Ktm 660

Varför är den omlackad vit och det finns inga handtags skydd kvar? Låter som en vurpa i mina öron iaf. Men annars så såg den bra ut, men försök få ner den lite i pris, Lycka till med köp!
 
Varför är den omlackad vit och det finns inga handtags skydd kvar? Låter som en vurpa i mina öron iaf. Men annars så såg den bra ut, men försök få ner den lite i pris, Lycka till med köp!

alla motarder är väl vurpade nån gång? Så länge fälgarna är hela och allt är rakt o fint borde det inte vara någon större fara.

Men lite borde du kunna få ner priset iaf...
 
Hm vad är det jag ska kolla på med ram/chassinummer? Så det inte är filat?
Den har bara gått 360 mil, handtagsskydden tror jag inte finns kvar, likadant med blinkers tydligen. Vad är SAS för något? Har fattat att det ger lite mer krut men vad är det egentligen för pinal?


Mer allmänt att allt stämmer även om jag inte tror att den är stulen men det är A & O att detta stämmer innan man köper nåt! Det där bestämmer du själv om du vill ha blinkers eller inte men har du råd med böter så go for it. SAS är en ren miljögrej som ska återleda avgaser för att förbrännas på nytt, detta kan göra att motorn blir lätt varm därför väck med det direkt eller kopplar bort det! Visst kan vara lockande att du får ett inbyte av bilen men kolla gärna Wesslan,s kompis hoj. Tycker det inte är nåt skumt med att killen har lackat kåporna, hade väl inte råd att köpa ny vit plast så han lackade om befintliga bara det är gjort bra så. Motarderna håller för det mesta om man går omkull se bara till att allt är rakt mm
 
Film film film!

Hold your horses! Hehe.
Ska ut och köra ikväll, då fixar jag både film och bilder i bättre-än-mobil-skitkvalitet. :tummenupp

Vad är SAS för något? Har fattat att det ger lite mer krut men vad är det egentligen för pinal?

Du kan ju prova söka på saken, finns massor och åter massor skrivet om saken. Google är din vän.

Kortfattat så är det ett system som återcirkulerar oförbrända avgaser.
Ger inte mera effekt, utan möjligtvis lite effektbortfall. Dock obetydligt skulle jag säga.
Är bra att ta bort om du vill justera in den i bänk, då den kommer lura eventuell lambdamätning annars.
 
Den har bara gått 360 mil, knappt inkörd :tummenupp

Har du möjlighet att PM:a mig med hans nummer eller något i den stilen?
Låter ju bra, dock har jag lyckats med ett inbyte mot min bil med killen på denna annonsen.

Ok, något inbyte tar inte min polare så då kanske den andra passar bättre. Men ring Tom på 0735262679 om du är sugen.

/Micke
 
Inte min....

alla motarder är väl vurpade nån gång? Så länge fälgarna är hela och allt är rakt o fint borde det inte vara någon större fara.



Är det dåligt att den blir varm? Blir hojen snabbare ?

SAS är en ren miljögrej som ska återleda avgaser för att förbrännas på nytt, detta kan göra att motorn blir lätt varm därför väck med det direkt eller kopplar bort det!


Omlackad, hur vet ni det? Är det inte bara ny plast ? Kanske inte gillade orange?
Varför är den omlackad vit och det finns inga handtags skydd kvar? Låter som en vurpa i mina öron iaf.
 
Last edited:
Intressant...

Bytte drev på min 660 i natt, från 16/44 till 17/38, för att se hur det kändes.
Var nyss ute en sväng för att testköra, och passade dessutom på att åka till stugan fram och tillbaka.

På väg till stugan drog jag 2 små wheelisar. Första var en liten en på 600-700m, och en stund senare drog jag en lite längre på dryga kilometern kanske.
I slutet på den andra wheelien, så märkte jag plötsligt hur hojen hostade till, som om bränslet skulle vara slut. "Lustigt." tänkte jag, eftersom jag nyss tankat fullt.
Lade ner framhjulet, frikopplade, och såg hur varvena sjönk till tomgång som normalt, för att sedan helt dö ut.
Släppte ut kopplingen lite lugnt, och igång hoppade den som om inget hade hänt.

När jag sedan kom fram till stugan och klev av, så noterade jag att jag hade massor med olja på svingen. "Lustigt." tänkte jag än en gång. Efter att jag bytte olja nyligen, och råkade få i lite för mycket, så hostade vevhusventen ut lite olja i luftburken (som sen rann ut på svingen) när man wheelade. Den senaste veckan har det dock varit snustorrt, inte en droppe, så jag gissade ju att oljenivån var normal nu.
Därför blev jag väldigt förvånad nu när den hade kissat ner sig alldeles rejält helt plötsligt, och dessutom när hojen hade hostat till och dött helt oförklarligt en stund innan.

Är fenomenen sammankopplade?
Vad ska jag tolka ur detta?

Ingen av wheeliesarna var ju särskilt långa, och då jag körde lite snabbare än jag brukar (100 istället för 80) hade jag ju lägre vinkel.

Några idéer?
 
Försäkring?

Jag letar försäkring som fan nu och det bästa jag fått hittils är IF:
Helförsäkring med möjlighet till garageförsäkring över vintern, 768kr/mån hel, 43kr/mån garage.
Jag har försökt söka här på forumet men antingen är det jag eller sökmotorn som är dum för jag hittar ingenting.
Har ni något förslag på något annat försäkringsbolag som kan vara billigare?
Jag ska stå på den själv, är 21 år och bor utanför helsingborg=glesbygd.
Kravet är att den inte ska vara bunden över hela året, utan man ska kunna få någon form av garageförsäkring över vintern.

Tack på förhand!
 
Lelles...............SUCK!!!

Vart får jag tag i kopplingsgrepp förutom på Lelles som jag aldrig mer kommer handla av. Dom är så satans inkompetenta så jag trillar av stolen. Har handlat alla mina kläder och mina cyklar där men nu får det vara nog. Efter över 2 månaders väntan och måååånga irriterade samtal kommer fel grepp. Och då var jag där och beställde på plats i Mars! Det blir ALLTID fel när man handlar där och inte ens detta grejade dom. Jävla sopor! Köper gärna kopia på grepp då original kostar typ 400kr.

Tack på förhand gubbar!
 
Vart får jag tag i kopplingsgrepp förutom på Lelles som jag aldrig mer kommer handla av. Dom är så satans inkompetenta så jag trillar av stolen. Har handlat alla mina kläder och mina cyklar där men nu får det vara nog. Efter över 2 månaders väntan och måååånga irriterade samtal kommer fel grepp. Och då var jag där och beställde på plats i Mars! Det blir ALLTID fel när man handlar där och inte ens detta grejade dom. Jävla sopor! Köper gärna kopia på grepp då original kostar typ 400kr.

Tack på förhand gubbar!

mc-sport vid arlanda! :tummenupp
www.mcsport.se
 
Tips på bra bakdäck? Jag kör mycket motorväg 3-4 mil, slangar nästan hela tiden...däcket som sitter på nu Dunlop Sportmaxx är helt slut imitten, men på sidorna finns det gott om däck kvar! Vill gärna ha ett däck som håller länge imitten och kan va lite mjukare på sidorna..

Ge tips!
 
Tips på bra bakdäck? Jag kör mycket motorväg 3-4 mil, slangar nästan hela tiden...däcket som sitter på nu Dunlop Sportmaxx är helt slut imitten, men på sidorna finns det gott om däck kvar! Vill gärna ha ett däck som håller länge imitten och kan va lite mjukare på sidorna..

Ge tips!

Just nu har jag pilot road 2ct, funkar skitbra :tummenupp
På tidigare hojar har jag haft pilot power 2ct och pireilli diablo strada, har inget ont att säga om dessa däck heller.

Jag letar försäkring som fan nu och det bästa jag fått hittils är IF:
Helförsäkring med möjlighet till garageförsäkring över vintern, 768kr/mån hel, 43kr/mån garage.
Jag har försökt söka här på forumet men antingen är det jag eller sökmotorn som är dum för jag hittar ingenting.
Har ni något förslag på något annat försäkringsbolag som kan vara billigare?
Jag ska stå på den själv, är 21 år och bor utanför helsingborg=glesbygd.
Kravet är att den inte ska vara bunden över hela året, utan man ska kunna få någon form av garageförsäkring över vintern.

Tack på förhand!

Själv kör jag på Folksams SMCförsäkring, landar på 4800hel/hel, dock ej avställningsbar...
26år och bor i centrala Göteborg.
 
Last edited:
Tips på bra bakdäck? Jag kör mycket motorväg 3-4 mil, slangar nästan hela tiden...däcket som sitter på nu Dunlop Sportmaxx är helt slut imitten, men på sidorna finns det gott om däck kvar! Vill gärna ha ett däck som håller länge imitten och kan va lite mjukare på sidorna..

Ge tips!



Michelin Pilot Power 2ct
 
Tips på bra bakdäck? Jag kör mycket motorväg 3-4 mil, slangar nästan hela tiden...däcket som sitter på nu Dunlop Sportmaxx är helt slut imitten, men på sidorna finns det gott om däck kvar! Vill gärna ha ett däck som håller länge imitten och kan va lite mjukare på sidorna..

Ge tips!

Lade precis på ett Pilot Road 2 på min. skall vara bra enligt andra.

Finns för 1700:- på hojdack.se eller 1725:- på rollersmc.se men då tillkommer ju påläggning... Finns du i sthlm så har AvaMc 15% rabatt på sitt för 2500:- blir 2135:- INKL påläggning.
 
Lade precis på ett Pilot Road 2 på min. skall vara bra enligt andra.

Finns för 1700:- på hojdack.se eller 1725:- på rollersmc.se men då tillkommer ju påläggning... Finns du i sthlm så har AvaMc 15% rabatt på sitt för 2500:- blir 2135:- INKL påläggning.

1694,20:- på mcdackonline.com, levererat hem till dörren annars :)
 
Tjena, funderar lite på en 660,, den verkar ju riktigt rolig!
hur är service intrevallerna på de olika årsmodellerna?
Har för mig att jag läst någonstanns att det är längre intervaller på 05 och nyare?
mvh
 
Nyheter
En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

Back
Top