Ktm 660??????????

R1Ola

A Radical Rider
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
MT 09
Ska börja köra SM och tänkte bara fråga om där e några problem med 660:n n men tar gärna emot lite tips o trix om den också.

MVH

R1Ola

Var några småproblem med dom första 03-orna som levererades, men dom senare var det nog inga problem med. Och dom hade guldig gaffel oxo. PIMP :cool:
Så om det är en 04:a du siktar på så borde dom inte ha några problem alls.
KÖP!!! :rock

/Stefan

köp min billigt! till våren typ eller jag hade tänkt åka lite isbana men pengar är allt :slicka

Enda felen jag hade på min 660 va att den började läcka olja i en skarv på höger sida av motorn, det va tydligen ett fel som fanns på så gott som alla 660 enligt Ragnar på Lelles. Åtgärdades på 100mils servicen och sen va D tätt. Dessutom va hastighetsmätaren dryg eftersom den nollställdes varje gång jag stängde av hojen, den va inte så i början men blev det efter 150-200mil. Tror det va batteriet i hastighetsmätaren som glappade men orkade aldrig kolla upp det.

Ett tips om du köper 660 är att du drevar ner den ett kugg i fram, blir piggare och ännu lättare att gasa upp på bakhjulet. Landsvägskörningen blir knappt lidande alls eftersom man ändå inte marschar mer än 120km/h några längre sträckor.

Är det guldfärgad framgaffel på sena 03: or?? Fan va fett! Det har inte jag sett, nån som har en bild? Hoppas det är det på -04: orna också då :D

Peter: Ska du sälja din 660? D är ingen idé, se på mig.. :fakta Sålde min i Juni och nu har jag ångrat mig så pass att jag ska ringa o beställa en -04:a :rolleyes: Ska ju iofs flytta till Gbg, d är därför det blir motard igen. Betydligt mycket roligare att ha en sån där än vad det är att ha en när man bor i skogen utanför Gävle.
Grymt med R1:a streetfighter! Kommer du på Ghostriderdagen på lördag och dominerar lite med den eller?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back