Ktm 660

johansson5551

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
KTM 660smc Till salu KTM Superduke 990
behöver lite hjälp med drevning för enduro på min 660? funderar på att ut i skogen och bröta lite och funderar på vad som behövs för drevning har ett 15 fram liggandes eller om det var 14? vad är lämplig drevning?
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
Är det någon som kör med nedanstående bakljus på en 660?

10033521_880_FR_06.JPG


Jag har ett sådant som är köpt på LOUIS och jag får aldrig själva bakljuset att funka.. Kopplar jag så som sladdarna är uppmärkta (Licht/lyse, Bremse/broms, -/jord) så får jag bromsljuset att funka - men inte bakljuset...

I ren desperation har jag testat att koppla på alla möjliga sätt och har då fått fram antingen detta betéende eller att bakljuset lyser men inte bromsljuset. Jag monterade också ett nytt blinkrelä som är lastoberoende vilket tyvärr inte hjälpte. =(

Mitt vanliga bakljus funkar som det ska när jag testar att koppla på det så det bör ju inte vara nåt knas med kablarna heller.

Någon som har fått det att funka på en 660?
 

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
på en ö...
Hoj
monark
Är det någon som kör med nedanstående bakljus på en 660?

10033521_880_FR_06.JPG


Jag har ett sådant som är köpt på LOUIS och jag får aldrig själva bakljuset att funka.. Kopplar jag så som sladdarna är uppmärkta (Licht/lyse, Bremse/broms, -/jord) så får jag bromsljuset att funka - men inte bakljuset...

I ren desperation har jag testat att koppla på alla möjliga sätt och har då fått fram antingen detta betéende eller att bakljuset lyser men inte bromsljuset. Jag monterade också ett nytt blinkrelä som är lastoberoende vilket tyvärr inte hjälpte. =(

Mitt vanliga bakljus funkar som det ska när jag testar att koppla på det så det bör ju inte vara nåt knas med kablarna heller.

Någon som har fått det att funka på en 660?

Kanske dum fråga men..
Har du kollat så att inte lampan är trasig??? Typ hålla mot bilbatteri...
 

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
Hej på er, jag ska nu lämmna gathojjen för att beträda motard mark!

1. Jag ska ev. köpa en 660-04 till helgen och undrar vad jag ska kolla lite extra på. Barnsjukdommar?? Den har gått 1300 mil vilket jag tycker är lite långt??

2. Ang motor. Accra pipor, rallykam, k&n filter, öppnad luftburk. Vad kan man göra mer, vill ha massor av vrid på låga varv...?

3. Jag tänker spendera mesta tiden på bakhjulet och undrar om man behöver bygga om oljepump/sump för att inte riskera att den går torr?

Tackar på förhand!
 

CeZar

Medlem
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Visby
Hoj
KTM 660 SMC -04
Passar 05ans bakdel direkt på 04an? Orginalsadel?
Har sett nån 660 -04 med 525ans bakdel passa det direkt på?

googlat och sökt lite överallt någon som har artikelnummer?
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Passar 05ans bakdel direkt på 04an? Orginalsadel?
Har sett nån 660 -04 med 525ans bakdel passa det direkt på?

googlat och sökt lite överallt någon som har artikelnummer?

Själva ramen på 04:an och 05:an är ju densamma så det borde passa.
Sadeln på 05:an är dock annorlunda med annan infästning bak, så byter du bakram bör du nog byta sadel också.

Men PM:a Rasorblade som sagt, han hade gjorde så på sin 04:a :tummenupp
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Själva ramen på 04:an och 05:an är ju densamma så det borde passa.
Sadeln på 05:an är dock annorlunda med annan infästning bak, så byter du bakram bör du nog byta sadel också.

Men PM:a Rasorblade som sagt, han hade gjorde så på sin 04:a :tummenupp

Du måste bygga om din bakram eller byta för att 05:ans bakdel eller 525:ans skall passa.
byter du till 05:ans bakdel så funkar gamla sadeln, men blir inte snygg så jag bytte även sadeln.:yoparty

Kolla mitt garage

Hej på er, jag ska nu lämmna gathojjen för att beträda motard mark!

1. Jag ska ev. köpa en 660-04 till helgen och undrar vad jag ska kolla lite extra på. Barnsjukdommar?? Den har gått 1300 mil vilket jag tycker är lite långt??

2. Ang motor. Accra pipor, rallykam, k&n filter, öppnad luftburk. Vad kan man göra mer, vill ha massor av vrid på låga varv...?

3. Jag tänker spendera mesta tiden på bakhjulet och undrar om man behöver bygga om oljepump/sump för att inte riskera att den går torr?

Tackar på förhand!

Köp min 625:a istället:tummenupp:tummenupp Endast 400 mil
 
Last edited:

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Hej på er, jag ska nu lämmna gathojjen för att beträda motard mark!

1. Jag ska ev. köpa en 660-04 till helgen och undrar vad jag ska kolla lite extra på. Barnsjukdommar?? Den har gått 1300 mil vilket jag tycker är lite långt??

2. Ang motor. Accra pipor, rallykam, k&n filter, öppnad luftburk. Vad kan man göra mer, vill ha massor av vrid på låga varv...?

3. Jag tänker spendera mesta tiden på bakhjulet och undrar om man behöver bygga om oljepump/sump för att inte riskera att den går torr?

Tackar på förhand!

Då har du redan köpt en vridmaskin......:tummenupp


Saker att kolla .
Jag skulle tveklöst skruvat av ventilkåpan och känt noga på rullvipportna (lagren som rullar mot kam) Jag skulle nog även satt dit nya för att vara stensäker på minst 1300 mil till,,Kostnad ca 500kr. Är dom helt glappfria kan dom hålla flera 100 mil till så du vet.Men Blir ett jäkla tragist ras om dom flyger!!

Annan akilleshärd som dessvärre är svårare att byta är ramlagren. Dom är ju svagaste länken på ktm 660/690 och kan rasa när som helst oavsett mil verkar det som:gnissla... Kör bra olja och byt frekvent, max 300 mil helcyntet 15w-40 -15w50

Bakhjulsåka verkar inte var några probbs.

Ang mer vrid.. Rallykammen och akras helsystem är ju det bästa för den karaktären utan ingrepp i motor.

Nästa steg skulle då vara ännu högre komp-förhållande . Plana topp ca 1mm för att uppnå 12,7-1.

Och Portning av topp med plastade insug speciellt för högre vrid.

.. Men kör först och jag gissar att du snarare vill ha mer slutspurt över 6000v.. Dvs portning och byte till faktory kam som forfarande ger bra mellanreg och inte allt för dålig botten. Med akra helsys kan du då ha minst 67 bakhjuls hk!!
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tänker spendera mesta tiden på bakhjulet och undrar om man behöver bygga om oljepump/sump för att inte riskera att den går torr?

Du bör nog flytta slangen från vevhusventilationen till en uppsamlingsburk med lite höjd och lite framåt placerad. För när man ligger runt balansläget så rinner det annars ut olja till luftfilterboxen som sedan rinner ut på svingen och marken när man släpper ner framhjulet igen. Finns förslag någonstans i den här tråden.
 

Gurkslask

Jäämen
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Kalmar
Hoj
KTM690 SMC
Tja, blev en mycket nöjd äger till en KTM 660 i helgen och ja jävlar vilken skillnad jämfört med min yamaha xt660x.
Men idag efter jag tankat och skulle få igång hojjen så muttrade den bara lite åt mig, visade ingen livsgnista öht. Är det vanligt att de blir svårstartade när de är varma, och finns det nåt att göra åt det. Tänkte byta tändstift bara för att.

Nån som vet vad det sitter för tändstift i? Fick ingen servicebok med nämnligen.

Simma lugnt
 

Pegasus

Prosit...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta, bland fiskarna....
Hoj
KTM 250 EXC-F -13
Tja, blev en mycket nöjd äger till en KTM 660 i helgen och ja jävlar vilken skillnad jämfört med min yamaha xt660x.
Men idag efter jag tankat och skulle få igång hojjen så muttrade den bara lite åt mig, visade ingen livsgnista öht. Är det vanligt att de blir svårstartade när de är varma, och finns det nåt att göra åt det. Tänkte byta tändstift bara för att.

Nån som vet vad det sitter för tändstift i? Fick ingen servicebok med nämnligen.

Simma lugnt


Min blev så efter kambyte o nya munstycken, röda spaken på förgasaren funkar fint

/P
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Tja, blev en mycket nöjd äger till en KTM 660 i helgen och ja jävlar vilken skillnad jämfört med min yamaha xt660x.
Men idag efter jag tankat och skulle få igång hojjen så muttrade den bara lite åt mig, visade ingen livsgnista öht. Är det vanligt att de blir svårstartade när de är varma, och finns det nåt att göra åt det. Tänkte byta tändstift bara för att.

Nån som vet vad det sitter för tändstift i? Fick ingen servicebok med nämnligen.

Simma lugnt

Använd varmchoken om det blir sur när den är varm :tummenupp
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top