Ktm 660

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
Hur och var sitter öppningsarmen till sadellåset på en 05/06?
Nån som råkar ha en bild på det kanske?


edit:
Hittade en bild på hur låset sitter, men jag behöver fortfarande veta hur öppningen sitter.

namnls3334wt7.png
 
Last edited:

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Tänkte byta packboxar och olja i framgaffeln. Vad ska jag hälla i för olja? går det bra med ATF-olja eller ska jag köpa riktig gaffelolja?
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Hur och var sitter öppningsarmen till sadellåset på en 05/06?
Nån som råkar ha en bild på det kanske?


edit:
Hittade en bild på hur låset sitter, men jag behöver fortfarande veta hur öppningen sitter.



Framför sidokåpan/under sadlen på vänster sida.

Svart spak som ser ut som ett litet kopplingshandtag.
 

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
Tycker att bromsarna på 660'n är ganska kass, inget bett alls. Kör nu med allt orginal, även beläggen. Blir det stor skillnad med sintrade belägg eller är det bromspump/ok som måste till för att förbättra det hela?

1. Ja, jag har sökt, men SH's sökfunktion är lite som bromsarna på en 660 =)

2. Ja, jag har självklart luftat/bytt bromsvätskan.
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Läste att det var endel här som hade haft problem med läckande packbox på utgående axel här.
Jag har samma problem på min 625a, men jag får inte loss packboxen..
Någon som har nått tips?:)
 

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Ingen runt umeå som ska ut o köra bus med motarden eller sporthoj, Hör av er så busar vi?
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Läste att det var endel här som hade haft problem med läckande packbox på utgående axel här.
Jag har samma problem på min 625a, men jag får inte loss packboxen..
Någon som har nått tips?:)
problem solved!:)

Tänkte inte hela vägen innan i abstinensen..
 

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Hur ställer sig ni erfarna motard och motorcykelrävar till att köpa eller sälja hoj under sommaren och semestern?:)

Jag tänkte leta seriöst efter hoj nu från den 15e typ då min semester börjar. Ungefär.. Men en kompis sa att det är lönlöst att leta hoj under sommaren då alla är lediga och bortresta. Någon som har erfarenheter av detta? Att leta hoj under sommaren alltså?:)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hur ställer sig ni erfarna motard och motorcykelrävar till att köpa eller sälja hoj under sommaren och semestern?:)

Jag tänkte leta seriöst efter hoj nu från den 15e typ då min semester börjar. Ungefär.. Men en kompis sa att det är lönlöst att leta hoj under sommaren då alla är lediga och bortresta. Någon som har erfarenheter av detta? Att leta hoj under sommaren alltså?:)

Med en bunt pengar löser man allt!
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Hur ställer sig ni erfarna motard och motorcykelrävar till att köpa eller sälja hoj under sommaren och semestern?:)

Jag tänkte leta seriöst efter hoj nu från den 15e typ då min semester börjar. Ungefär.. Men en kompis sa att det är lönlöst att leta hoj under sommaren då alla är lediga och bortresta. Någon som har erfarenheter av detta? Att leta hoj under sommaren alltså?:)

Du nöjer dig inte med en 640 då? för jag ska sälja min. Den är lite uppskrämd, så den är inte lika slö som original iaf, men det är ingen 660.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Hur ställer sig ni erfarna motard och motorcykelrävar till att köpa eller sälja hoj under sommaren och semestern?:)

Jag tänkte leta seriöst efter hoj nu från den 15e typ då min semester börjar. Ungefär.. Men en kompis sa att det är lönlöst att leta hoj under sommaren då alla är lediga och bortresta. Någon som har erfarenheter av detta? Att leta hoj under sommaren alltså?:)

http://www.blocket.se/vi/16376610.htm?ca=15_s
Billigare kan det inte bli

http://www.blocket.se/vi/16643817.htm?ca=15_s
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Hur ställer sig ni erfarna motard och motorcykelrävar till att köpa eller sälja hoj under sommaren och semestern?:)

Jag tänkte leta seriöst efter hoj nu från den 15e typ då min semester börjar. Ungefär.. Men en kompis sa att det är lönlöst att leta hoj under sommaren då alla är lediga och bortresta. Någon som har erfarenheter av detta? Att leta hoj under sommaren alltså?:)

Köp min 660. Annons står det 55000:- men det stämmer inte för behövs en bromslang fram. Annars är hojen i toppskick. 52000:- så är den din, kanske lite billigare.
 

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd

Den på första länken har jag haft lite span på. Har pratat med ägaren och visst verkar den okej. Men helsystemet är av "fel" märke och jag vet inte hur den har gått. Men killen som säljer verkar helsjyst och den är absolut bland dom mest intressanta som ligger på Blocket just nu.:tummenupp

Köp min 660. Annons står det 55000:- men det stämmer inte för behövs en bromslang fram. Annars är hojen i toppskick. 52000:- så är den din, kanske lite billigare.

Snygg hoj. Men lite väl modad och personlig för min smak. Fel sida av 1000mils strecket också..

Edit: dubbelpost
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Den på första länken har jag haft lite span på. Har pratat med ägaren och visst verkar den okej. Men helsystemet är av "fel" märke och jag vet inte hur den har gått. Men killen som säljer verkar helsjyst och den är absolut bland dom mest intressanta som ligger på Blocket just nu.:tummenupp

Edit: dubbelpost

För det priset så kan man köpa hojen och sälja systemet å köpa det man vill ha
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top