Ktm 660

moWm skrev:
jo de e så här va .. har en nybörjar fråga till . hojjen startar lätt när den e kall ..men sen kan den dö efter en stund . å då blir de skit svårt att få igång den. kör me hotstart då när den varit igång. :gnissla
Kör inte med choken för länge samt låt den inte gå på tomgång länge heller "risk för att den kokar" Glöm inte att trycka in hotstart när du har använt den, det råkade jag glömma varvid den gick skitdåligt & var slå att starta i vissa lägen också!

någon som har en 660 som gått ett par mil typ över 1000 och vet hur driftsäker den är?. går den att gämföra med xr650r?

DwD skrev:
någon som har en 660 som gått ett par mil typ över 1000 och vet hur driftsäker den är?. går den att gämföra med xr650r?

Min närmar sig 600... Inga problem...

Tror den inte går att jämföra med xr...

DwD skrev:
På min 625:a gick vevlagret efter 650 mil :näsblod

skulle jag köpa en 660 så skulle den nog gå 1000mil(pendlarmil t/f jobbet) på en sesång, kanske inte är att föredra på en 660 mao?

Klyva motorn är snabbt gjort.Trevligt att pyssla men en regnig dag......

Tror jag kan tala för moWm då jag varit bystander under alla frenetiska kicksessioner =) Hojen går som sagt igång relativt enkelt när motorn är kall och man chokar. Lyckades också skruva upp tomgången så att motorn höll sig vid liv även utan gas... MEN så fort man gasade till efter det så dog den och strejkade sedan både med hotstart och choke. Är ganska säker på att han använder rätt kickteknik. Läste i någon tråd att startgas kunde hjälpa. Jag idiotförklarar oss igen och ställer frågan: var ska man spruta in startgasen?? :confused:

Tack för all hjälp btw! :tummenupp

DrGonzo skrev:
Tror jag kan tala för moWm
bytt tändstift?, kollat lågfartsmunstycket?,
startgas ,spruta in via luftfiltret, BTW!, Ha en hink med vatten i närheten ifall något börja brinna när ni använder startgas!!!!(händer väl inte så ofta,men men...)

Glöm startgasen.Varmkör motorn ordentligt innan du börjar gasa istället.Ev går den lite magert nu när det är kallt ute.Prova att vrida ut blandskruven 1/2 varv.Den sitter på undersidan av förgasaren,längst fram mot insugsröret.

DwD skrev:
skulle jag köpa en 660 så skulle den nog gå 1000mil(pendlarmil t/f jobbet) på en sesång, kanske inte är att föredra på en 660 mao?

Jag vet inte nåt om 660'n specifikt men däremot har jag kört många pendlarmil med min Duke förut och numer även med min 625'a. I och med att det i grund och botten är samma LC4'a som sitter där så borde mina erfarenheter säga något i alla fall.

Med Duken gjorde jag 1200 mil på ett år utan några som helst problem och det blev nog något motsvarande per vecka räknat med 625'an förra säsongen (köpte den i juli).

Som vanligt, kärlek och omvårdnad gör att dom håller.

x

Mr R skrev:
Tycker orginal bakdelen är riktigt ful, här är en bild som avslöjar lite vad jag håller på med. Är nåstan klar nu väntar endast på ett postpaket med lite kolfiber :tummenupp

Yea coolfiber... förresten.. det finns svarta bakskärmar "sx-stajl" som pirat eller originaldel till LC4 för ett pa hundringar. Om du gör en tolva me den där flyger väl spacklet all världens väg.. :3freak

hmm har varit å testat lite shit nu med hojjen å till att börja med hjälpte de som fan å ställa tomgången...startar på första när den e kall.. men sen så blir den sur ganska snabbt å dör. måste va att den blir sur iaf för blir en liten pöl med soppa under när man stannat sen och den är helt omöjlig att starta. vet inte om jag kanske gör nått fel men jag har provat allt möjligt, när jag startar den första gången så kickar jag tills de tar emot/klickar så drar ja upp kicken trycker in decomp plutten å drar ner kicken enda ner, drar upp den igen å kickar så startar den. men när jag ska göra lika dant när den varit varm så kommer klicket å jag drar upp å kickar men då kommer klicket igen halvvägs ungefär.. såg i en annan tråd att man bara ska trycka in decompen tills kicken drar över klicket precis å sen släppa men när jag gör de så startar den inte å de verkar bli typ noll komp när jag kickar. har varit på blandskruven lite med men ingen märkbar skillnad vad jag ser. jävla uppsats detta blev..hoppas nån fattar något sånär vad jag menar ..hmm. :huvet

jag har haft två nya hojar, gasgas 450s och dom var hur jobbiga som helst innan dom gått 100mil, stannade den efter en minuts körning när motorn var ljummen, gick det typ inte att få igång den igen..

DwD skrev:

köp en nu!! jag har ju en och ska köra samma sträcka som du varje dag hela juni-juli. då kan vi ju rejsa till jobbet..
f ö bor jag ganska nära dig (boo gård typ) och det är ju kul om nån i närheten har en likadan hoj..

motardnisse skrev:
Kör inte med choken för länge samt låt den inte gå på tomgång länge heller "risk för att den kokar" Glöm inte att trycka in hotstart när du har använt den, det råkade jag glömma varvid den gick skitdåligt & var slå att starta i vissa lägen också!

04an har ju kylfläkt, den ska inte koka!

//jaG

moWm skrev:
...måste va att den blir sur iaf för blir en liten pöl med soppa under när man stannat sen och den är helt omöjlig att starta. vet inte om jag kanske gör nått fel men jag har provat allt möjligt...
Känns som om du har nåt helt annat problem än starttekniken när man läser detta tycker jag.
Inget i förgasaren som satt igen sig? Nån slang som ligger i kläm kan ställa till med mycket problem! Fungerar choken som den ska, den kanske aldrig "återställs"? Dålig tändstift? Kolla allt sånt tycker jag låter vettigt.

Zeb_Macahan skrev:
04an har ju kylfläkt, den ska inte koka!

//jaG

Jag frågade Ragnar på Lelles om större service på min 660, t.ex. när man ska
byta kolv osv. Han frågade hur långt den gått, 700 mil svarade jag.
Ragnar bara garvade. Byt du olja, ställ ventilerna och åk. Länge.
Den är säker, gamla bettan :tummenupp

Min är f.ö. till salu till rätt pris v.s.a då jag ska byta till en ny likadan -04
(har lite kontakter så jag köper oförskämt billigt, annars hade jag aldrig sålt!)
Bästa hoj som finns för mig som åker touringmil till o från jobbet i kombination
med banåkning på motionsnivå.

ceasar skrev:
köp en nu!! jag har ju en och ska köra samma sträcka som du varje dag hela juni-juli. då kan vi ju rejsa till jobbet..
f ö bor jag ganska nära dig (boo gård typ) och det är ju kul om nån i närheten har en likadan hoj..

:gnissla ja nu blev man ju inte alls sugen,,,jag kommer bli fattig man :banana
undra om tjejen märker om man byter hoj från ducce till en 660? :hihi hon börjar bli lite irriterad på mina hoj byten :tomten

DwD skrev:
:gnissla ja nu blev man ju inte alls sugen,,,jag kommer bli fattig man :banana
undra om tjejen märker om man byter hoj från ducce till en 660? :hihi hon börjar bli lite irriterad på mina hoj byten :tomten

Köp då en -05 och framåt, den har fått fotpinnar bak + stålram så den kan ta
en passagerare (om nån vill åka bak på en motard???) :hihi
Hon märker inget, de ser säkert likadana ut allihopa di därena leksakerna du har!

Nightwish skrev:
Köp då en -05 och framåt, den har fått fotpinnar bak + stålram så den kan ta
en passagerare (om nån vill åka bak på en motard???) :hihi
Hon märker inget, de ser säkert likadana ut allihopa di därena leksakerna du har!
:D tyvärr, hon vet vad reedventiler är på en 2taktare :kocko

hittar inga bra bilder på nya 05an, nån som har en bra site med bilder till 660 -05 ? hmm undra vad jag får för min ducce :)

Nyheter
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Back