Ktm 660

Lägg cykeln ner och byt packning. Inga som helst problem. Kan rinna ut några droppar, men det är bara att fylla på i så fall.

OBS! Detta gäller packningen för lilla filtret. Om du ska byta packningen för slavcylindern så kan cykeln stå upp utan problem. Du nämner både packningen för koppling och oljefilter.


Ah sorry för otydligheten. Menar för lilla oljefiltret så klart. Ska göra som jag hade tänkt dvs lägg den ned under operationen:D Behöver den sövas tror ni:tuttar
 

Bifogat

  • IMG_0290.jpg
    IMG_0290.jpg
    232.3 KB · Visningar: 75
  • IMG_0291.jpg
    IMG_0291.jpg
    236 KB · Visningar: 76
Införskaffa mig en för 2mån sen.
Sänkt ca 30mm, Acra helsystem, ny bestyckning samt bakram utbytt till 625ans så jag får skjutspinnar.

Men har ett litet problem, den baktänder en del när ja släpper av på gasen och det smäller till så in i helvete...några tips på varför? Man kanske bara ska låta det vara för den går Riktigt bra på hela registret!

Hur är 660 hojarna på bakhjulet? Några bra tips på hur man får upp den? =)
 
Håller på och ska byta bromsbelägg. Måste jag ta väck oket før o få bort hjulet? Får inte väck de då oket tar i fälgen. Oket o andra sidan sitter så jävla hårt att jag inte får väck skruvarna.

En sak till när jag ändå är i farten. De läcker olja från vad skulle tro är ventilkåpan. Førsøkte gøra rent och lägga på lite flytande packning på skarven men de verkar inte blivit helt bra. Lyfta av ventilkåpan o lägga ny packning eller vad gøra? Vanligt fel? Har før mig jag läst om lekage där nån stans førr.

/Johan
 
KTM bandagar på LMS 18-19 aug

Tänkte bara påminna om KTM Club Scandinavias bankörning 18-19 Augusti på Sviestad.
Vi har några få platser kvar!

Bandagen är i kombination med KTM’s egen bandag och detta innebär att det blir två härliga dagar på raken!

KTM piloter anmälda till klubbkörningen har förtur till gratisdagen!!

Alltså:
18:e augusti 09:00 – 17:00 KTM’s bandag,
18:e augusti 17:00 -19:00 kvällskörning med klubben
19:e augusti 09:00 – 17:00 klubbens bandag

Det kommer att bli 3 grupper; Långsam, medel och snabb!
Och vi har satt ett maxantal till 45 personer.

Vi försöker vara så nära självkostnadspris som möjligt; 900 kr /person
(banhyra; kväll + heldag 30 000 kr + ambulans 10 000 kr)

18 h bankörning för 900 kr!!
För att underlätta har vi även fått låna klubbhuset på Sviestad.
Där kan de som vill övernatta, det finns kök, duschar och bastu.

OM du mot förmodan inte kör KTM (än) så är dagen numera öppen även för dig.
DVS. torsdag kväll och hela fredagen…


Anmäl dig nu! :banana

http://www.ktmclubscandinavia.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=82&start=70
 
Førvisso :D Betyder detta att jag alltså måste ha väck oket? Jag får hitta nåt bättre verktyg och ta i lite mer då.

Edit: Fick bort oket och beläggen är bytta.
Vet inte om det är bak elller fram du byta och det spelar ju egentligen ingen roll nu eftersomo du är klar men om det är fram behöver du inte ta bort oket. Bort med låssprintarna, bort med pinnarna som håller beläggen och bort med beläggen.
Kanke är olika på olika årsmodeller men bytte precis på min -04. Tog absolut max 10min.
 
Ngn som har plast till salu?
Svart baksärm och svarta bakre sidokåpor.
Framskärm och kylarvingar kan vara svarta eller orange.

Skall passa min 660 -04

Edit: Är i första hand ute efter bakskärmen så har du enbart den är även det intressant.
 
Last edited:
Kylare

Va ute o busa i stan ikväll ett tag. Stannade till och i samma ögonblick sprutar de ut kylarvatten ur slangen som går in i motorn nedtill.
Slangklämman hade åkt av. Fick hjälp av snäll gubbe som lånade ut mejsel så ja kunde skruva åt slangen igen. Fick gå till donken och be om vatten så ja kunde fylla kylaren igen.

Nu till frågan. Bör man "lufta" kylsystemet eller nåt eller är det bara att fylla i vatten+glykol tills nivån är 2-3mm över flänsarna inuti kyklaren?


Eller är det något annat jag bör göra? Aldrig stött på detta problem förut att slangklämmor åker av men klar man bör väl kolla alla så att de sitter:D
 
Hur mycket rymmer en kylare på en ktm 660?? Är det 1.4l som det står på locket på kylaren. Har fyllt i och kör och väntat och kört igen men bara fått i lite över litern.
 
Hur mycket rymmer en kylare på en ktm 660?? Är det 1.4l som det står på locket på kylaren. Har fyllt i och kör och väntat och kört igen men bara fått i lite över litern.

ungefär 1 liter ska det va. Det står 1,4 bar på kylarlocket inte liter :)
 
  • Gilla
Reaktioner: MrC
Hej,

Har en -04 660 SMC jag haft i snart 200 mil (börjar närma sig 1400 mil på mätaren). Vibrationerna vänjer man sig vid, vad jag dock inte gillar är det skramlande ljudet som motorn avger, som försvinner när man håller inne kopplingshandtaget.

Har bytt kopplingslager, vilket var onödigt då både det och tramplagret var helt ok. Finns det något man kan göra åt ljudet? Läste att det kanske är transmissionsljud eller ljud från kamkedjesträckaren. Ljudet är väl främst märkbart på låga varv i tvåan och trean främst vid motorbromsning eller tomgång, när den inte driver. Jag är medveten att det inte är en rad-fyra man har mellan benen, samt att den inte är gjord för att puttra runt stan i 50, men den kunde väl låta liiiiiite mindre tycker man? Eller är det bara att lära sig leva med ljudet?
 
Hej,

Har en -04 660 SMC jag haft i snart 200 mil (börjar närma sig 1400 mil på mätaren). Vibrationerna vänjer man sig vid, vad jag dock inte gillar är det skramlande ljudet som motorn avger, som försvinner när man håller inne kopplingshandtaget.

Har bytt kopplingslager, vilket var onödigt då både det och tramplagret var helt ok. Finns det något man kan göra åt ljudet? Läste att det kanske är transmissionsljud eller ljud från kamkedjesträckaren. Ljudet är väl främst märkbart på låga varv i tvåan och trean främst vid motorbromsning eller tomgång, när den inte driver. Jag är medveten att det inte är en rad-fyra man har mellan benen, samt att den inte är gjord för att puttra runt stan i 50, men den kunde väl låta liiiiiite mindre tycker man? Eller är det bara att lära sig leva med ljudet?

Hörs det tydligt knackande när du är ute och kör vid motorbromsning på framförallt 2:an? Exakt så lät min tydligt när vevlagret var påväg att rasa totalt. Det ljudet är helt borta efter min motorrenovering. Kan även ha varit mina lager till ventil-tryckarna som lät på detta sätt, ena glappade rätt rejält. Alltså de lagrena som går mot kam-loberna.

Att det skramlar märkbart mer när du står på tomgång och försvinner när du kopplar är normalt och inget du behöver göra åt.
 
Hojen kokar

Det är i och för sig varmt ute men den har inte gjort så här förr. Så fort jag stannar i ett rödljus så kokar hojen. Eller den trycker iaf ut vatten från övertryckslangen på kylaren.

Samma när jag stänger av hojen så pissar den ur sig en skvätt. Jag antar för att vattnet slutar att cirkulera. Får ju fylla på kylarn stup i kvarten. Funderade på om locket va kass men tyckte fjädern kändes spänstig fortfarande.

Vad kan vara galet? Eller är hojen så här kännslig mot värme?
 
Det är i och för sig varmt ute men den har inte gjort så här förr. Så fort jag stannar i ett rödljus så kokar hojen. Eller den trycker iaf ut vatten från övertryckslangen på kylaren.

Samma när jag stänger av hojen så pissar den ur sig en skvätt. Jag antar för att vattnet slutar att cirkulera. Får ju fylla på kylarn stup i kvarten. Funderade på om locket va kass men tyckte fjädern kändes spänstig fortfarande.

Vad kan vara galet? Eller är hojen så här kännslig mot värme?

Även fast fjädern i kylarlocket är OK så kan packningen i den vara kass. se till så den fastnar ordentlig/köp nytt lock. Det är också ganska känsligt för överfyllning varje gång du fyller på så då kommer den pissa ur överskottet.

Annan anledning till att den pissar ur kylarvatten kan vara att den läcker komp p.g.a. dålig topp-packning, men det är mindre troligt och du skulle antagligen ha kylarvatten i oljan. Skulle läcka när du gasar max då istället för när du stannar också...
 
Back
Top