Ktm 660

Funderar på att köpa en 660 som komplement till grusbussen men har lite frågor, som säkert ställts i denna eminenta tråd förut men att läsa igenom 299 sidor är mig övermäktigt.

1. Hur svårt är det att göra en stor service, ventiljustering etc, om man inte har tummen mitt i näven? Mekhandbok inkluderat såklart.

2. Serviceintervallet är vad, 250 mil? Är det "jobbigt" eller lär man sig leva med det?
 
Funderar på att köpa en 660 som komplement till grusbussen men har lite frågor, som säkert ställts i denna eminenta tråd förut men att läsa igenom 299 sidor är mig övermäktigt.

1. Hur svårt är det att göra en stor service, ventiljustering etc, om man inte har tummen mitt i näven? Mekhandbok inkluderat såklart.

2. Serviceintervallet är vad, 250 mil? Är det "jobbigt" eller lär man sig leva med det?


1: Nja lite knöligt men inte omöjligt dock går det snabbt efter ett par gånger. Köp gärna ett bladmått som är färdigbockad. Köpte mitt ifrån en butik mittemot willys i Häggvik stockholm precis vid rondellen. Var dock tvungen att köpa ett 8pack eller nåt men hade inga problem att sälja alla de andra. 0,15-0,20 bladet köpte jag då 0,15 är till de nyare LC4 från -98

2: Hade inga problem då man tänkte hur kul man har det på en KTM jämfört med en XT660 & FMX650 t,ex :D
 
Har mina kåpor alltid varit så här sneknullade? :confused:
Kom nyss hem från en hyfsad hård körning och märkte när jag skulle ställa in den i garaget att nånting inte stämmde. :va
Smälter era kåpor också om ni kör med acra?
 

Bifogat

  • DSC00027 (Small).JPG
    DSC00027 (Small).JPG
    48 KB · Visningar: 128
  • DSC00028 (Small).JPG
    DSC00028 (Small).JPG
    32 KB · Visningar: 122
Har mina kåpor alltid varit så här sneknullade? :confused:
Kom nyss hem från en hyfsad hård körning och märkte när jag skulle ställa in den i garaget att nånting inte stämmde. :va
Smälter era kåpor också om ni kör med acra?

Jo dom smälter så du kan vara lungn:tummenupp
 
Vette fasen om jag känner mig nå mycket lugnare nu, vad ska man göra för att förhindra att dom smälter? Tänker inte börja köra som en kärring som ni andra som inte har fått smälta bakkåpor. :gnissla:Bugar

Min är smält men det skiter jag i:yoparty
 
Hej är det nån här som brukar sätta på cross däck o köra i skogen???
Hur gör ni då har ni en slags adapter till bromsoket eller har ni ett annat bromsok? Och blir det inte en massa spil när ni byter ? Eller är det bara att spila o tanka mer bromsolja:yoparty
Lite osäker hur jag ska göra om det är värt eller ej
 
Hej är det nån här som brukar sätta på cross däck o köra i skogen???
Hur gör ni då har ni en slags adapter till bromsoket eller har ni ett annat bromsok? Och blir det inte en massa spil när ni byter ? Eller är det bara att spila o tanka mer bromsolja:yoparty
Lite osäker hur jag ska göra om det är värt eller ej

Jag körde med en distans som flyttar ut skivan samt fräste bort ca 5mm på oket så den inte tog i ekrarna. Bökigt ja men i slutändan känns det bättre än att hålla på byta ok mm.
 
Jag körde med en distans som flyttar ut skivan samt fräste bort ca 5mm på oket så den inte tog i ekrarna. Bökigt ja men i slutändan känns det bättre än att hålla på byta ok mm.

Men du det var ju jävligt smart
Ja man vill ju slippa byta ok hela tiden för då drar man sig ju att byta däck, Ska ut till garaget o slipa o flytta bromsskivan

Tack för iden
 
Men du det var ju jävligt smart
Ja man vill ju slippa byta ok hela tiden för då drar man sig ju att byta däck, Ska ut till garaget o slipa o flytta bromsskivan

Tack för iden

Distansen som flyttar ut skivan ska tydligen finnas som orig KTM del.
 
Bara min 660 som börjar läcka bensin från tanken när man gör stoppies?
Finns det bättre tanklock som håller tätt att köpa någonstans?
 
hehe.min läcker med i locket, verkar som om gängorna gett sig.

Ska beställa ett nytt....:(
 
vart måste man göra hålet sa du? vart sitter gummitätningen?
har lika dant lock, hojen stannade när jag hade tankat fullt. var tvungen att skruva av och skruva på, sen funkade det bra igen.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top