Ktm 660

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Någon annan 660-ägare som njuter av det härliga vårvädret i sadeln på sin knarr?

En polare köpte nyss en Husa 650 -02, så igår och i tisdags har vi varit ute och kört ca. 5h/dag, och avverkat ungefär 15mil/dag. Med andra ord har inte snitthastigheten varit så hög, precis som det ska vara. :tummenupp

Idag skiner solen igen, och jag väntar på att han ska skriva klart ett prov, sen bär det ut och nöta asfalt igen! (Eller ja, grus, gräs, sten, ja, var man nu kör.)
 

andris

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Söderhamn
Hoj
KTM 660 smc -04
kamkedjesträckaren tror jag...inte så dyrt eller svårt att laga själv!

Jag ska kolla den ikväll fick även tips på att sträckaren kan ha typ hakat upp sig så man kunde ta bort pluggen/locket och pilla med skruvmejsel och kolla ifall den åker ut nån hack.
 

Hagberg

Fuckhead!
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
Ktm especiale 450/620/660
tjaba, undrar om någon har koll på art nr till ett kopplingshandtag inkl pump/behållare till 660..?

och tror ni att ett sådant handtag orkar driva en bakbroms? ;)

tack å hej
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
[YOUTUBE-ID]http://www.youtube.com/watch?v=EvzLjErkbv8[/YOUTUBE-ID]

http://www.youtube.com/watch?v=EvzLjErkbv8

Spelade in en video så man hör missljudet. Vad tror ni? Har kollat kedjesträckaren men tror inte det är den. Tycker det låter mest som lagerljud.

Jag skulle sätta en femma på ramlager och jag skulle definitivt inte starta hojen igen innan den fått en inre besiktning. Risken är att du drar med dig allt i motorn om det nu inte redan är för sent. Är det lite lösa metalldelar som följer med runt så skadar det de flesta vitala delarna i motorn
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
ska inte en 660 lc4 låta så? haha ...ja hör inte nått..

Min tanke också. Jag tycker Enstånkorna rasslar, rosslar, hoppar och skuttar mest hela tiden. :näsblod

För övrigt, jag noterade en intressant sak nu i veckan:

Om jag ställer min 660 på stödet på asfalt, och har den på tomgång, så "går" den sakta iväg baklänges. Och det är ju inte en helt obetydlig sträcka, nog skulle jag säga att den rör sig kanske dryga metern i minuten.

Någon annan som varit med om något liknande? Jag tycker iaf det är vansinnigt underhållande! :rofl (Och ingen av mina polares Husa 650s eller Duke II gör det)
 

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
på en ö...
Hoj
monark
Min tanke också. Jag tycker Enstånkorna rasslar, rosslar, hoppar och skuttar mest hela tiden. :näsblod

För övrigt, jag noterade en intressant sak nu i veckan:

Om jag ställer min 660 på stödet på asfalt, och har den på tomgång, så "går" den sakta iväg baklänges. Och det är ju inte en helt obetydlig sträcka, nog skulle jag säga att den rör sig kanske dryga metern i minuten.

Någon annan som varit med om något liknande? Jag tycker iaf det är vansinnigt underhållande! :rofl (Och ingen av mina polares Husa 650s eller Duke II gör det)

Haha jo min gör det också, kanske ett sätt att slippa böter?!
:Kolla konstapeln, den åker ju av sig självt så det var inte jag som körde på bakhjulet, det var hojen..:rolleyes:
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Min tanke också. Jag tycker Enstånkorna rasslar, rosslar, hoppar och skuttar mest hela tiden. :näsblod

För övrigt, jag noterade en intressant sak nu i veckan:

Om jag ställer min 660 på stödet på asfalt, och har den på tomgång, så "går" den sakta iväg baklänges. Och det är ju inte en helt obetydlig sträcka, nog skulle jag säga att den rör sig kanske dryga metern i minuten.

Någon annan som varit med om något liknande? Jag tycker iaf det är vansinnigt underhållande! :rofl (Och ingen av mina polares Husa 650s eller Duke II gör det)

min gör det också ifall chocken e ute haha den vibrerar så mkt
 

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Mariestad
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90
Min tanke också. Jag tycker Enstånkorna rasslar, rosslar, hoppar och skuttar mest hela tiden. :näsblod

För övrigt, jag noterade en intressant sak nu i veckan:

Om jag ställer min 660 på stödet på asfalt, och har den på tomgång, så "går" den sakta iväg baklänges. Och det är ju inte en helt obetydlig sträcka, nog skulle jag säga att den rör sig kanske dryga metern i minuten.

Någon annan som varit med om något liknande? Jag tycker iaf det är vansinnigt underhållande! :rofl (Och ingen av mina polares Husa 650s eller Duke II gör det)

Min smiter iväg också d e ju skitkul o ganska hög coolhetsfaktor när man står i grupp o man får hålla kvar hojen för o inte köra på de andra:rofl
Buell studsar iväg en bra bit också.
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Försäkring!!

Blått grenrör är bara coolt, de beror nog bara på hårdkörning (och kanske att den tänder på ett visst sätt). Chansar bara dock men jag har alltid trott att de har berott på hårdkörning...

Hur som helst så fick jag hem min Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 660 SMC årsmodell 04 idag. Jag har bara provkört ett fåtal meter och jädrar vilken skillnad det var jämnfört med en 125:a. :Bugar

Känns lite farligt att inte ha någon nyckel dock! Det känns som att denna mc toppar tjuvarnas lista eftersom den är så lätt att sno. Nu vågar man ju absolut inte lämna den på stan mer än 5 minuter.

Bilder kanske kommer.....

Nu till frågorna:

1. Vad är "minikopplingen" som är just ovanför den riktiga kopplingen?


2. Vilken försäkring ska jag ha, vill gärna att den ska bli skriven på farsan men gälla om jag krashar?? (ska kolla runt imorrn med dom olika företagen om jag hinner.)

3. Vilken försäkring är billigast/mest prisvärd och vilken använder du?


Sen måste jag bara skratta åt alla som har svårigheter med att kicka en 660, jag har bara kickat min 125:a förr och trots de så fick jag igång den på första försöket som jag kickar en större hoj än 125cc. Trodde de skulle vara mycket svårare (har läst någonstanns här på forumet om folk som typ inte orkat kicka igång).
 

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
Blått grenrör är bara coolt, de beror nog bara på hårdkörning (och kanske att den tänder på ett visst sätt). Chansar bara dock men jag har alltid trott att de har berott på hårdkörning...

Hur som helst så fick jag hem min Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 660 SMC årsmodell 04 idag. Jag har bara provkört ett fåtal meter och jädrar vilken skillnad det var jämnfört med en 125:a. :Bugar

Känns lite farligt att inte ha någon nyckel dock! Det känns som att denna mc toppar tjuvarnas lista eftersom den är så lätt att sno. Nu vågar man ju absolut inte lämna den på stan mer än 5 minuter.

Bilder kanske kommer.....

Nu till frågorna:

1. Vad är "minikopplingen" som är just ovanför den riktiga kopplingen?


2. Vilken försäkring ska jag ha, vill gärna att den ska bli skriven på farsan men gälla om jag krashar?? (ska kolla runt imorrn med dom olika företagen om jag hinner.)

3. Vilken försäkring är billigast/mest prisvärd och vilken använder du?


Sen måste jag bara skratta åt alla som har svårigheter med att kicka en 660, jag har bara kickat min 125:a förr och trots de så fick jag igång den på första försöket som jag kickar en större hoj än 125cc. Trodde de skulle vara mycket svårare (har läst någonstanns här på forumet om folk som typ inte orkat kicka igång).

det lilla kopplingshandtaget är dekompen. om du ska stå på den själv så tycker jag att du ska ta bilsport och mc mellanhoj försäkring den var ricktig billig för mig:) om din pappa ska stå på den så vet jag tyvär inte vilken försäkring som är bra. och om nån annan kör och klotrar med den står oftast på hemsidan vad som gäller men jag tror det blir högre själv risk bara men det är olika på olika f-bolag.
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Okej, vad gör decompen ?:rodnar Och varför har den ett eget handtag?:p

Sry, kan ingenting just nu pga nybliven motardägare.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Okej, vad gör decompen ?:rodnar Och varför har den ett eget handtag?:p

Sry, kan ingenting just nu pga nybliven motardägare.


Den lyfter vipparmen som trycker på ventilen så kompet minskar därav lättare att kicka till rätt läge.
 

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
Okej, vad gör decompen ?:rodnar Och varför har den ett eget handtag?:p

Sry, kan ingenting just nu pga nybliven motardägare.

jag vet inte ricktigt vad den gör men jag tror den släper ut kompet i cylindern när man kickar för att det ska va lätt och hitta rätt läge på kolven men jag är inte säker.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top