Ktm 660

Vet inte men även om jag stort sett har haft 4st LC4 på raken så känns det lättare att ha kicken på vänster sida. Nja man har väl blivit van!
 
Ja men va bra!

Har kanske en 660 på G, får se om man åker å tittar på'n i helgen kanske...
 
Ska införskaffa mej ett par nya däck nu, det som satt på bak var 180/55 och orginal är ju 160/60. De ja undrar är om de är bättre med ett 160 däck, smidigare etc?
Om det inte har någon större betydelse köper ja 180 bara för det är fetare o snyggare:tuttar
Har inte kört så mycket, men ja tycker inte den verkar osmidigt eller liknande. och ett 160 däck har ja inte alls kört på.:va

Sen om någon kan fixa ett art nr på oljefilter till 660 -05?:)
 
Ska införskaffa mej ett par nya däck nu, det som satt på bak var 180/55 och orginal är ju 160/60. De ja undrar är om de är bättre med ett 160 däck, smidigare etc?
Om det inte har någon större betydelse köper ja 180 bara för det är fetare o snyggare:tuttar
Har inte kört så mycket, men ja tycker inte den verkar osmidigt eller liknande. och ett 160 däck har ja inte alls kört på.:va

Sen om någon kan fixa ett art nr på oljefilter till 660 -05?:)

Hur får du in ett 180 däck ??? mitt 160 tar i kedjan !!??
 
Ska införskaffa mej ett par nya däck nu, det som satt på bak var 180/55 och orginal är ju 160/60. De ja undrar är om de är bättre med ett 160 däck, smidigare etc?
Om det inte har någon större betydelse köper ja 180 bara för det är fetare o snyggare:tuttar
Har inte kört så mycket, men ja tycker inte den verkar osmidigt eller liknande. och ett 160 däck har ja inte alls kört på.:va

Sen om någon kan fixa ett art nr på oljefilter till 660 -05?:)

Varför 180 däck, tror du kan lägga ner hojen mera med ett bredare däck?
 
Varför 180 däck, tror du kan lägga ner hojen mera med ett bredare däck?

Enkel filosofi så man fick lära sig redan som knatte.

Brett bakdäck - Mycke ligga!

Har jag hört iaf.....vem vet, jag är oskuld! :yoparty
 
Varför 180 däck, tror du kan lägga ner hojen mera med ett bredare däck?

Nej, har ja ens nämnt det? Ja tyckte de var lite underligt att det satt ett 180 däck på(har nyss köpt hojen, åkt max 2 mil) och ville ha reda på om det kanske var bättre/sämre än ett 160 som är orginal.
Snälla läs 2 gånger innan du svarar.
Däcket som sitter på är pirelli dragon supercorsa

Så, någon som kan svara lite vettigare?

Hur får du in ett 180 däck ??? mitt 160 tar i kedjan !!??

Hmm, det va konstigt:va

Det satt iaf ett 180/55 på, och de va precis så det snudda kedjan
 
Last edited:
Ska införskaffa mej ett par nya däck nu, det som satt på bak var 180/55 och orginal är ju 160/60. De ja undrar är om de är bättre med ett 160 däck, smidigare etc?
Om det inte har någon större betydelse köper ja 180 bara för det är fetare o snyggare:tuttar
Har inte kört så mycket, men ja tycker inte den verkar osmidigt eller liknande. och ett 160 däck har ja inte alls kört på.:va

Sen om någon kan fixa ett art nr på oljefilter till 660 -05?:)

"Nej, har ja ens nämnt det? Ja tyckte de var lite underligt att det satt ett 180 däck på(har nyss köpt hojen, åkt max 2 mil) och ville ha reda på om det kanske var bättre/sämre än ett 160 som är orginal.
Snälla läs 2 gånger innan du svarar.
Däcket som sitter på är pirelli dragon supercorsa
Så, någon som kan svara lite vettigare?"



Ååååh förlåt mig så mkt då ers höghet. Fattar fortfarande inte hur någon har kunna lägga på ett 180 däck utan att skala av kanterna med mattkniv! Även om sporthojar oftast har 180 däck så kan du ju vinkla ner hojen och granska hur hjulen ligger i linje med varandra. För vanligt bruk känns 180 overkill & onödig enligt min åsikt men vill man vara cool av någon anledning så varför inte. Så du kan lungt lägga ner ett 160 mer än du anat men visst du bestämmer.
 
En snabb fråga bara, Bör man balensera däcken till en motard ktm 660 04 eller?
Ska byta i helgen
 
Hej alla är ute. Jag har en ktm 660 -03 som jag vill sätta fotpinnar för passagerare på. Vet någon om det finns att beställa någonstans, eller om det finns någon som lyckats bygga något själv som man kan få en bild eller ritning av. Tacksam för svar/// Moritz
 
Nej, har ja ens nämnt det? Ja tyckte de var lite underligt att det satt ett 180 däck på(har nyss köpt hojen, åkt max 2 mil) och ville ha reda på om det kanske var bättre/sämre än ett 160 som är orginal.
Snälla läs 2 gånger innan du svarar.
Däcket som sitter på är pirelli dragon supercorsa

Så, någon som kan svara lite vettigare?
Då kan du passa på att sätta dit ett 160/60 när du byter så får du rätt profil på däcket och slipper dom breda skamränderna.
 
Hej alla är ute. Jag har en ktm 660 -03 som jag vill sätta fotpinnar för passagerare på. Vet någon om det finns att beställa någonstans, eller om det finns någon som lyckats bygga något själv som man kan få en bild eller ritning av. Tacksam för svar/// Moritz

Jag är nästan helt säker på att 03:an bara är reggad för en person.
tror 05:an var den första modellen man fick skjutsa på, den var utrustad med passagerarfotpinnar original tror jag.
Kolla ditt regbevis...
 
fotpinnar

Jag är nästan helt säker på att 03:an bara är reggad för en person.
tror 05:an var den första modellen man fick skjutsa på, den var utrustad med passagerarfotpinnar original tror jag.
Kolla ditt regbevis...


Jo det stämmer, men ponera att jag vill plocka upp en 50-kilos heting vid korvkiosken, då är reggningen av ringa vikt. Jag vill ha fotpinnar, och det nu, så hur ska jag göra???
 
Man kan väl inte lägga ner mer när fotpinnarna tar i, oavsett vilket däck man har? Eller är jag ute och cyklar? :va
 
Har precis tjackat mig en 660 nu men oj vad jag är kass på att kicka!

Tips tack!

Är det lätt att sura ner dem om man kickar å kickar utan att få igång?

Ingen gas har jag förståt iaf, släcker man stiftet med acc pumpen. En del babblar om att ge gas 1-2 gånger för att få in lite sås och sen ge fan i gasen, bra???
 
Har precis tjackat mig en 660 nu men oj vad jag är kass på att kicka!

Tips tack!

Är det lätt att sura ner dem om man kickar å kickar utan att få igång?

Ingen gas har jag förståt iaf, släcker man stiftet med acc pumpen. En del babblar om att ge gas 1-2 gånger för att få in lite sås och sen ge fan i gasen, bra???

Tja. du vet om läget när du kickar runt motorn med dekompen va?
Det optimala är ju när det klickar till och sen ett par centimeter till, du får känna dig fram :) då ligger kolven i rätt läge, en rejäl kick så att det går runt ordentligt brukar vara det som behövs.

Jag brukar stänga av lyset med, är inte säker på min sak men jag tror det finns mer ström till gnistan då, det gör jag dock aldrig på sommarn när man kör dagligen. Men jag håller med om att det kan vara jobbigt ibland, men du kommer nog lära dig fort, använd riktiga stövlar när du kickar med.. gör det lättare och mer eller mindre smärtfritt :D
Ibland brukar jag dra runt motorn med fullgas och dekompen några varv när hojen stått länge.
Lycka till!

/Christian
 
Nu börjar jag få någorlunda pli på att kicka, men visst man är ju kass fortfarande.

Börjar bli dags att handla delar däremot. Orginal reservdelar tjackar jag enklast av karlströms?

Kraschpuckar bak och plastkit är jag ute efter. Plastkit finns bara orginal också efter art. nr???
 
Nu börjar jag få någorlunda pli på att kicka, men visst man är ju kass fortfarande.

Börjar bli dags att handla delar däremot. Orginal reservdelar tjackar jag enklast av karlströms?

Kraschpuckar bak och plastkit är jag ute efter. Plastkit finns bara orginal också efter art. nr???

puckar fixar du lätt med skateboardhjul och gängstav.

Beträffande plasten så finns det svarta vingar hos www.knobby.se, kolla in var din närmaste åf finns. (KTM har ju´bara lackade svarta vingar= asdyrt)
 
Back
Top