Ktm 660

Ingen aning vad det skulle kunna vara faktiskt. Jag är inte så kunnig, men jag försöker lära mig så mycket jag kan. :tungan

Du fyller först på i motorn direkt. Ska ju finnas ett lock där du fyller på som vilken annan hoj som helst. Därefter fyller du på i ramen, kickar igång, väntar på tomgång tills oljan kommit upp i ramhålet, stänger av och skruvar sedan ihop. :)

Man ska väl fylla "bilfiltret" med olja innan man skruvar på det också.
 
Då kan det ju funka med en knapp.

kollade på freddan´s snabbt idag å han hade styrlåset där, fast ingen nyckel bara :tummenupp

Mmm han menar nog styrlås vid styrhuvudet dvs ingen el utan bara en låskolv.

Jaop de va det jag mena.. men tändningslås tror jag kan gå och fixa då jag idag såg att 09;an har de org nu på sina motarder:) synd bara dom inte börja med de tidigare :brinnerup
 
Premiärtur

Idag blev det premiärtur pånya bågen .
Hellt ok må jag säga även om man får hålla igen lite då den inte e inkörd än.

Nu väntar jag bara på allt bling och plast samt nycklarna till garaget.:tummenupp
 
aa då var det dags för min riktiga tur med min nya hoj, som jag köpte för några veckor sedan. Men efter jag tagit en tur och stannade för att tanka så såg jag något skumt mönster på bakdäcket. Misstänker att det är kedjan som ligger emot. Lägger upp en bild på det här nere. Är däcket för brett (160/60) eller vad kan det annars bero på? Och är det "kör dugligt" eller farligt att fortsätta köra med?

F*n att jag inte såg det när jag köpte den:(









Byt till ett 150-däck så blir det bättre.

Jag hade likadant på min 625:a och körde en hel säsong, det är inga problem men det ser ju inte så kul ut. Jag har aldrig märkt att det skulle störa väghållning eller dyl.
Polarn har en 660 med 160/60 däck, men då finns det en "ryckhämmare" på navet bak som gör att kedjan hamnar längre ut.
 
Last edited:
Nu har jag beställt!
Fan vad knepigt det är när allt står på tyska! Hoppas att det inte ser för jävligt ut sen bara....

Passar alla KTM LC4 modeller byggda 99-07 (med original tail nedan). Den har LED-baklyktor, broms ljus, nummerplåtsskydd ljus och slå signal inspelningen(?)(kanske syftar på blinkers). De bakre är E-märkt och är därför laglig för landsväg. Omfattar monteringsskruvar.

google translator :tummenupp
 
Verkar som att biltema får mer och mer mc tillbehör. Någon som har testat deras KTM luftfilter?

Såg inte att det fanns något specifikt till ktm 660 utan LC-4 DUKE 640/99-06 för 119:-(vad kostar orginal filtret)? Art-nr 82-452, tror ni det passar en 660 -04?

http://www.biltema.se/carparts/carp...strCarId=KTM&iItemId=152773&iRelItemId=152759

Körde det på min 640 -04. Såg identiskt ut med orginalet, det sjuka var att KTM-logon satt på plasten i mitten. Blev rätt förvånad. Funkade såklart klockrent också.
 
Verkar som att biltema får mer och mer mc tillbehör. Någon som har testat deras KTM luftfilter?

Såg inte att det fanns något specifikt till ktm 660 utan LC-4 DUKE 640/99-06 för 119:-(vad kostar orginal filtret)

56506015100 AIRFILTER 164,-
58338045100 SCREW TYPE FILTER 195,- (under ramen)
58038005100 OIL FILTER LONG 68,- (den i motorn)

tror att det ska finnas ett oljefilter kit för drygt 240 kr med O-ringar och kopparringar för olje bulten..ja antar att du ska serva hojen nu när du byter filtret?
 
Last edited:
56506015100 AIRFILTER 164,-
58338045100 SCREW TYPE FILTER 195,- (under ramen)
58038005100 OIL FILTER LONG 68,- (den i motorn)

tror att det ska finnas ett oljefilter kit för drygt 240 kr med O-ringar och kopparringar för olje bulten..ja antar att du ska serva hojen nu när du byter filtret?

Det var snällt, men jag har redan bytt olja+oljefilter. Luftfiltret har jag rengjort med med diesel och filterolja, tänkte det var bra att ha ett nytt filter när det är dags igen att byta. :tummenupp
 
Det var snällt, men jag har redan bytt olja+oljefilter. Luftfiltret har jag rengjort med med diesel och filterolja, tänkte det var bra att ha ett nytt filter när det är dags igen att byta. :tummenupp

man ska aldrig tvätta luftfiltret med soppa det förstör filteregenskaperna...använd istället luftfilter schampo eller Yes diskmedel..och tänk på att aldrig låta diesel/bensin komma på händerna, man kan få cancer o huden blir torr som fan
 
man ska aldrig tvätta luftfiltret med soppa det förstör filteregenskaperna...använd istället luftfilter schampo eller Yes diskmedel..och tänk på att aldrig låta diesel/bensin komma på händerna, man kan få cancer o huden blir torr som fan

Diesel funkar fint att tvätta filtret med och är inte cancerframkallande. Bensin är ju däremot som du skriver inte så nyttigt för luftfiltret eller för personen som kladdar med det.
 
Last edited:
Kör med NoToil eller motsvarande luftfilterolja.Mycket behagligare att skölja ur filtret med varmvatten och tvättmedel istället för att kladda med diesel eller avfettning.
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top