Ktm 660

moWm

moWm
Gick med
21 Dec 2004
Hoj
Honda CBR 600rr
tjena jag är nybörjare (så såga mig som fan plz :P) har just köpt en ktm660
-04 (0mil). och har en fråga. har precis hämtat hem den från affär och den startar å allt, men jag har ingen som helst tomgång. var sitter tomgångskruven ? jag är kass på engelska så hittar inte i manualen.

moWm skrev:
tjena jag är nybörjare (så såga mig som fan plz :P) har just köpt en ktm660
-04 (0mil). och har en fråga. har precis hämtat hem den från affär och den startar å allt, men jag har ingen som helst tomgång. var sitter tomgångskruven ? jag är kass på engelska så hittar inte i manualen.

Sitter bakom kicken, vid förgasaren.

EDIT: Grattis till en grym motard. Har du fått den avstrypt?

Bifogat

• aa.jpg
    aa.jpg
    68.7 KB · Visningar: 212
Grattis till en fet motard.

Hade noll tomgång på min också. Visade sig att det var för litet lågfarts-munstycke monterat...

Eftersom du inte ens hittade tomgångsskruven lär du få lite problem att byta eller kolla vilket munstycke du har monterat nu...

Minns inte storleken jag köpte.

Det är annars väldigt enkelt å byta, tar max 10 minuter å de enda verktygen som behövs är en kryss å en flatskruvmejsel...

Men det behöver ju inte vara samma problem på din... Symptomen på min var att den inte reagerade på luftskruvs-skruvande. Och trotts att man ställde in någorlunda tomgång med tomgångsskruven så la den av vid varenda rödljus... Jävligt kul när man bara har kick å massa bilar bakom sig...

Men nu funkar den perfekt.

Hoppas det löser sig... :tummenupp

/Zana

jo jag köpte ny i butik , fick ge 67k. Finns de nån sida på nätet som säljer delar till motard speciellt ? tack för hjälpen Mr R och Zana. ska kolla om de funkar med tomgångskruven annars hör ni säkert av mig igen :)

KTM 660SMC
Årsmodell: 2004
Färg: Orange
Karosseri: Offroad
Pris: 72.900 kr
Info: Ränta vid finsiering 3, 95%. Värdecheck medföljer!
Försäljare: Lelles MC AB, Uppsala

blir typ samma som jag gav för min tror jag iom den där värdechecken

Last edited:
moWm skrev:
ok , betalade jag för mycke lr ?:)

Tyckte det var ett mycket bra pris, gav själv 70 Tkr för min (beg..400 mil) men då fick jag med ett helsystem, akrapovic och KN-filter, krachpuckar mm.

jo , men de blir ju lite grejor jag får köpa till nu. den där fula plast spaden som sitter där bak måste ju väck . nån som har erfarenhet av vad polisen säger när reg skylten sitter inne i hjulhuset? vet att de e olagligt men bryr dom sig nånting ? och vad kostar de i böter ?

moWm skrev:
jo , men de blir ju lite grejor jag får köpa till nu. den där fula plast spaden som sitter där bak måste ju väck . nån som har erfarenhet av vad polisen säger när reg skylten sitter inne i hjulhuset? vet att de e olagligt men bryr dom sig nånting ? och vad kostar de i böter ?

Plocka bort allt på bakdelen, inkl blinkers alt. sätta dit miniblinkers.
Reg skylten kan du sätta i hjulhuset, bara att borra igenom luftburken. Polisen tycket inte om det pga. Ej skylt belysning mm.
Böter är 200Kr för felplacerad skylt. Kör du utan skylt så är det 400 Kr i böter.

Tycker orginal bakdelen är riktigt ful, här är en bild som avslöjar lite vad jag håller på med. Är nåstan klar nu väntar endast på ett postpaket med lite kolfiber :tummenupp

Bifogat

• Bak copy.jpg
    Bak copy.jpg
    72.1 KB · Visningar: 167
  • Malad copy.jpg
    Malad copy.jpg
    68.4 KB · Visningar: 131
Last edited:
jo de e så här va .. har en nybörjar fråga till . hojjen startar lätt när den e kall ..men sen kan den dö efter en stund . å då blir de skit svårt att få igång den. kör me hotstart då när den varit igång. :gnissla

Det är bara för att den är flång ny. Motorn går trögt som tusan i början.
Detta kommer försvinna så fort du har varit ute och åkt en längre bit. Min första runda var på 10 mil och efter det var det som en helt annan cykel.
Cykeln blir även mer lättstartad samt att chocken blir lättare att ställa in.

Last edited by a moderator:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...