Ktm 660??????????

R1Ola

A Radical Rider
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
MT 09
Ska börja köra SM och tänkte bara fråga om där e några problem med 660:n n men tar gärna emot lite tips o trix om den också.

MVH

R1Ola

Var några småproblem med dom första 03-orna som levererades, men dom senare var det nog inga problem med. Och dom hade guldig gaffel oxo. PIMP :cool:
Så om det är en 04:a du siktar på så borde dom inte ha några problem alls.
KÖP!!! :rock

/Stefan

köp min billigt! till våren typ eller jag hade tänkt åka lite isbana men pengar är allt :slicka

Enda felen jag hade på min 660 va att den började läcka olja i en skarv på höger sida av motorn, det va tydligen ett fel som fanns på så gott som alla 660 enligt Ragnar på Lelles. Åtgärdades på 100mils servicen och sen va D tätt. Dessutom va hastighetsmätaren dryg eftersom den nollställdes varje gång jag stängde av hojen, den va inte så i början men blev det efter 150-200mil. Tror det va batteriet i hastighetsmätaren som glappade men orkade aldrig kolla upp det.

Ett tips om du köper 660 är att du drevar ner den ett kugg i fram, blir piggare och ännu lättare att gasa upp på bakhjulet. Landsvägskörningen blir knappt lidande alls eftersom man ändå inte marschar mer än 120km/h några längre sträckor.

Är det guldfärgad framgaffel på sena 03: or?? Fan va fett! Det har inte jag sett, nån som har en bild? Hoppas det är det på -04: orna också då :D

Peter: Ska du sälja din 660? D är ingen idé, se på mig.. :fakta Sålde min i Juni och nu har jag ångrat mig så pass att jag ska ringa o beställa en -04:a :rolleyes: Ska ju iofs flytta till Gbg, d är därför det blir motard igen. Betydligt mycket roligare att ha en sån där än vad det är att ha en när man bor i skogen utanför Gävle.
Grymt med R1:a streetfighter! Kommer du på Ghostriderdagen på lördag och dominerar lite med den eller?

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN