Ktm 660

Rolfmeister

Medlem
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
2013, Kawasaki zx6r
Det blev ganska bra med den nya baken faktiskt!

Kopia av DSC00156.JPG Kopia av DSC00157.JPG

Det är den bakdelen som Pansarvagnen tipsade om tidigare i tråden, om någon undrar.
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Okej, så här löste de sig i mitt försäkringsfall.
Hos länsförsäkringar kostade enbart en trafikförs. 6200kr, en halv 7200kr och en hel 10k. På min pappa som har haft kortet länge så kostade en trafikf. 2200kr och en halv kostade dubbelt upp och en hel ytterligare några tusen därifrån (tror en hel på han kostade 6000kr).

Vi mailade till dom på länsförsäkringar å frågade vad som händer om pappa står som ägare och jag trillar och vi fick svaret att vi kunde glömma kaskodelen då. Så därför gav de ingenting att skaffa helförsäkring på honom.
Så då fick det bli en trafikförsäkring på farsan som kostar 2200 nånting. :)

Risken för brand och stöld i mitt garage är nog inte så stort med tanke på att knappt jag + hojen rymms där. Sen kommer jag aldrig i livet att parkera på stan med hojen.


Hursomhelst, hur kollar man om hojen är tillräckligt bra kyld? Finns det någon level-indikator eller nått?

Har inte hunnit läsa igenom verkstadshandboken än.
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
hos folksam funkar det bra att ha den ståendes på någon annan.. rätt billig självrisk dessutom. 6600kr hel/hel avställningsbar.
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Det är inte så jäkla pjåkigt på Åland alltid... Man har ju inte roligare än man gör det liksom! :tummenupp

Edit: Fick en till bild av en kompis från samma ställe, nu med endast den bra motarden med!
 

Bifogat

  • IMG_6806.jpg
    IMG_6806.jpg
    129.1 KB · Visningar: 155
  • Stoppie.jpg
    Stoppie.jpg
    108.8 KB · Visningar: 147
Last edited:

dirtoholics

Ny medlem
Gick med
1 May 2009
Ort
Hagfors
Hoj
05 husa 550 motard
är det någon speciell årsmodell man ska se upp för på 660n? är i valet o kvalet o köpa en runt 30-50k?
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
Hojen bara dör

Jag har lite problem med hojen som helt plötsligt bara dör
Det inträffade först efter att jag tankat. kickade igång och skulle köra iväg då dog den. Kickade igen och samma sak hände 2ggr.
Efter en stund gick den som vanligt.
Förra helgen samma sak efter tankning kicka igång och sen bara dog och på hemvägen dog den i en rondel och sen på en raka i fart men då höll jag trotteln öppen och efter någon sekund gick den igång för att sedan dö igen efter någon sekund, detta gjorde den i intervall tills jag stannade vid vägkanten och kickade igång den igen för att sedan dö efter några sekunder på tomgång. Det blev bärgaren hem. :mad:

Det skall tilläggas att den startar på 1:a kicken alla gånger.

åtgärdat : Tanken tömd och rengjord, förgasaren drenerad tändningen retarderad, soppakran demonterad och rengjord.

Någon som har några tipps :va
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag har lite problem med hojen som helt plötsligt bara dör
Det inträffade först efter att jag tankat. kickade igång och skulle köra iväg då dog den. Kickade igen och samma sak hände 2ggr.
Efter en stund gick den som vanligt.
Förra helgen samma sak efter tankning kicka igång och sen bara dog och på hemvägen dog den i en rondel och sen på en raka i fart men då höll jag trotteln öppen och efter någon sekund gick den igång för att sedan dö igen efter någon sekund, detta gjorde den i intervall tills jag stannade vid vägkanten och kickade igång den igen för att sedan dö efter några sekunder på tomgång. Det blev bärgaren hem. :mad:

Det skall tilläggas att den startar på 1:a kicken alla gånger.

åtgärdat : Tanken tömd och rengjord, förgasaren drenerad tändningen retarderad, soppakran demonterad och rengjord.

Någon som har några tipps :va

Nja kolla förgasaren igen ev & kolla så att flottörnivån är som den ska eller så är det glappkontakt någonstans. Har du tagit bort dödaren till stödet så det inte glappar där?
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Jag har lite problem med hojen som helt plötsligt bara dör
Det inträffade först efter att jag tankat. kickade igång och skulle köra iväg då dog den. Kickade igen och samma sak hände 2ggr.
Efter en stund gick den som vanligt.
Förra helgen samma sak efter tankning kicka igång och sen bara dog och på hemvägen dog den i en rondel och sen på en raka i fart men då höll jag trotteln öppen och efter någon sekund gick den igång för att sedan dö igen efter någon sekund, detta gjorde den i intervall tills jag stannade vid vägkanten och kickade igång den igen för att sedan dö efter några sekunder på tomgång. Det blev bärgaren hem. :mad:

Det skall tilläggas att den startar på 1:a kicken alla gånger.

åtgärdat : Tanken tömd och rengjord, förgasaren drenerad tändningen retarderad, soppakran demonterad och rengjord.

Någon som har några tipps :va
Du har inte kommit åt gummina i tanklocket så att det inte kommer in någon luft i tanken?:)
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
Du har inte kommit åt gummina i tanklocket så att det inte kommer in någon luft i tanken?:)

Det är ett nytt tanklock med fungerande luftnippel

Nja kolla förgasaren igen ev & kolla så att flottörnivån är som den ska eller så är det glappkontakt någonstans. Har du tagit bort dödaren till stödet så det inte glappar där?

dödaren borta
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Min 660 har gått 1260 mil, när ska nästa service vara gjord?
Och vad är de som ska bytas/göras på den?
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
är det någon speciell årsmodell man ska se upp för på 660n? är i valet o kvalet o köpa en runt 30-50k?

03 hade lite mindre olja så de kan vara lite känsligare. 04 är den ultimata då den var lättast. 05 och framåt blev de snyggare med ny bakdel och man kan skjussa på dom, men dock tyngre och man sitter även lite högre, vissa gillar det, jag avskyr det.
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Jag har lite problem med hojen som helt plötsligt bara dör
Det inträffade först efter att jag tankat. kickade igång och skulle köra iväg då dog den. Kickade igen och samma sak hände 2ggr.
Efter en stund gick den som vanligt.
Förra helgen samma sak efter tankning kicka igång och sen bara dog och på hemvägen dog den i en rondel och sen på en raka i fart men då höll jag trotteln öppen och efter någon sekund gick den igång för att sedan dö igen efter någon sekund, detta gjorde den i intervall tills jag stannade vid vägkanten och kickade igång den igen för att sedan dö efter några sekunder på tomgång. Det blev bärgaren hem. :mad:

Det skall tilläggas att den startar på 1:a kicken alla gånger.

åtgärdat : Tanken tömd och rengjord, förgasaren drenerad tändningen retarderad, soppakran demonterad och rengjord.

Någon som har några tipps :va

Kolla att slangklämmorna mellan förgasaren och luftburken sitter ordentligt och är åtdragna.
 

xever

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Skånes Fagerhult (HBG)
Hoj
Kawasaki Ninja 636, Husaberg 650
hej har en ktm 660 -04 som jag skulle vilja dreva om lite. Där satt 45 bak 16 fram men cyklen har en alldeles för hög toppfart. Vilka drev ska jag gå ner till? har både 14,15,16,17 fram samt 44,45,49 bak Har en ny kedja på 118 länkar. mvh Jocke
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
hej har en ktm 660 -04 som jag skulle vilja dreva om lite. Där satt 45 bak 16 fram men cyklen har en alldeles för hög toppfart. Vilka drev ska jag gå ner till? har både 14,15,16,17 fram samt 44,45,49 bak Har en ny kedja på 118 länkar. mvh Jocke

Om du redan har massor med drev så är det bara att pröva sig fram, ingen kan säga vilken drevning du kommer tycka blir bäst.

Själv kör jag på 15/42 och det funkar till vardagligt bus och goa landsvägar:)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top