Ktm 660

Nej, den är totalt död...misständer inte ens :död

ja du....kolla stift och sen kolla condensatorn/capacitorn (finns lite beskrivningar på hur man testar här http://www.mediafire.com/?zhk1mqv2fyy) Jag räknar åxå med att du har soppa i tanken åxå och vet vilket håll reserven är åt :D

....om de funkar skulle jag nog kolla förgasaren...för om det finns gnista så måste det finnas soppa....

...efter det så skulle jag nog plocka veck "ecm"-boxen/ datorstyrenheten och prova det på en polares hoj se vad som hände då

....men som sagt jag har inte ägt KTM så länge så det finns säkert nån med en bättre lösning men uteslutnings metoden brukar funkar och man vet aldrig vad man hittar när man börjar gräva lite!!

MVH/

Micke
 
Skulle ta moppen till jobbet idag men fick ge up när hon inte startar..står oftast och kickar i upp till 20 minuter innan hon startar. Har bytt stift och provar alla knep man har fått höra men inget hjälper:( jag tror att jag har problem med volt regulatorn men det borde inte spela roll sen capacitorn får direkt ström från generatorn..varför är hon så trög-startat?
 
Snett styre

Hej!
Har en KTM 660 2004, där jag upplever att styret är snett åt höger, speciellt när man sitter och tittar på styrkronan och lampa och stänkskärm som pekar allt mer åt höger. Ej klotat, cykeln är i övrigt i super skick.

Kan man lossa "skruvar" och sedan rikta till och sen dra åt igen eller hur ska jag gå till väga för att få styre och allt rakt?:confused:

Mest jobbigt när man ska försöka wheela då man vill sätta styret rak men då måste det vara lite snett för den ska gå rakt, hoppas ni förstår mig:)

Tacksam för tips från er
/ Henrik

Hej!
Har en KTM 660 2004, där jag upplever att styret är snett åt höger, speciellt när man sitter och tittar på styrkronan och lampa och stänkskärm som pekar allt mer åt höger. Ej klotat, cykeln är i övrigt i super skick.

Kan man lossa "skruvar" och sedan rikta till och sen dra åt igen eller hur ska jag gå till väga för att få styre och allt rakt?:confused:

Mest jobbigt när man ska försöka wheela då man vill sätta styret rak men då måste det vara lite snett för den ska gå rakt, hoppas ni förstår mig:)

Tacksam för tips från er
/ Henrik

"upplever att styret är snett åt höger, speciellt när man sitter och tittar på styrkronan och lampa och stänkskärm som pekar allt mer åt höger." Detta upplever man så klart när man kör rakt fram inte när man sitter still på den, då är det svårt att avgöra.
 
Last edited:
:tummenupp
Hej!
Har en KTM 660 2004, där jag upplever att styret är snett åt höger, speciellt när man sitter och tittar på styrkronan och lampa och stänkskärm som pekar allt mer åt höger. Ej klotat, cykeln är i övrigt i super skick.

Kan man lossa "skruvar" och sedan rikta till och sen dra åt igen eller hur ska jag gå till väga för att få styre och allt rakt?:confused:

Mest jobbigt när man ska försöka wheela då man vill sätta styret rak men då måste det vara lite snett för den ska gå rakt, hoppas ni förstår mig:)

Tacksam för tips från er
/ Henrik



"upplever att styret är snett åt höger, speciellt när man sitter och tittar på styrkronan och lampa och stänkskärm som pekar allt mer åt höger." Detta upplever man så klart när man kör rakt fram inte när man sitter still på den, då är det svårt att avgöra.

skruva lös rikta och dra fast. enkelt
 
:tummenupp

skruva lös rikta och dra fast. enkelt

Hur gör jag? Beskriv så utförligt som du kan., behövs momentnyckel för skruvarna jag förmodar måste lossa på?
Känner mig osäker och vill inte göra fel.:confused:
 
Hur gör jag? Beskriv så utförligt som du kan., behövs momentnyckel för skruvarna jag förmodar måste lossa på?
Känner mig osäker och vill inte göra fel.:confused:

ÄR det dessa skruvar man ska lossa på för att kunna rikta hela styret???
Om så behövs momentnyckel till dem och vilket moment?
Inte min cykel på bilden men visar om det är dessa skruvar ja ska lossa lite på och sen dra åt?
 

Bifogat

  • styre.jpg
    styre.jpg
    126.2 KB · Visningar: 99
ÄR det dessa skruvar man ska lossa på för att kunna rikta hela styret???
Om så behövs momentnyckel till dem och vilket moment?
Inte min cykel på bilden men visar om det är dessa skruvar ja ska lossa lite på och sen dra åt?

momentet står på styrkronan tror jag. men du behöver inte ta bort det för att få bort styret det räcker med skruvarna i överfallen på styret så får du bort hela styret.
 
hög tomgång

tja ny bliven hoj ägare om man inte räknar med cross då.

har en 660-04 som jag tycker tomgången är j.vligt hög på,,den går bra när man startat den å låter den gå, men sen när man kört ett tag så går den typ 50km/h på 2ans växel utan gas pådrag,,antar att dom inte ska ha såder hög tomgång?
 
tja ny bliven hoj ägare om man inte räknar med cross då.

har en 660-04 som jag tycker tomgången är j.vligt hög på,,den går bra när man startat den å låter den gå, men sen när man kört ett tag så går den typ 50km/h på 2ans växel utan gas pådrag,,antar att dom inte ska ha såder hög tomgång?
Skjut in varmstarten.
 
momentet står på styrkronan tror jag. men du behöver inte ta bort det för att få bort styret det räcker med skruvarna i överfallen på styret så får du bort hela styret.

Jo men behöver nog inte ta bort hela styret, eftersom det ser rakt ut. Där emot vill jag rikta hela skiten med krona och allt så att den går rakt med rakt styre. Är det inte där jag ska lossa på då? Eller är det någon annanstans?
 
Jo men behöver nog inte ta bort hela styret, eftersom det ser rakt ut. Där emot vill jag rikta hela skiten med krona och allt så att den går rakt med rakt styre. Är det inte där jag ska lossa på då? Eller är det någon annanstans?

De skruvar som du ringat in på bilden släpper du gaffelbenen med.

Vad jag förstår så sitter styret snett när hjulet går rakt?
Som på en vanlig trampcykel när man kört omkull?

Eller? :va
 
De skruvar som du ringat in på bilden släpper du gaffelbenen med.

Vad jag förstår så sitter styret snett när hjulet går rakt?
Som på en vanlig trampcykel när man kört omkull?

Eller? :va


Ja precis så:)
 
tja ny bliven hoj ägare om man inte räknar med cross då.

har en 660-04 som jag tycker tomgången är j.vligt hög på,,den går bra när man startat den å låter den gå, men sen när man kört ett tag så går den typ 50km/h på 2ans växel utan gas pådrag,,antar att dom inte ska ha såder hög tomgång?

Testa att vrida ner den lite då om du upplever att den är för hög?
 
Last edited:
Har du crashat?

Om styret inte står rakt så är gaffelbenen sneda, eller hela kronan.
Styrhållarna kanske kan vara sneda också, men det har jag svårt att tro..

Vad jag vet eller förstår så finns det inget sånt så att du kan justera det..

Näe har inte crachat, inga tecken på att den varit crachad tidigare heller då skicket är exemplariskt. Kanske jag som är sned i huvudet, min andra hoj en Honda cb 1300 tycker jag också att styret är snett på. JAG ser det tydligt när jag sitter på den och kör rakt fram.

Men seriöst så är det som du beskriver att när man ramlat med en trampcykel. Men frågan är hur man kan justera det. Borde bara att lossa, ställa rätt, dra åt och köra eller:död
 
vrider jag ner den mer så går den inte på tomgång är precis på gränsen

å sen blir det en rejäl avgas knall när jag slår av den

Hmm.. Avgassmällar brukar jag också få rätt ofta då jag ska stänga av den. Har dock inge problem med tomgången på min.
 
Jo men behöver nog inte ta bort hela styret, eftersom det ser rakt ut. Där emot vill jag rikta hela skiten med krona och allt så att den går rakt med rakt styre. Är det inte där jag ska lossa på då? Eller är det någon annanstans?

ja om du ska ta bort hela styrkronan får du lossa där och muttern vid styrhuvet också
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top