Ktm 660

Wtf!?

Kollade upp en KTM 660 SMC -05 via vägverkets hemsida och fick där se att Cylindervolymen var noterad till endast 625cc. Borde den inte rimligtvis vara på hela 654cc?? Eller?

Nått som inte stämmer här va? :va

EDIT: enligt vv... Fabrikat: KTM 660 SMC, kw: 21, Slagvolym cm3: 625
 
Last edited:
Kollade upp en KTM 660 SMC -05 via vägverkets hemsida och fick där se att Cylindervolymen var noterad till endast 625cc. Borde den inte rimligtvis vara på hela 654cc?? Eller?

Nått som inte stämmer här va? :va

EDIT: enligt vv... Fabrikat: KTM 660 SMC, kw: 21, Slagvolym cm3: 625

Står fel även på min och ett flertal andra. 654 är det korrekta.
 
Står fel även på min och ett flertal andra. 654 är det korrekta.

Okey, knasigt det kan bli. Inte utan att man undrar hur ofta det är uppgifter som "står fel" i vv noteringar egentligen... Jag som trodde detta skulle fungera som en säker källa med "svart-på-vitt" uppgifter ang fordon. :rolleyes:
 
på mina papper från vv står det också 625 cc hehe

Borde inte sånt gå att rätta till?

Jag menar...
Hur kul är det den dagen hojen ska säljas och man sitter där med köparen som skummer igenom regbeviset.

- "625"!? eh.. öh... ÄR inte detta en 660!? Eller?!
- Jojo, självklart... men...
- Men det står ju "625" hästar här! Borde det inte stå "660" hästar?
- Jo, Eller nej, det borde stå 654... CC! :mattias
- Eh.. OK!? Men det står ju "625" "CC"! :fakta
- Jo, visst iofs, men...eh.. rhrrm det.. "står fel" he he. :tummenupp
- eh ok... :glömdet

:rolleyes:
 
Last edited:
Jag har letat i manualen och googlat, men jag hittar ingenstans något om det. Eller är det bara olja+filter samt ventiljustering i vanlig ordning som ska göras?

Har några filer på min andra dator som jag ska hämta hem till helgen. PM'a din mail... Det är en hel del på checklistan, typ smörja länkage och kika på några spel.

Orkar du hålla ut till helgen?
 
Borde inte sånt gå att rätta till?

Jag menar...
Hur kul är det den dagen hojen ska säljas och man sitter där med köparen som skummer igenom regbeviset.

- "625"!? eh.. öh... ÄR inte detta en 660!? Eller?!
- Jojo, självklart... men...
- Men det står ju "625" hästar här! Borde det inte stå "660" hästar?
- Jo, Eller nej, det borde stå 654... CC! :mattias
- Eh.. OK!? Men det står ju "625" "CC"! :fakta
- Jo, visst iofs, men...eh.. rhrrm det.. "står fel" he he. :tummenupp
- eh ok... :glömdet

:rolleyes:

tror inte att köparen skulle haka upp sig på det...man ser att hojen är en 660 och inte 625a
 
tror inte att köparen skulle haka upp sig på det...man ser att hojen är en 660 och inte 625a

Tror visserligen inte jag heller, men det finns ju alla "typer" av spekulanter dock. Förövrigt ska det väll i värsta fall gå att utläsa "654cm3" i form av text någonstanns på cylindern antar man ju...

Nåja, en "bagatell" hursom... :tummenupp
 
Nu är nya bakdelen klar, bara lite finputs sen ska den rullas ut i helgen!!!
BRRAAAAAAAAPP!!!!!!!!!!!!!!!:yoparty :yoparty :yoparty

Härligt, någon bild på resultatet?:gnissla

Skall byta drivpaketet nu, men har fortfarande beslutsångest för vilken drev kombo som är bäst?
Så tänkte fråga er vad ni kör med för drevning och hur hojen beter sig med den drevningen. Ägaren innan mig hade bytt till 17/ (40-42) tror jag att det var. 16/42 är det standarden?:confused:
 
Min kära hoj sitter och bara väntar på nya gatdäck (slicks sitter på nu) som förhoppningsvis kommer på fredag!!! :Bugar

Så till helgen blir det Brappppppppp! Brraaaaaaaaapppp:yoparty :banana

brappbrappp.JPG
 
16/40 har jag hört ska vara bra för allround åkning.. Bus men ändå ok på motorväg.

Okej okej, ah får kolla lite, såg något program där man kunde räkna på ut växlingen och massa annat skit:va men jag kommer till 90% bara köra kurviga goa landsvägar, och bus körning:yoparty
 
Last edited:
Så länge reflexen reflekterar ljuset bra, så borde det la vara lugnt?
Tänkte på det, min hoj skall senast besiktigas 2011, antar att det är så får många andra här.. Men besiktigar ni era hojjar ändå???

Sant! Bara den syns bra bakifrån fick jag höra senast jag besiktade hojen!

Tror inte det är många som svänger förbi SBP bara för nöjes skull... :va
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top