Ktm 660

Krisse: 188 känns väldig mkt om du inte har gjort något annat med hojen.

Det brukar variera hos en del men 165/168/172 använder en del samt byter lågfarten till 48.
 
Vart kan jag hitta lämpliga styrhöjare till 660 måntro? Har för mig att jag sett i nån katalog färdiga för "Lc4" men vettefan vart.

Kollade lite på Emx.se men deras verkade inte vara nån höjdare!

Det bästa vore ju längre bult och längre distans under orginal styrfästena så att säga.
 
Någon som kan fixa artnr på den här plastbiten? Eller vet vad den kostar?
Måste få sätta kniven i den för den är förbannat ful och irriterande:mad:
 

Bifogat

  • visabild.jpg
    visabild.jpg
    151.7 KB · Visningar: 166
Vart kan jag hitta lämpliga styrhöjare till 660 måntro? Har för mig att jag sett i nån katalog färdiga för "Lc4" men vettefan vart.

Kollade lite på Emx.se men deras verkade inte vara nån höjdare!

Det bästa vore ju längre bult och längre distans under orginal styrfästena så att säga.

Gå in till närmaste mekaniska verkstad och be dom svarva till ett par i lämplig höjd. Blir klart billigare. Diametern tar du samma som bottendiametern på styröverfallet. Jag kan lova att det blir en mycket trevligare hoj, fattar inte att KTM satt styret så långt ner på LC4.
 
Vart kan jag hitta lämpliga styrhöjare till 660 måntro? Har för mig att jag sett i nån katalog färdiga för "Lc4" men vettefan vart.

Kollade lite på Emx.se men deras verkade inte vara nån höjdare!

Det bästa vore ju längre bult och längre distans under orginal styrfästena så att säga.

KTM har egna.. ska se om jag hittar art.nr.
eller så kollar du på www.ktm.com
 
angående mitt tidigare inlägg med akra blås o 188 main jet så hitta jag något på www.ktm.com

"Slipon Titanium silencer
57305079400
Including Type approval for main models . Mounting only with original headers possible . Muffler inserts can be removed. 60% weight reduction compared with the original stainless-steel version .We recommend that you use the suitable filter box cover (page 56) and the following main jet: Mikuni carburetor: 157.5 ( 584.31.023.157 ) ; Keihin carburetor: 188 ( 545.31.623.188 ) SXC625 04-06 SMC 625 04 , SMC 660 04 , 640 LC4 , 640 Adventure "
 
angående mitt tidigare inlägg med akra blås o 188 main jet så hitta jag något på www.ktm.com

"Slipon Titanium silencer
57305079400
Including Type approval for main models . Mounting only with original headers possible . Muffler inserts can be removed. 60% weight reduction compared with the original stainless-steel version .We recommend that you use the suitable filter box cover (page 56) and the following main jet: Mikuni carburetor: 157.5 ( 584.31.023.157 ) ; Keihin carburetor: 188 ( 545.31.623.188 ) SXC625 04-06 SMC 625 04 , SMC 660 04 , 640 LC4 , 640 Adventure "

Låter fan mig sjuk för endast ett slip-on gå från 165 till 188, undra hur mkt de vill att man ska gå upp till vid helsystem???? :rolleyes:
 
ja det kan man fråga sig.

Det här med sas ventilen, går det inte bara att ta loss den lilla slangen som går in mellan cylindern och förgasaren? är väl den som drar tillbaks avgaserna?
 
har kollat på den tråden Gnutten, undrar bara lite hur man får loss slangen som sitter in i ramen, som sagt får se om jag orkar pilla med det,

kolla lite i wp manualen för bakredämparen ska ställa tillbaks "the rebound dampin" till orig.. settings, (den som sitter längst ner på dämparen) men hitta inget streck eller något sånt på dämparen som vissar var den läser av ifrån,

finns ju streck på "inward or copression damping" (den längst upp vid gasbehållaren)
 
Last edited:
Mmm nu kan jag har fel men är de inte alltid det eller pratar du om gaffeln & dessa infästning att axeln?

Du får gärna förklara lite mer!

Nja ja menade till fälgbanan. Lämnade fälgarna till en snubbe som skulle ekra upp skiten(har lackat o donat). Då fråga han om naven var mittmonterade, Kör på de sa ja!:confused: Men ja har ju ingen aning om de:D
 
Nja ja menade till fälgbanan. Lämnade fälgarna till en snubbe som skulle ekra upp skiten(har lackat o donat). Då fråga han om naven var mittmonterade, Kör på de sa ja!:confused: Men ja har ju ingen aning om de:D

Fick han fälgarna isärmonterade? Det är nämligen så att det man mäter avståndet från ena fälgkanten till kanten på balansmaskinen för att få rätt sedan vid montering. (så gjorde vi i alla fall)
 
Hur fyller man olja i KTM 660 -04?
Har sökt utan framgång.
Man ska väll fylla ramen med på nått sätt, och sen lufta osv?

EDIT: Har inte instruktionsboken alltså...
 
Last edited:
Fick han fälgarna isärmonterade? Det är nämligen så att det man mäter avståndet från ena fälgkanten till kanten på balansmaskinen för att få rätt sedan vid montering. (så gjorde vi i alla fall)

Ja, han fick ekrar o allt löst, ja pillade ju sönder det själv.
Va gör jag?
 
Ja, han fick ekrar o allt löst, ja pillade ju sönder det själv.
Va gör jag?

Ber till gud!!!!!!!! :gnissla ........................................................:D

Hur fyller man olja i KTM 660 -04?
Har sökt utan framgång.
Man ska väll fylla ramen med på nått sätt, och sen lufta osv?

Om du vrider styret åt vänster och kollar vid uppe på ramen bakom tanken så sitter det em mutter med kopparbricka. där fyller du på.

Allt står annars i bruksanvisninggen som du fick med hojen.
 
Ber till gud!!!!!!!! :gnissla ........................................................:D



Om du vrider styret åt vänster och kollar vid uppe på ramen bakom tanken så sitter det em mutter med kopparbricka. där fyller du på.

Allt står annars i bruksanvisninggen som du fick med hojen.
Japp, så långt är jag med
Allt står i bruksamvisningen som jag INTE fick med hojen :gnissla

Behöver alltså veta hur mycket olja jag ska hälla i hojen, hur mycket olja jag ska hälla i ramen, och hur man luftar... Och om det är nått annat man bör tänka på.
 
Hur fyller man olja i KTM 660 -04?
Har sökt utan framgång.
Man ska väll fylla ramen med på nått sätt, och sen lufta osv?

EDIT: Har inte instruktionsboken alltså...

Ramen och motorn (oljestickan).

1,3 i motorn,0,6 i ramen.

Starta och vänta tills det kommer olja ur pluggen i ramen,stoppa motorn och skruva i pluggen.

Är kopparbrickorna dåliga så byt dom,ibland så läcker dom när du får lite tryck i systemet,då blir det fina rökridåer när oljan når krökarna :gnissla
 
Back
Top