Ktm 660

KTM bandagar på LMS 18-19 aug

Tjena hejsan!

Tänkte bara påminna om KTM Club Scandinavias bankörning 18-19 Augusti på Sviestad.

Bandagen är i kombination med KTM’s egen bandag och detta innebär att det blir två härlig dagar på raken!
KTM piloter anmälda till klubbkörningen har förtur till gratisdagen!!

Alltså:
18:e augusti 09:00 – 17:00 KTM’s bandag,
18:e augusti 17:00 -19:00 kvällskörning med klubben
19:e augusti 09:00 – 17:00 klubbens bandag

Det kommer att bli 3 grupper; Långsam, medel och snabb!
Och vi har satt ett maxantal till 45 personer.

Vi försöker vara så nära självkostnadspris som möjligt; 900 kr /person
(banhyra; kväll + heldag 30 000 kr + ambulans 10 000 kr)

18 h bankörning för 900 kr!!

För att underlätta har vi även fått låna klubbhuset på Sviestad.
Där kan de som vill övernatta, det finns kök, duschar och bastu.

Anmäl dig nu! :banana

http://www.ktmclubscandinavia.se/
 
Tjenare! Har lite problem med min 660 -05 som jag har ägt i 2år nu.
Den startar lätt och går emellanåt bra men många gånger när man har kört börjar den misstända både vid fullt gaspådrag och vid lugn körning. Har testat byta munstycken, kollat igenom tändsystem, pulsgivare, m.m. Så nu tog jag fram komp testaren och kollade kompet fick typ 5bar komp ca när jag kickade och liknande när jag rullade den med olika växlar i. Polarens 660 -04 låg på ca 8bar vid kickning men borde inte kompet ligga kring 12bar +- någonting? Misstänker iaf att jag har dåliga kolvringar/sprucket ringland pga kompet + att den har börja trycka ur olja ur vevhusventen. Vad tror ni?

Ska man plocka ur motorn och ställa den på bänken eller demontera ner den och byta kolv på plats?
 
Tjenare! Har lite problem med min 660 -05 som jag har ägt i 2år nu.
Den startar lätt och går emellanåt bra men många gånger när man har kört börjar den misstända både vid fullt gaspådrag och vid lugn körning. Har testat byta munstycken, kollat igenom tändsystem, pulsgivare, m.m. Så nu tog jag fram komp testaren och kollade kompet fick typ 5bar komp ca när jag kickade och liknande när jag rullade den med olika växlar i. Polarens 660 -04 låg på ca 8bar vid kickning men borde inte kompet ligga kring 12bar +- någonting? Misstänker iaf att jag har dåliga kolvringar/sprucket ringland pga kompet + att den har börja trycka ur olja ur vevhusventen. Vad tror ni?

Ska man plocka ur motorn och ställa den på bänken eller demontera ner den och byta kolv på plats?

Att mäta komp med autodekomp ger sällan rättvisande resultat. Tightar man till ventilspelet så ökar autodekompens funktion och du får lägre värden. Leakdowntest är det enda rätta....

Eller helt enkelt plocka ner och inspektera.
 
Hoppsan! Ja det är klart att autodecompen kan ge spökande reultat:död
BTW provade även att droppa ner lite olja på kolven och då fick jag ett bättre värde på komptestet.

har hört att det ska finnas en skruv man kan skruva ur för att låsa motorn i ÖD men kan inte hitta denna, måste ju låsa motorn för att göra ett leakdowntest...
 
Bara på min cykel som trottelnålslåset skakat loss?
Vilket resulterade i ett obehagligt gashäng!
 
Hoppsan! Ja det är klart att autodecompen kan ge spökande reultat:död
BTW provade även att droppa ner lite olja på kolven och då fick jag ett bättre värde på komptestet.

har hört att det ska finnas en skruv man kan skruva ur för att låsa motorn i ÖD men kan inte hitta denna, måste ju låsa motorn för att göra ett leakdowntest...

05586308.gif


nr18 e skruven
 
Har lyckats sparka av ena blinkersen bak när jag skulle kliva av hojen. Men den är ju fullständigt omöjlig att montera tillbaka utan att något går sönder. Fattar inte hur man ska bete sig? Trött med att köra med silvertejp..

Sen undrar jag även hur man monterar spelet till gasen? Är lite jobbigt att få gashäng varje gång man råkar nudda gasen ;)
 
Last edited:
Har lyckats sparka av ena blinkersen bak när jag skulle kliva av hojen. Men den är ju fullständigt omöjlig att montera tillbaka utan att något går sönder. Fattar inte hur man ska bete sig? Trött med att köra med silvertejp..

Sen undrar jag även hur man monterar spelet till gasen? Är lite jobbigt att få gashäng varje gång man råkar nudda gasen ;)

Gissar på att du kör med original bakdel? Bygg om den och gör den mindre ifall det ändå går sönder. Fick göra om min bakdelen på min hoj då nån tidigare ägare var snål på tid/pengar. Kan ta en bild när jag kommer hem och lägga upp ifall du vill se hur jag har gjort.

Någon som vet vart man kan hitta kraschpuckar till ett lagom pris till en -04:a? Lika bra att sätta på så man klarar sig bättre ekonomiskt när man väl åker i backen... Men lyckas inte hitta något på internet :(
 
Någon som vet vart man kan hitta kraschpuckar till ett lagom pris till en -04:a? Lika bra att sätta på så man klarar sig bättre ekonomiskt när man väl åker i backen... Men lyckas inte hitta något på internet :(

KTM säljer puckar till hjulen och fotpinnarna (finns kopior billigt på EBAY). Kombinera det med barkbusters och du har vad skydd du behöver.

Personligen tycker jag hjulpuckar är överkurs och nöjer mig med billiga barkbusters på gatcyklar.
 
skateboardhjul, gängstång och två muttrar är ju det absolut billigaste för att själv göra fullgoda puckar.
 
Tack för tipsen, jag har redan puckar vid hjulen och barkbusters. Det jag tänkte på är mer kraschpuckar för motorn och kanske avgasröret. Har sett att Pimpstarhojjarna brukar ha de jag tänker på. Men man kanske inte behöver det? Känns ändå som att kåporna på en 660 kommer att ta mest stryk och de tar inte upp hela budgeten. :tungan
 
Du kan ju alltid ta en lite grövre soppaslang och köra en slangklämma genom den och fästa på slutburken om du vill skydda den
 
Tack för tipsen, jag har redan puckar vid hjulen och barkbusters. Det jag tänkte på är mer kraschpuckar för motorn och kanske avgasröret. Har sett att Pimpstarhojjarna brukar ha de jag tänker på. Men man kanske inte behöver det? Känns ändå som att kåporna på en 660 kommer att ta mest stryk och de tar inte upp hela budgeten. :tungan

Motorn klarar sig utmärkt utan...
 
Gissar på att du kör med original bakdel? Bygg om den och gör den mindre ifall det ändå går sönder. Fick göra om min bakdelen på min hoj då nån tidigare ägare var snål på tid/pengar. Kan ta en bild när jag kommer hem och lägga upp ifall du vill se hur jag har gjort.
Jag är jätteintresserad av bild på hur det ser ut och hur du gjort.
 
tänkte sätta på barkbusters men hur tar jag bort pluggarna som sitter i styrändan idag?
Ingen insex och har försökt lite försiktigt med polygrip men sitter hårt.
 
Jag är jätteintresserad av bild på hur det ser ut och hur du gjort.

Tre första bilderna är på hur förra ägaren satten en för tunn plåt som man lätt kunde böja med händerna. Detta gjorde att blinkersen vibrerade sönder plåten på kortsidorna. På bild 3 ser man hur han har lagat ena sidan men inte förstärkt den andra och det var den som gick sönder för nån vecka sen.

De tre sista är det jag har gjort. Jag tog tre beslag man kan hitta på vilket byggvaruhus som helst. Fanns ej nån i den formen jag var ute efter så jag fick ta tre stycken och skruva ihop dem (2st 90 graders och en rak). Sedan fick kortsidorna böjas ut en bit för ramen är inte helt rak utan den smalnar av ju längre bak man kommer. Sedan fick hål borras för fäste i ramen och för blinkers + bakljus. Regplåtshållaren, även den ett beslag, är lite sned så den ska bytas ut under semestern.

Än så länge håller den ihop men är 5 ggr robustare än förra så jag hoppas att den inte ska behövas bytas ut på länge :)
 

Bifogat

  • DSC_0088.jpg
    DSC_0088.jpg
    203.3 KB · Visningar: 74
  • DSC_0083.jpg
    DSC_0083.jpg
    220.2 KB · Visningar: 89
  • DSC_0082_r.jpg
    DSC_0082_r.jpg
    227.7 KB · Visningar: 83
  • DSC_0654_v.jpg
    DSC_0654_v.jpg
    224.4 KB · Visningar: 85
  • DSC_0655.jpg
    DSC_0655.jpg
    237.9 KB · Visningar: 81
  • DSC_0656.jpg
    DSC_0656.jpg
    233.1 KB · Visningar: 77
Fattar inte varför folk ska hålla på och bygga om när de inte blir bra.
Det skabbar bara ner hojen!

Kan man inte göra de snyggt så är det bättre att låta bli!
 
Back
Top