Ktm 660

Då var man ny ägare till en KTM 660 2005=) har iof gått 1850mil men mkt landsväg..borde jag vara orolig över milen på hojjen? det enda han sa att han hade lämnat in och fått det ordnat med insatsgänger i oljetråget...ngn mer som haft detta problem med sin hoj med läckage? Väldigt fin skött hoj..och killen som haft den var väldigt trevlig och berättade vad han hjort med hojjen..känns tryggt..med tanke på att jag fick numret av firman jag köpet den av.

fick även en 2000mila service på köpet..vad ingår i den? de sa att den var värd 3000:- gav 54900 för hojjen.

tacksam för svar..hörs säkert mer!=)
 
Då var man ny ägare till en KTM 660 2005=) har iof gått 1850mil men mkt landsväg..borde jag vara orolig över milen på hojjen? det enda han sa att han hade lämnat in och fått det ordnat med insatsgänger i oljetråget...ngn mer som haft detta problem med sin hoj med läckage? Väldigt fin skött hoj..och killen som haft den var väldigt trevlig och berättade vad han hjort med hojjen..känns tryggt..med tanke på att jag fick numret av firman jag köpet den av.

fick även en 2000mila service på köpet..vad ingår i den? de sa att den var värd 3000:- gav 54900 för hojjen.

tacksam för svar..hörs säkert mer!=)

Grattis. Milen ska inte vara några problem om den är välskött. LC4 motorerna går många tusen mil innan det är dags att renovera. Men priset tycker jag är i överkant om man tittar på milen och vad "vi andra" har fått ge på sista tiden. 47k har iaf 2 betalar sista månaden, en med akrasystem och dessa hojar hade gått under 1000mil. Polaren betalade precis 50k för en 06 utagen 07. Så lite dyrt var det med grattis till en grym hoj och var inte orolig för milen. Men det är du nog inte eftersom du köpte cykeln.
 
Fundera lite över det som många har runt burkarna bak, ser ut som en gummi slang som löper runt för att skydda dem. Är detta något hemma fix som många gör (isf av vad för produkt/material?) eller finns det att köpa färdigt? :)
 
Fundera lite över det som många har runt burkarna bak, ser ut som en gummi slang som löper runt för att skydda dem. Är detta något hemma fix som många gör (isf av vad för produkt/material?) eller finns det att köpa färdigt? :)

Slangklämma & trädgårdslang alt bensinslang.:D
 
Jag skulle akta mig för en trädgårdsslang. Den smälter gärna när burken blir varm, framför allt om man kör orginalburkar som blir varmare.
Biltemas kylarslang funkar alla tiders.

okej tackar, får dra iväg och kolla vad man får tag på:)
 
Då var man ny ägare till en KTM 660 2005=) har iof gått 1850mil men mkt landsväg..borde jag vara orolig över milen på hojjen? det enda han sa att han hade lämnat in och fått det ordnat med insatsgänger i oljetråget...ngn mer som haft detta problem med sin hoj med läckage? Väldigt fin skött hoj..och killen som haft den var väldigt trevlig och berättade vad han hjort med hojjen..känns tryggt..med tanke på att jag fick numret av firman jag köpet den av.

fick även en 2000mila service på köpet..vad ingår i den? de sa att den var värd 3000:- gav 54900 för hojjen.

tacksam för svar..hörs säkert mer!=)

54900 låter lite väl mycket med tanke på milen.
Jag betalade 49k för min och den har bara gått ca300 mil.
 
Jag skulle akta mig för en trädgårdsslang. Den smälter gärna när burken blir varm, framför allt om man kör orginalburkar som blir varmare.
Biltemas kylarslang funkar alla tiders.



Men det ser ju coolt ut en stund framöver! :)
 
Ja 54900 lät ju lite högt med nästan 2000 mil, polarn köpte ju sin 05:a med akra för 47' för tre veckor sedan och jag köpte min med akra, svart plast och svarta behrfälgar för 50' förra sommaren...

Men om du räknar om det till nåt som tidningen auto & motorsport kallade "KPK" så är det skitbilligt!!!!:tummenupp :hihi
 
Är "skjuts pinnarna" standard? hade det på min 660 när jag köpte den beg.
Men nu när jag bytte till 625an så satt det inga på, och ägaren sa att det inte fanns några på när han köpte den ny:S Miss utav återförsäljaren eller ville han behålla dem själv (vad han nu skulle ha dem till)
Aja skit samma, vart kan man få tag på det? länka gärna:)
 
Är "skjuts pinnarna" standard? hade det på min 660 när jag köpte den beg.
Men nu när jag bytte till 625an så satt det inga på, och ägaren sa att det inte fanns några på när han köpte den ny:S Miss utav återförsäljaren eller ville han behålla dem själv (vad han nu skulle ha dem till)
Aja skit samma, vart kan man få tag på det? länka gärna:)

http://www.mcweb.se/ShowProduct.aspx?prodid=5358&cat=1986

funkar ju annars med bultar som man skruver i bara..och kedjerullare innuti som fotstöd
 
Ja 54900 lät ju lite högt med nästan 2000 mil, polarn köpte ju sin 05:a med akra för 47' för tre veckor sedan och jag köpte min med akra, svart plast och svarta behrfälgar för 50' förra sommaren...

Men om du räknar om det till nåt som tidningen auto & motorsport kallade "KPK" så är det skitbilligt!!!!:tummenupp :hihi

Jag fick ju som tur acra(slipon) med också men kanske ändå inte värt de extra slantarna jag gav för min=) men men pengar är bara papper lr hur?=)

Vad menade de med"KPK"?

Börjar suga lite i gashanden nu=) hämtar den idag...
 
Är "skjuts pinnarna" standard? hade det på min 660 när jag köpte den beg.
Men nu när jag bytte till 625an så satt det inga på, och ägaren sa att det inte fanns några på när han köpte den ny:S Miss utav återförsäljaren eller ville han behålla dem själv (vad han nu skulle ha dem till)
Aja skit samma, vart kan man få tag på det? länka gärna:)

Kolla upp först så att du får skjutsa, som min 660 -04 tex är registrerad bara för 1 förare och 0 passagerare. Får alltså inte skjutsa på dom alls.
Sitter heller inga skjutspinnar på dom som nya.
 
1000-milaservice?

Jaha grabbar, nu undrar jag lite här.
Jag vet inte exakt hur långt min 660 har gått, men jag skulle tippa på att den har rullat närmare 1000 mil snart. Så jag börjar fundera, ska man göra någon större 1000-milaservice på 660n? Eller är det något speciellt maskinellt man borde kolla upp innan säsongen drar igång? :va

Jag har letat i manualen och googlat, men jag hittar ingenstans något om det. Eller är det bara olja+filter samt ventiljustering i vanlig ordning som ska göras?

Börjar bara fundera på när ringar, lager o. dyl. ska kollas på en LC4, har väl smittats lite av serviceintervallerna på 520 SXn, men någon gång bör ju sådant göras på en LC4 också tycker man. :tungan
 
Jaha grabbar, nu undrar jag lite här.
Jag vet inte exakt hur långt min 660 har gått, men jag skulle tippa på att den har rullat närmare 1000 mil snart. Så jag börjar fundera, ska man göra någon större 1000-milaservice på 660n? Eller är det något speciellt maskinellt man borde kolla upp innan säsongen drar igång? :va

Jag har letat i manualen och googlat, men jag hittar ingenstans något om det. Eller är det bara olja+filter samt ventiljustering i vanlig ordning som ska göras?

Börjar bara fundera på när ringar, lager o. dyl. ska kollas på en LC4, har väl smittats lite av serviceintervallerna på 520 SXn, men någon gång bör ju sådant göras på en LC4 också tycker man. :tungan

Räcker gott med typ ventiljustering, olja/filter, tändstift o lite sånt småtjafs.. behöver inte göra några större ingrepp i motorn försen jag har för mig 4-5000 mil
 
Är "skjuts pinnarna" standard? hade det på min 660 när jag köpte den beg.
Men nu när jag bytte till 625an så satt det inga på, och ägaren sa att det inte fanns några på när han köpte den ny:S Miss utav återförsäljaren eller ville han behålla dem själv (vad han nu skulle ha dem till)
Aja skit samma, vart kan man få tag på det? länka gärna:)

Tror du har samma aluminiumbakram som ja har på min -04 det är nog inte att rekommendera att köra med skjuts då den är ganska klen.
 
Tror du har samma aluminiumbakram som ja har på min -04 det är nog inte att rekommendera att köra med skjuts då den är ganska klen.

625 -06 har stålbakram och är reggad för passagerare. Det finns väl inte många 660 ägare som har skjusspinnarna på så det borde gå att köpa av någon. Annars har säkert någon KTM-handlare några liggande, du är inte den första som inte fått med pinnarna...
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top