Ktm 660

Idag tog man premiärturen till jobbet med knarren, fan va gött det är att vara tillbaka i sadeln :yoparty
 
Yo! Alla i sthlm!

Någon som vill ut o köra på fredag mellan 12-18?

1. ramsen
2. monstro
 
Last edited:
Efter en hel dag instängd i vanen så blev det lite bus i London i det fina vädret.
Ett underbart sätt att varva ner och tänka på annat. Fullt ör längs Thamesens strand. :tummenupp
 
Hur är 660/625 stryp till 25kw? Farsan bror har gått och köpt sig en 625a nu, men den är stryp, så vi tänkte fixa det till helgen. Antar att man kan börja med att ta bort/skära upp locket till luftburken, men vad är det mer som skall fixas?
någon som har erfarenhet av detta? :)
 
Last edited:
blinkrelä

Hej, ngn som vet hur det ska monteras? Köpte feltemas diodblinkare och blinkrelä. Från hojen kommer gul-röd och orange, på reläet jag köpt finns +, - och en till. Hur ska det vara??

Edit: Snabba svar, ska gasa imorrn förhoppningsvis!!
 
Jah då var all plast bytad och lite annat bling på hojen.
Jag lyckades dock dra av gaffelluftningsnippeln hm långt ord.
Finns det "grispittar" som e så små för det borde vara ganska enkelt eftersom det är ett litet hål i den avbrutna stumpen.
 
Hej, ngn som vet hur det ska monteras? Köpte feltemas diodblinkare och blinkrelä. Från hojen kommer gul-röd och orange, på reläet jag köpt finns +, - och en till. Hur ska det vara??

Edit: Snabba svar, ska gasa imorrn förhoppningsvis!!

Synd att jag inte såg detta tidigare, då jag varit ute i garaget och mekat på hojen hela kvällen.

Jag kan kolla upp det och PMa dig imorgon, men du vill väl ut och köra så.
Det var inte så svårt, jag fick det att lira direkt och jag är ingen elektriker... :P

Jag har iaf plockat isär sving-, styr- och länkagelager och putsat upp samt fettat in allt. Bytte även till ny bakfjäder som jag köpt, en 80-260 (dvs. den hårdaste), och satte nya sinterbelägg fram. :)
 
Trottelstop, ett munstycke och sen ska du öppna luftburken.
På min var det bara att skruva av locket...inte skära...


Hur är 660/625 stryp till 25kw? Farsan bror har gått och köpt sig en 625a nu, men den är stryp, så vi tänkte fixa det till helgen. Antar att man kan börja med att ta bort/skära upp locket till luftburken, men vad är det mer som skall fixas?
någon som har erfarenhet av detta? :)
 
Synd att jag inte såg detta tidigare, då jag varit ute i garaget och mekat på hojen hela kvällen.

Jag kan kolla upp det och PMa dig imorgon, men du vill väl ut och köra så.
Det var inte så svårt, jag fick det att lira direkt och jag är ingen elektriker... :P

Jag har iaf plockat isär sving-, styr- och länkagelager och putsat upp samt fettat in allt. Bytte även till ny bakfjäder som jag köpt, en 80-260 (dvs. den hårdaste), och satte nya sinterbelägg fram. :)

haha jag e inte heller ngn elektriker men nu lyser lamporna som de ska:D Pillade lite och fick ihop det till slut så det e lugnt!
 
Lite dåligt med bilder i den här tråden så jag slänger upp några från i Lördags :)
 

Bifogat

  • n540581162_2892542_1285794.jpg
    n540581162_2892542_1285794.jpg
    55.1 KB · Visningar: 110
  • n666791742_2170780_4046189.jpg
    n666791742_2170780_4046189.jpg
    47.2 KB · Visningar: 94
  • n666791742_2170783_4578409.jpg
    n666791742_2170783_4578409.jpg
    44.7 KB · Visningar: 100
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top