passande glasburk med vatten och tryck den mot gummipackningen, vänd upp och ned och kolla om det rinner ut genom nippeln. Gör så några ggr.. har du tur slutar det rinna.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back