Ktm 660

Inte värt pengarna om du inte samtidigt trycker i en vassare kam.
Enbart kröken ger ingen märkbar extra krydda.:gnissla

okej okej då skippar jag de då, får nog göra nån värre modifiering i vinter om man ska klara en säsong till.
är ni andra nöjda med effekten i en 660 ?
 
Effekten räcker gott och väl till, det beror bara på vilka vägar man väljer att köra på.

Alla hojar har ju sina begränsningar, och för 660n så är begränsningen motorväg....
 
sitter det tre oljefilter i 660 årsmodell 04? när jag kollar på sprängskisserna ser det ut att va två i papper och en sånt där i stål som sitter i ramen framtill.

nu är min äntligen besiktigad och klar. grp slipon monterat. gör verkligen sjukt stor skillnad i vridmoment mot orginalsystem. nu startar min alltid på första kicken också. varm som kall. asnice :yoparty
 
Effekten räcker gott och väl till, det beror bara på vilka vägar man väljer att köra på.

Alla hojar har ju sina begränsningar, och för 660n så är begränsningen motorväg....

Begränsningen brukar inte sitta i motorn, utan på sadeln :tummenupp
 
nää.. går man från 150hk till 60hk som jag gjorde så e de ingen hitt. såklart helt skilda hojar men skulle uppskatta 20hk till på slangen :tummenupp

Bra då är man inte ensam :P ja 20 till då skulle de bli riktigt skoj


Effekten räcker gott och väl till, det beror bara på vilka vägar man väljer att köra på.

Alla hojar har ju sina begränsningar, och för 660n så är begränsningen motorväg....

jag tycker begränsningen ligger tidigare än så ;)

sitter det tre oljefilter i 660 årsmodell 04? när jag kollar på sprängskisserna ser det ut att va två i papper och en sånt där i stål som sitter i ramen framtill :yoparty
de är väl bara 2? ett fram i ramen o ett höger sida på motorn? fast man kanske kallar stålnätet på oljepluggen för filter med ;)
 
Last edited:
sitter det tre oljefilter i 660 årsmodell 04? när jag kollar på sprängskisserna ser det ut att va två i papper och en sånt där i stål som sitter i ramen framtill.

nu är min äntligen besiktigad och klar. grp slipon monterat. gör verkligen sjukt stor skillnad i vridmoment mot orginalsystem. nu startar min alltid på första kicken också. varm som kall. asnice :yoparty

sitter endast 2st. ett i framkant på ramen och ett på höger sida av motorn som föregående talare sa :tummenupp

de på oljepluggen kan väl inte räknas som ett filter.. :va
 
Tänkte göra en liten motorrenovering/översyn av min nyvunna kärlek till vintern då hojen snart har gått 1500 mil och funderar bla. på att byta kam.
Har lite funderingar och undrar om någon kan ge lite hjälp på traven...

Är det någon som vet var man kan få tag i en trimkam till en 660?
Finns det olika att välja emellan..? (Mest intresserad av vrid..)

Någon som har erfarenhet av slirkoppling? BRA? DÅLIGT? ONÖDIGT?
 
Gick ner från 190 hästar :näsblod Men du får låta bli att köra den som en sporthoj, för då blir du besviken hur du än gör... :tummenupp

haha. jag kör den ju inte som min förra heller. tycker bara de fattas lite effekt hur man än vrider o vänder på det.

är också lite sugen på lite mer mos i den, som killen några rader över.. :yoparty

ny kam
omdrevning
bestycka om den
rensad ljuddämp
konat öppet knfilter

låter de som en bra ide eller waste of time?
 
haha. jag kör den ju inte som min förra heller. tycker bara de fattas lite effekt hur man än vrider o vänder på det.

är också lite sugen på lite mer mos i den, som killen några rader över.. :yoparty

ny kam
omdrevning
bestycka om den
rensad ljuddämp
konat öppet knfilter

låter de som en bra ide eller waste of time?


Om du ska byta kam så porta toppen och släng dit ett helsystem samtidigt, dessa prylar matchar nåt grymt tillsammans! att bara fixa 1 av delarna gör inte så värst mycket nytta faktist.
 
haha. jag kör den ju inte som min förra heller. tycker bara de fattas lite effekt hur man än vrider o vänder på det.

är också lite sugen på lite mer mos i den, som killen några rader över.. :yoparty

ny kam
omdrevning
bestycka om den
rensad ljuddämp
konat öppet knfilter

låter de som en bra ide eller waste of time?


ja får nog bli lite sånt i vinter o portning ;) testa att dreva lite idag för jag tycker de varvar så mycket så nu blir de ännu mera ryckade i styret :P
 
Om du ska byta kam så porta toppen och släng dit ett helsystem samtidigt, dessa prylar matchar nåt grymt tillsammans! att bara fixa 1 av delarna gör inte så värst mycket nytta faktist.

portning nästa :tummenupp

men ett helsystem en jag lite osäker på. vad är de som gör att de blir så pass mycke bättre med ett helsystem vs ett standard?
hade ett system från akra men sålde de till en polare, på de kunde man ju självklart se att det är större dim på rören men i övrigt? något annat som gör de värt 6k? bättre flöde pga material, annan sorts perforering (stavning) i ljuddämparen eller?

någon?
 
portning nästa :tummenupp

men ett helsystem en jag lite osäker på. vad är de som gör att de blir så pass mycke bättre med ett helsystem vs ett standard?
hade ett system från akra men sålde de till en polare, på de kunde man ju självklart se att det är större dim på rören men i övrigt? något annat som gör de värt 6k? bättre flöde pga material, annan sorts perforering (stavning) i ljuddämparen eller?

någon?
Så här såg effektkurvorna ut på min 625:a med öppet slipon kontra helsystem från Akrapovic.Rätt onödigt att börja slänga ut pengar på trimdelar utan ett vettigt avgasrör på cykeln(tycker jag).
www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4171986&postcount=1073
 
Är Akra mycke bättre än Sebring? finns ju ett sebring helsystem på blocket för 3500:- annars ;)
 
Back
Top