Hej!
Har en KTM 690 duke 2011 och har problem med instrumentet.
När man vrider på tändningen slår varvräknaren upp till max och går sen tillbaka till 0 rpm, vilket den ska göra.
Men under färd verkar det som instrumentet tappar kontakten och det slocknar snabbt och slås på igen, med ett "fullt utslag" igen på varvräknaren, det händer hela tiden, typ var 10-20 sek.
Motorn bryr sig inte, så tändningen är på, verkar vara typ glapp. Verkar som det händer när man gasar på....kör man på jämn gas verkar det inte hända, kan de vara nåt med laddningen som gör att den överladdar och detta fenomen uppstår??
Nån som har råkat ut för detta som kanske kan tipsa vart det kan vara eller var det beror på?
//Magnus
Har en KTM 690 duke 2011 och har problem med instrumentet.
När man vrider på tändningen slår varvräknaren upp till max och går sen tillbaka till 0 rpm, vilket den ska göra.
Men under färd verkar det som instrumentet tappar kontakten och det slocknar snabbt och slås på igen, med ett "fullt utslag" igen på varvräknaren, det händer hela tiden, typ var 10-20 sek.
Motorn bryr sig inte, så tändningen är på, verkar vara typ glapp. Verkar som det händer när man gasar på....kör man på jämn gas verkar det inte hända, kan de vara nåt med laddningen som gör att den överladdar och detta fenomen uppstår??
Nån som har råkat ut för detta som kanske kan tipsa vart det kan vara eller var det beror på?
//Magnus