Ktm 660

de låter ju verkligen jättekul :huvet, förstår inte hur jag lyckas hela tiden, på 80 mil i min ägo har de börjar gnissla,ticka,rassla :S tycker dom borde hålla mer än 1000 mil :P
 
Last edited:
staken är ju den yttre lagerbanan så då går ju den och tappen också slut så då måste den bytas, synd att de skulle paja just nu jag som fundera på att sälja skiten :P aja de är väl bara börja riva då
 
Jag tar tillbaka allt jag skrev om att de är svårt att köra på bakhjulet på förra sidan, pfff de är ju lättare än att kicka igång den. :tummenupp
Hade nog helt fel teknik men nu går det som en dans 1-2-3 och 4:an har jag inte provat än. Ska öva som satan nu så att man blir bättre på att hålla hojen uppe längre. :)
 
Tjenna!

Då va man KTM ägare, bytt från sporthoj till motard:)
Än så länge helnöjd förutom att jag förmodligen har lite dålig teknik att starta den...
Blir en rejäl uppvärmning att kicka igång den när den e kall:P

En fråga bara eller några..
Väldigt ryckig i lägre farter i stan, skitjobbigt att försöka köra 30 och 50, kanske ska va så på dessa.

Testade lite stopies(så gott jag kan) :) Såg ut att rinna lite bensin ur dräneringsslangarna.. Antar att det är normalt.

Smäller en del vid gasavslag, normalt?? Ventiljustering?
 
Tjenna!

Då va man KTM ägare, bytt från sporthoj till motard:)
Än så länge helnöjd förutom att jag förmodligen har lite dålig teknik att starta den...
Blir en rejäl uppvärmning att kicka igång den när den e kall:P

En fråga bara eller några..
Väldigt ryckig i lägre farter i stan, skitjobbigt att försöka köra 30 och 50, kanske ska va så på dessa.

Testade lite stopies(så gott jag kan) :) Såg ut att rinna lite bensin ur dräneringsslangarna.. Antar att det är normalt.

Smäller en del vid gasavslag, normalt?? Ventiljustering?

kan vara så att den behöver bestyckas om.
 
Varning filterkorg vibrerar sönder

Pratade med en kille för ett tag sen som hade haft problem med att filterkorgen hade vibrerat sönder och en bit av den hade åkt med in i insuget o krashat kolv och ventiler:näsblod. Kollade min egna filterkorg idag och där hade en svets släppt som tur var hade ju inte nåt följt med in i motorn,
Svetsade ihop skiten iaf, killen ja pratade med sa att det fanns en filterkorg i plast som passade fast då från en enduro mc han kom inte ihåg vilken det var men trodde det var en Suzuki 250.
Nån mer som haft samma problem och vet vilken filterkorg som passar?, kan ju va ganska gött o förhindra ett motorras genom att byta den.
 

Bifogat

  • DSC01221.JPG
    DSC01221.JPG
    194.1 KB · Visningar: 81
våra va då inte så lika :D

min har nummer 586.06.016.000
 

Bifogat

  • IMG_3191.jpg
    IMG_3191.jpg
    235.5 KB · Visningar: 85
Last edited:
Pratade med en kille för ett tag sen som hade haft problem med att filterkorgen hade vibrerat sönder och en bit av den hade åkt med in i insuget o krashat kolv och ventiler:näsblod. Kollade min egna filterkorg idag och där hade en svets släppt som tur var hade ju inte nåt följt med in i motorn,
Svetsade ihop skiten iaf, killen ja pratade med sa att det fanns en filterkorg i plast som passade fast då från en enduro mc han kom inte ihåg vilken det var men trodde det var en Suzuki 250.
Nån mer som haft samma problem och vet vilken filterkorg som passar?, kan ju va ganska gött o förhindra ett motorras genom att byta den.

Den finns original.
Dessa byttes ut mot plast på garanti just för att de inte höll.
Kolla med en KTM-åf.
 
:Bugar Tack för tipsen blir till att skaffa en ny filterkorg snarast möjligt.
 
Jag behöver tappa ut alla glykol ur min 660,
hur gör jag enklast? Finns det nån plugg nånstans?

/crille
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top