Ktm 660

Tjenare, vurpade med min hoj för ett tag sen o skrapade burkarna. Är det orginalblås som du har lackat? Är det vanlig avgasfärg du har lackat med i så fall. I övrigt mkt fin cykel med de dekalerna!

Stämmer bra att det är originalblåsen. Vet inte vad det är för färg men köp en värmebestående lack så ska det inte vara några problem. Tråkigt att skrapa blåsen. Mina klarade sig faktiskt trots att den "studsade" på båda sidorna. Det som skadades var bromsgrepp och "vaggan" som styret ligger i, den blev skev. Krashpuckarna hjälper verkligen sjukt mycket.
 
Tjenare, vurpade med min hoj för ett tag sen o skrapade burkarna. Är det orginalblås som du har lackat? Är det vanlig avgasfärg du har lackat med i så fall. I övrigt mkt fin cykel med de dekalerna!


Jag köpte värmebeständig färg på Jula, fungerade klockrent. Körde på ca 2-3 lager, blev inte flammigt efter ett antal körningar.
 
Nu har jag köpt en ktm 660 04. Har ägt en sån för ca två år sedan och jag har saknat den enda sens jag sålde den. Hade ktm 950 sista tiden men den hojen var en jävla skithoj så nu är jag tillbaka på 660 igen.

Några frågor bara. Jag orkar inte leta i denna tråd.

1. Vad heter tändstiftet? Alltså vad har det för beteckning?
2. Om batterit i den där hastighetsmätaregrejen är slut, funkar inte blinkers och sånt då heller? All min el är helt död.
3. Var hittar man någon mekmanual på nätet?

Min är helt omöjlig att starta. Vi fick igång den när jag köpte den genom att springa igång den. Den hade stått länge. Jag försökte kicka igång den idag men det var helt omöjligt så jag tänkte jag skulle kolla ventilerna, byta tändstift och göra rent förgasaren. Jag kickade nog i en kvart idag utan att lyckas få igång den.
 
Last edited:
vågar man köpa oljefilter från biltema? 49 kr

Tänkte du på om det lossnar delar ifrån filtret eller?
Bara för att det står KTM på filtret så betyder det inte automatiskt kvalite.
Den som säljer billigast får stororder brukar det vara.
 
Hörni grabbar, en snabb fråga till den som har någon koll på vevhusventilationen:

Jag ska dra vevhusventen till ett uppsamlingskärl, och då undrar jag om jag ska dra en slang från ramröret, eller direkt där den kommer ut från motorn?
Jag vet nämligen inte om ramröret fyller någon funktion...
 
Hörni grabbar, en snabb fråga till den som har någon koll på vevhusventilationen:

Jag ska dra vevhusventen till ett uppsamlingskärl, och då undrar jag om jag ska dra en slang från ramröret, eller direkt där den kommer ut från motorn?
Jag vet nämligen inte om ramröret fyller någon funktion...

Tror bara det är att minimera en lång slang då det är tight som det är runt motorn!
 
lite brådis...

Hej, vet ngn om detta är packboxen till utgående axel bakom drevet? Drevet är med bara för att storleken ska synas. Boxen hittade jag i en låda som följde med hojen.

Jag trodde det och började spätta iden befintliga men efter några spätt känns det fel. Nu ligger hojen ned utomhus med olja i och en halvt sönderspättad box:huvet
 

Bifogat

  • IMAGE_206.jpg
    IMAGE_206.jpg
    225.1 KB · Visningar: 65
Hörni grabbar, en snabb fråga till den som har någon koll på vevhusventilationen:

Jag ska dra vevhusventen till ett uppsamlingskärl, och då undrar jag om jag ska dra en slang från ramröret, eller direkt där den kommer ut från motorn?
Jag vet nämligen inte om ramröret fyller någon funktion...

Om det är för bankörning så brukar det ju vara ok med att vevhusventilationen går till luftburken om den är tät i botten... Så då är det ju bara att plugga hålet i botten och vara glad. :)

/Lucky9
 
vågar man köpa oljefilter från biltema? 49 kr

Personligen så köper jag inget annat än original när det gäller oljefilter och det till alla typer av fordon jag har.
Är inte rädd för att det ska lossna delar eller så från dessa piratfilter men det som oroar mig är hur snabbt det släpper igenom oljan.. går det aningen för fort så får man ju ett lägre oljetryck vilket i mitt tycke är lite läbbigt.
 
Personligen så köper jag inget annat än original när det gäller oljefilter och det till alla typer av fordon jag har.
Är inte rädd för att det ska lossna delar eller så från dessa piratfilter men det som oroar mig är hur snabbt det släpper igenom oljan.. går det aningen för fort så får man ju ett lägre oljetryck vilket i mitt tycke är lite läbbigt.


Tror banne mig att Hiflo filtren är minst lika bra som orig!
 
Var och köpte mig en vidvinkel spegel igår på biltema. Tog ut spegelglaset och tog super epoxy och limmade fast det, efter 24h som det tog för limmet att härda så blev det en liten test tur.
Blev riktigt nöjd och man ser oväntat bra, och hittills har det hållt väldigt bra, och den sitter stenhårt.

Bilder:)
 

Bifogat

  • DSC03186.jpg
    DSC03186.jpg
    217.4 KB · Visningar: 107
  • DSC03186+.jpg
    DSC03186+.jpg
    91.2 KB · Visningar: 97
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top