Ktm 660

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
Byt till 40kuggs så blir hojen genast mkt roligare:yoparty

Jag var just nere och räknade jag har 16/38 som org Skall man som du sa slänga på 40 bak eller som jag brukar på alla andra bågar jag haft droppa en kugg fram? Är40 bak gott och väl på dessa bestar?

Jag var ute igår med stora grabben som just fått sitt lilla kort och första turen på 125 som vi hämtade i förra veckan i Sheffield.
Det var lite drygt at putra omkring men då han blev vilse så fick jag ialla fall jaga runt lite .
Nu blir det inge åka på en hel vecka attans möte.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Jag var just nere och räknade jag har 16/38 som org Skall man som du sa slänga på 40 bak eller som jag brukar på alla andra bågar jag haft droppa en kugg fram? Är40 bak gott och väl på dessa bestar?

Jag var ute igår med stora grabben som just fått sitt lilla kort och första turen på 125 som vi hämtade i förra veckan i Sheffield.
Det var lite drygt at putra omkring men då han blev vilse så fick jag ialla fall jaga runt lite .
Nu blir det inge åka på en hel vecka attans möte.


Har för mig jag körde med en kugg mindre framdrev och en-två kugg större bakdrev, tyckte den drevningen var kanon att både wheela och köra vanligt med.
 

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
bläcket hade låsnat så jag försökte löda dit det, men det gick åt helvete när man starta den:(. så nu funderar jag på 2 saker.

1. köpa ledbakljus från biltema och sätta dit

2. köpa ny såndär lamp hållare och sätta dit

vad är bästa och håller längst tror ni?
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
bläcket hade låsnat så jag försökte löda dit det, men det gick åt helvete när man starta den:(. så nu funderar jag på 2 saker.

1. köpa ledbakljus från biltema och sätta dit

2. köpa ny såndär lamp hållare och sätta dit

vad är bästa och håller längst tror ni?

Köp en LED lampa är nog mitt tips, kan du glömma trasiga lampor sen.

Det du ska tänka på därimot är att inte köpa vilken LED som helst, söker du lite i forumet så hittar du exempelvis hur Biltemas LED blinkers ser ut efter några mil.

Köp en bra lampa, med gummiupphängning, så slipper du både köpa ny efter några veckor, samt göra om jobbet.
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Hej blivande KTM brothers! :)

Jag har en KTM 660 -04:a på G som jag planerar att köra på Abegr kort även fasst man kanske inte får de så hoppas jag på turen.

Hur som helst så undrar jag vilka frågor jag ska ställa? Har ställt följande frågor till säljaren:

Är det mycket mönsterdjup kvar? Däcken klarar en sommar eller två beroende på hur du kör.

Hur många kW är den reggad/strypt till? 24kw

Är motorn strypt med någon plugg eller nått liknande? Den är original vad jag vet.

Är den en import? Svensk

Går motorn bra? Mycket, inte några missljud.

Har den några deffekter? Normalt slitage.

Finns det några repor? Några smårepor blir det alltid på en hoj, men inte några otäcka.

När ska nästa service vara gjord? Jag bytte olja, filter i december.

Vad är nästa sak som behöver bytas? backspegeln gick av igår när jag skulle ställa in den i garaget men den är beställd.

Vad följer med om man köper den? ORGINAL BURK, BAKSKÄRM VERKTYGSVÄSKA/ORGINALVERKTYG,REP HANDBOK,KTM DATA VÄSKA DÄR ALLA PAPPER LIGGER

Är den rostfri? Ja

Fungerar all elektronik? Ja

Hur mycket har den i toppfart? Körde 160 och det fortsatte öka.

Kan du skicka lite fler bilder så man ser den från alla håll och kanter? Ja

Priset jag får är 42:000, är det värt?
Vad kan jag ställa för fler frågor?

OBS! Svara snabbt, hämtar den så fort som möjligt!
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Lite bilder på min (kanske) blivande!
 

Bifogat

  • min_nya_kamera_20090413_068 (Small).jpg
    min_nya_kamera_20090413_068 (Small).jpg
    57.9 KB · Visningar: 84
  • min_nya_kamera_20090413_075 (Small).jpg
    min_nya_kamera_20090413_075 (Small).jpg
    60.4 KB · Visningar: 90
  • min_nya_kamera_20090413_079 (Small).jpg
    min_nya_kamera_20090413_079 (Small).jpg
    73.3 KB · Visningar: 163

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Däcken ser fräscha ut, men inge däck klarar mer än en sommar. Om man inte har hojen som ett smycke i garaget. Glöm inte att prov köra en lång sväng, både när den är kall o varm.
Ta gärna med nån som kört motard innan om du själv inte kört det innan.
Kolla noga efter olje lekage både innan och efter du prov kört den.

Lycka till
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Ser fin ut på bild ,
Orginalbakände på juh.
Däcken e ju det minsta problemet :D

Och som sagt, kolla oljeläckage från vänster sida på ventilkåpan.
Just o4 brukar läcka där efter en fabriksmiss med tätningsmassan.

Hårdkör motorn och känn efter om kopplingen tenderar att ta för långt in efter ett tag, åxå ett fabriksfel som visserligen åtgärdats på många av 04:eek:rna på service.......men felet finns kvar på många av dom.
Man kan byta ut den biologiska smörjan dom använder i kopplingen mot framgaffelolja istället.

Låt motorn stå på tomgång och sänk tomgången med tomgångsratten så mycket du kan, lyssna om autodecompen börjar smäcka. I så fall e det dags att kolla den.

kolla om det sitter lock över luftburken, det är orginal och en del av strypningen.

Lycka till
B
 

Rolfmeister

Medlem
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
2013, Kawasaki zx6r
Jag var just nere och räknade jag har 16/38 som org Skall man som du sa slänga på 40 bak eller som jag brukar på alla andra bågar jag haft droppa en kugg fram? Är40 bak gott och väl på dessa bestar?

Jag var ute igår med stora grabben som just fått sitt lilla kort och första turen på 125 som vi hämtade i förra veckan i Sheffield.
Det var lite drygt at putra omkring men då han blev vilse så fick jag ialla fall jaga runt lite .
Nu blir det inge åka på en hel vecka attans möte.



Jag rekomenderar 15/42
Jävligt roligt!:yoparty
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Hårdkör motorn och känn efter om kopplingen tenderar att ta för långt in efter ett tag, åxå ett fabriksfel som visserligen åtgärdats på många av 04:eek:rna på service.......men felet finns kvar på många av dom.
Man kan byta ut den biologiska smörjan dom använder i kopplingen mot framgaffelolja istället.

B

Så beter sig min och polarens kopplingshandtag, min en -05 och hans en -04. Räcker det med oljebyte för att åtgärda?
Mvh Fredrik
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Så beter sig min och polarens kopplingshandtag, min en -05 och hans en -04. Räcker det med oljebyte för att åtgärda?
Mvh Fredrik


Kolla med Ragnar på lelles om det går att få det åtgårdat på någon typ av garanti, KTM har inte skickat ut någon servicebulleti angående detta trots att det i allmänhetens ögon måste vara ett fabrikationsfel.(Mängder av köpare har haft samma problem, även jag).

Jag bytte ut den biologiska sliskoljan (var som snor) i min koppling mot framgaffelolja och haft inte haft några problem alls efter det.

Jag har plockat ner och kollat packningar efter ett år, men inte sett att detta påverkat.

Tror att det är ett lagerchims bakom koplingskorgen som byts när det åtgärdas på verkstad........tydligen för tight på någe vis.:rolleyes:
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Däcken ser fräscha ut, men inge däck klarar mer än en sommar. Glöm inte att prov köra en lång sväng, både när den är kall o varm.

Och som sagt, kolla oljeläckage från vänster sida på ventilkåpan.
Just o4 brukar läcka där efter en fabriksmiss med tätningsmassan.

Hårdkör motorn och känn efter om kopplingen tenderar att ta för långt in efter ett tag, åxå ett fabriksfel som visserligen åtgärdats på många av 04:eek:rna på service.......men felet finns kvar på många av dom.
Man kan byta ut den biologiska smörjan dom använder i kopplingen mot framgaffelolja istället.

Låt motorn stå på tomgång och sänk tomgången med tomgångsratten så mycket du kan, lyssna om autodecompen börjar smäcka. I så fall e det dags att kolla den.

kolla om det sitter lock över luftburken, det är orginal och en del av strypningen.

Lycka till
B


Okej tack så mycket för infon, ska provköra den så bra som möjligt och kolla efter läckage och hur kopplingen tar (samt autodecompen).

Men om de nu skulle vara läckage på motorn, kopplingen tar långt inne och autodecompen smackar, hur mycket kommer de kosta att laga då?

Sen en annan fråga. Original burken verkar ju följa med separat men va fasen är de som sitter på bilden då? Om det är nått slipon så bör han ju skriva de i annonsen eftersom det inte är nånting negativt:rolleyes: . Går det att besikta med den där burken på?

Hur mycket rymmer tanken på en 660? Och hur långt kommer man om man ska köra långt på en tank? (ska man köra långt så buskör man inte osv) Hur många växlar har den, har hört både 5 och 6 :rodnar 1:an= ner resten upp right? :p
 
Last edited:
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top