Ktm 660

Äh, hade jag inte gjort något hade jag inte haft några blinkers... Lika bra och göra något åt det. Sen att det ser lite skumt ut bryr jag mig inte om, slå länge det inte går sönder så är jag glad.

Hur skulle nå ha gjort ifall ni var tvungen att göra om/laga? Tips?
 
Last edited:
Äh, hade jag inte gjort något hade jag inte haft några blinkers... Lika bra och göra något åt det. Sen att det ser lite skumt ut bryr jag mig inte om, slå länge det inte går sönder så är jag glad.

Hur skulle nå ha gjort ifall ni var tvungen att göra om/laga? Tips?

Sätt tillbaka orginalet eller köp en färdig bakstänka med skylthållare och ljus integrerat, tillverkas bla av UFO.

Plattjärn hör inte hemma på en KTM. Fast gillar du det så kör vidare och var glad.
 
Men men, man får väl ge sig tillbaka till ritbordet och börja om från ruta 1 då... Då har jag iallafall något att göra i vinter :såjaponken
 
SKulle behöva artikelnr på motor bultar, har kollar på ktm shopen på lellesmc men dom jag söker hittar jag inte. finns det något bra ställe man kan vända sig till?
 
SKulle behöva artikelnr på motor bultar, har kollar på ktm shopen på lellesmc men dom jag söker hittar jag inte. finns det något bra ställe man kan vända sig till?

vilka bultar är det? klart de ska finnas på ktmshop.se
 
Äh, hade jag inte gjort något hade jag inte haft några blinkers... Lika bra och göra något åt det. Sen att det ser lite skumt ut bryr jag mig inte om, slå länge det inte går sönder så är jag glad.

Hur skulle nå ha gjort ifall ni var tvungen att göra om/laga? Tips?
Tack för bilderna. Har du möjligtvis ngn som visar hur plasten är kapad dvs ovanifrån ner mot bakskärmen och ev från sidan?
 
Packning

Läcker olja ur packningen/kåpan som håller i lilla filtret på högra sidan på motorn. Läckte lite först men försökte då justera genom att lossa o dra om, tror packningen har blivit "platt" eftersom nu läcker det mer än det gjorde från början.

Ingen butik som säljer lösa packningar till 660 va?


Annars tänkte ja att man kunde klippa till en egen packning av http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Motor/Ovrigt/Packningspapper/ Någon av dessa, vet dock inte vilken tjocklek, har inte mätt. Någon kanske vet:gnissla

Man borde väl kunna göra på detta vis eller hur
 
Läcker olja ur packningen/kåpan som håller i lilla filtret på högra sidan på motorn. Läckte lite först men försökte då justera genom att lossa o dra om, tror packningen har blivit "platt" eftersom nu läcker det mer än det gjorde från början.

Ingen butik som säljer lösa packningar till 660 va?


Annars tänkte ja att man kunde klippa till en egen packning av http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Motor/Ovrigt/Packningspapper/ Någon av dessa, vet dock inte vilken tjocklek, har inte mätt. Någon kanske vet:gnissla

Man borde väl kunna göra på detta vis eller hur
Självklart finns packningen att köpa,artnr 58530041000 och kostar ca 30:-
 
frambroms som är direkt opålitlig... Ibland nyper den utav helvete..ibland känns den toksvampig... ja jag skall lufta. men har inte varit så nöjd med den överhuvudtaget.

några andra bra tips på hur man kan hotta upp frambromsen?

mvh B
 
Självklart finns packningen att köpa,artnr 58530041000 och kostar ca 30:-

Denna är beställd nu.

Nu till själva bytet. Kan väl bara lägg hojen på sidan när den är kall och skruva loss kåpan och byta packningen på plats??

Eller kommer all olja rinna ut då fast den ligger på sidan?

Om oljan inte rinner ut, har det kommit luft i systemet eller är det ett annat slutet system som inte påverkas?

Hur tycker ni annars jag ska göra om jag bara ska byta kopplingskåpe-packningen då den läcker olja där ur. Tips:tummenupp
 
Denna är beställd nu.

Nu till själva bytet. Kan väl bara lägg hojen på sidan när den är kall och skruva loss kåpan och byta packningen på plats??

Eller kommer all olja rinna ut då fast den ligger på sidan?

Om oljan inte rinner ut, har det kommit luft i systemet eller är det ett annat slutet system som inte påverkas?

Hur tycker ni annars jag ska göra om jag bara ska byta kopplingskåpe-packningen då den läcker olja där ur. Tips:tummenupp

Lägg cykeln ner och byt packning. Inga som helst problem. Kan rinna ut några droppar, men det är bara att fylla på i så fall.

OBS! Detta gäller packningen för lilla filtret. Om du ska byta packningen för slavcylindern så kan cykeln stå upp utan problem. Du nämner både packningen för koppling och oljefilter.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top