Ktm 660

Hej Lyfte på ventilkåpan idag blev mindre glad när jag såg hur de stod till.
Trimkamen helt slut lagerna till (ventilarmarna) helt slut och i sönder vet inte var resten av lagret är så blir väl tvungen att dela motorn nu. klåparen innan har ju inte varit snål med packnings sörjan heller. ngn som vet en sida med grejor till en 660? hittar nästan bara till 620 640 690. har tex inte hittat ngn packningssats heller! vad bör jag byta om jag endå ska klyva motorn?

n596316728_2651979_6514295.jpg


n596316728_2651980_6211591.jpg


n596316728_2651981_4628918.jpg


mvh jocke wish me goodluck
 
Vart får jag tag i kopplingsgrepp förutom på Lelles som jag aldrig mer kommer handla av. Dom är så satans inkompetenta så jag trillar av stolen. Har handlat alla mina kläder och mina cyklar där men nu får det vara nog. Efter över 2 månaders väntan och måååånga irriterade samtal kommer fel grepp. Och då var jag där och beställde på plats i Mars! Det blir ALLTID fel när man handlar där och inte ens detta grejade dom. Jävla sopor! Köper gärna kopia på grepp då original kostar typ 400kr.

Tack på förhand gubbar!


Tjena bytte precis kopplingsgrepp 99 kr www.nilssonsmotor.com/ ligger i norra skåne:tummenupp
 
Intressant...

Bytte drev på min 660 i natt, från 16/44 till 17/38, för att se hur det kändes.
Var nyss ute en sväng för att testköra, och passade dessutom på att åka till stugan fram och tillbaka.

På väg till stugan drog jag 2 små wheelisar. Första var en liten en på 600-700m, och en stund senare drog jag en lite längre på dryga kilometern kanske.
I slutet på den andra wheelien, så märkte jag plötsligt hur hojen hostade till, som om bränslet skulle vara slut. "Lustigt." tänkte jag, eftersom jag nyss tankat fullt.
Lade ner framhjulet, frikopplade, och såg hur varvena sjönk till tomgång som normalt, för att sedan helt dö ut.
Släppte ut kopplingen lite lugnt, och igång hoppade den som om inget hade hänt.

När jag sedan kom fram till stugan och klev av, så noterade jag att jag hade massor med olja på svingen. "Lustigt." tänkte jag än en gång. Efter att jag bytte olja nyligen, och råkade få i lite för mycket, så hostade vevhusventen ut lite olja i luftburken (som sen rann ut på svingen) när man wheelade. Den senaste veckan har det dock varit snustorrt, inte en droppe, så jag gissade ju att oljenivån var normal nu.
Därför blev jag väldigt förvånad nu när den hade kissat ner sig alldeles rejält helt plötsligt, och dessutom när hojen hade hostat till och dött helt oförklarligt en stund innan.

Är fenomenen sammankopplade?
Vad ska jag tolka ur detta?

Ingen av wheeliesarna var ju särskilt långa, och då jag körde lite snabbare än jag brukar (100 istället för 80) hade jag ju lägre vinkel.

Några idéer?

Min har gjort precis samma sak vid 2 tillfällen.
Av dem jag har pratat med så är det olja från vevhusventen som kommer in i insuget.
Min har vid båda tillfällena rykt en massa blårök i någon sekund.
Uppsamlingskärl ska lösa detta.
 
Inte för att jag är för lat för att använda kicken. Men är det någon som monterat elstart på sin 660? :va
 
Nej, det tror jag inte. Finns inget elsystem och batteri och det är inte direkt "Bolt on". Sugen på att bli först?

Mjaa, kanske :hihi sponsrar du då eller? :D

Är dom svårstartade förresten? har provat att kicka igång en 640 och den var ju lättare än min.
 
Mjaa, kanske :hihi sponsrar du då eller? :D

Är dom svårstartade förresten? har provat att kicka igång en 640 och den var ju lättare än min.

Om den är rätt inställd så är den toklätt att kicka igång. Oftast på första kicken. Vet inte varför men jag tycker den är lättare att kicka igång än vad mina 640 har varit, den är iaf inte svårare. Kan dock inte se någon logik på att den skulle vara lättare än 640 :)
 
Tjena, funderar lite på en 660,, den verkar ju riktigt rolig!
hur är service intrevallerna på de olika årsmodellerna?
Har för mig att jag läst någonstanns att det är längre intervaller på 05 och nyare?
mvh

Det är en kanonhoj. Och enligt boken är det 500 mils intervaller på 05 och nyare. Tidigare var det 250 men det är typ samma motor så. Jag skulle inte rekommendera att köra 500 mil utan oljebyte och jag hoppas att ingen annan kör så länge heller. Men att byta olja är ju ingen konst.
 
När jag tidigare skummat igenom tråden, så hittade jag en diskussion huruvida fullflödesportning var bra eller inte. Och någon tyckte att det inte var bra varpå han länkade till nåt amerikanskt trimmföretag/snubbe...
Jag kan inte hitta länken igen. Någon som har den?
 
Naaaaajs :)

Sådär då. Idag var första repan efter vurpan för 2 månader sen. Riktigt kul att vara på cykeln igen. Var ute och körde till Vaxholm och testade Bogan lite. Lite småkyligt på kvällen men det gick fint. Här kommer 2 bilder med mina nya dekaler som jag precis smetat på.
 

Bifogat

  • IMG_3843.JPG
    IMG_3843.JPG
    160.2 KB · Visningar: 183
  • IMG_3844.JPG
    IMG_3844.JPG
    171.7 KB · Visningar: 137
Sådär då. Idag var första repan efter vurpan för 2 månader sen. Riktigt kul att vara på cykeln igen. Var ute och körde till Vaxholm och testade Bogan lite. Lite småkyligt på kvällen men det gick fint. Här kommer 2 bilder med mina nya dekaler som jag precis smetat på.

kändes skönt va?
 
Sådär då. Idag var första repan efter vurpan för 2 månader sen. Riktigt kul att vara på cykeln igen. Var ute och körde till Vaxholm och testade Bogan lite. Lite småkyligt på kvällen men det gick fint. Här kommer 2 bilder med mina nya dekaler som jag precis smetat på.


Riktigt nice Wesslan, orig dämparna svartmålade passar verkligen bra, så varför köpa annat!:)
 
Sådär då. Idag var första repan efter vurpan för 2 månader sen. Riktigt kul att vara på cykeln igen. Var ute och körde till Vaxholm och testade Bogan lite. Lite småkyligt på kvällen men det gick fint. Här kommer 2 bilder med mina nya dekaler som jag precis smetat på.

Tjenare, vurpade med min hoj för ett tag sen o skrapade burkarna. Är det orginalblås som du har lackat? Är det vanlig avgasfärg du har lackat med i så fall. I övrigt mkt fin cykel med de dekalerna!
 
Sådär då. Idag var första repan efter vurpan för 2 månader sen. Riktigt kul att vara på cykeln igen. Var ute och körde till Vaxholm och testade Bogan lite. Lite småkyligt på kvällen men det gick fint. Här kommer 2 bilder med mina nya dekaler som jag precis smetat på.

Coola dekaler!! :tummenupp:banana
 
Sådär då. Idag var första repan efter vurpan för 2 månader sen. Riktigt kul att vara på cykeln igen. Var ute och körde till Vaxholm och testade Bogan lite. Lite småkyligt på kvällen men det gick fint. Här kommer 2 bilder med mina nya dekaler som jag precis smetat på.

ser riktigt bra ut det där :tummenupp
Var hittar man coola dekaler?
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top