KTM 690 - ngn som provkört?

Vågar inte prova den innan man ser hur helsystemen kommer se ut. För skulle de vara likadana som de som sitter där så kommer den aldrig provas, tänk om nån ser en, man kommer ju bli utskrattad. Största designmissen sen ford KA:yoparty
 
Hur står den sig mot 660 på asfalt och grusväg?

138kg på 660 kontra 690 152kg!!!:näsblod

Föredrar 660 på grus men låter det vara osagt ang asfalt med 690, undra om ens någon funderar på att försöka sätta på offroadhjul på 690??
 
Kommer provköra den när som helst...Imorn kanske

Jag tycker den verkar lite tradig, men man får tänka på att det sitter 2 katalysatorer som man kan plocka väck - vet inte hur mkt det ger dock

Verkar spontant som en superduke med (typ) 660-motor.. Men vi får se
 
Last edited:
138kg på 660 kontra 690 152kg!!!:näsblod

Föredrar 660 på grus men låter det vara osagt ang asfalt med 690, undra om ens någon funderar på att försöka sätta på offroadhjul på 690??

Har du missat en liten tävling som heter "Stor-stad-som-var-Paris-tidigare - Dakar" :tungan ;)
 
Mc sport arlanda har en demo hoj.
De nya ackra helsystemet är mer slimmat och stämmer bättremed hojens linjer
 
Idag provkörde jag 690:in...
Blev inte ett dugg impad, trodde den skulle gå bättre (tyvärr) då jag gillar hojjen i övrigt. Hade den gått bättre så hade jag köpt den helt klart, så jag beställde en KTM 660 06:a istället.
 
Intressant....
Kan du utveckla lite. Körde du 660n oxå som jämförelse? Skillnader?
 
Jag har inte kört 660 sen våren 06 då jag köpte min Superduke.
Kan ju spela roll att den senaste hojjen jag hade var en W-twin på 990 kubik och den gick duktigt bra.
Men vad jag kan minnas så har 660:n rappare gas svar, vilket säljaren också tyckte enligt honom delvis pga att 690 har en stort svänghjul, det har inte 660.
Jag provkörde inte 660 eftersom jag var väldigt nöjd med den jag hade förut så jag vet att jag blir nöjd med den.
Men man bör nog prova båda efter varann för att jämföra ordentligt.
Någon mer som har provkört som kan lägga in en komentar ??
 
hur är det med vibrationerna i 690 vs äldre LC4... för det är ny motor i 690n va?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top