Ktm 660

Har kollat väldigt mycket i tråden och hittar inget om försäkringar,
Ni som har lust kan väll skriva va ni betalar.

Ålder på dej och ditt körkort?

Vart bor du?

Va betalar ni för hel/helår?

Skulle va kul o se, och när jag kollar på nätet hos trygghansa blir det 18 pistoler på en 660 -05 hel/helår:huvet

4400 hel/helår LF 24+ försäkring i Göteborg
Körkort sedan -95
 
Tackar för svaren,vad kan man vänta sig för effekt på hjulet med helsystem 60hp+eller.

1700mil! Har den fungerat bra inga problem?

Fungerat kanonbra hittils förutom en incident som kanske är handhavandefel :) En mutter till ena insugsvippan gängade upp sig med följd att ett lager skar ihop + ytan på originalkamen som blev blåanlöpt. Hade tur ändå att inget mer gick sönder på köpet. Bytte delarna och går nu riktigt bra med rallykam som jag köpte istället.
 
Har kollat väldigt mycket i tråden och hittar inget om försäkringar,
Ni som har lust kan väll skriva va ni betalar.

Ålder på dej och ditt körkort?

Vart bor du?

Va betalar ni för hel/helår?

Skulle va kul o se, och när jag kollar på nätet hos trygghansa blir det 18 pistoler på en 660 -05 hel/helår:huvet


Tjena, jag betalar 3800Kr hel/helår på min 660 -06 genom Bilsport MC
Jag bor på en mindre ort i Gävleborg och är 28år, tog körkort nu iår..

2003 +5 ägare = 400mil, låter lite väl skumt...

Jag är 4:e ägaren på min 06:a som hadde gått 200mil när jag köpte den :tummenupp
 
Last edited:
Fungerat kanonbra hittils förutom en incident som kanske är handhavandefel :) En mutter till ena insugsvippan gängade upp sig med följd att ett lager skar ihop + ytan på originalkamen som blev blåanlöpt. Hade tur ändå att inget mer gick sönder på köpet. Bytte delarna och går nu riktigt bra med rallykam som jag köpte istället.


Ok,tackar för svaren.
När man ska byta oljan på -03 är det samma procedur som -04 (då -03 ej har olja i ramen) eller hur går man till väga,har läst i tråden att det ska luftas och så. Förklara hur jag går tillväga på -03an pleace!
 
Ok,tackar för svaren.
När man ska byta oljan på -03 är det samma procedur som -04 (då -03 ej har olja i ramen) eller hur går man till väga,har läst i tråden att det ska luftas och så. Förklara hur jag går tillväga på -03an pleace!

Oftast så medföljer en manual som beskriver detta bra. Men, men..
Varmkör motorn först, skuva lös de tre bottenpluggarna (obs! ej insexskruven, den är till bypass ventilen) på undersidan och låt det sippra ner i valfri behållare :) Skruva tillbaka pluggarna och fyll på med ny olja till rätt nivå.
Vid byte av oljefilter ska det luftas med. Aldeles intill påfyllningshålet finns en stålomspunnen slang som ska lossas efter man fyllt på med ny olja.
Lägg lite papper eller en trasa under så slipper du få kladd på golvet, starta motorn och när oljan börjar rinna ur slangen så är det klart och du kan stänga av den igen. Dra åt slangen och efterfyll till rätt nivå på glaset. Kall motor undre strecket, varm övre.
Köp min -03:a så kan jag ge en lektion :D
 
Last edited:
Jag har hittat ett par crossfälgar till en ktm 525-03 nu..
skall ha dom på min ktm 660 -04 tänkte jag.
Frågan jag har är om nån vet om dom kommer passa eller vilka moddar som behöver göras.
Framaxlen är ju 26mm på 660n men i den framfälgen jag hittat är det 20mm, men det finns väl satser för att fixa detta har jag hört nånstans...
men i övrigt tänkte jag, bromsskivor och ok mm?

Bosse
 
Oftast så medföljer en manual som beskriver detta bra. Men, men..
Varmkör motorn först, skuva lös de tre bottenpluggarna (obs! ej insexskruven, den är till bypass ventilen) på undersidan och låt det sippra ner i valfri behållare :) Skruva tillbaka pluggarna och fyll på med ny olja till rätt nivå.
Vid byte av oljefilter ska det luftas med. Aldeles intill påfyllningshålet finns en stålomspunnen slang som ska lossas efter man fyllt på med ny olja.
Lägg lite papper eller en trasa under så slipper du få kladd på golvet, starta motorn och när oljan börjar rinna ur slangen så är det klart och du kan stänga av den igen. Dra åt slangen och efterfyll till rätt nivå på glaset. Kall motor undre strecket, varm övre.
Köp min -03:a så kan jag ge en lektion :D

Tackar tackar för svaret,var och köpte den (som jag skrev om tidigare) idag, så nu är man lycklig 660 ägare och precis som du skrev så följde det med en manual (+mycket mera!). Eftersom beskrivningen din är lika som i manualen så gör jag så,återigen tack för svaren.

Var det din 660 på blocket(falun),insatt idag?
 
Last edited:
Tackar tackar för svaret,var och köpte den (som jag skrev om tidigare) idag, så nu är man lycklig 660 ägare och precis som du skrev så följde det med en manual (+mycket mera!). Eftersom beskrivningen din är lika som i manualen så gör jag så,återigen tack för svaren.

Var det din 660 på blocket(falun),insatt idag?

Jepp det är min, men jag velar lite ändå ang försäljning :gnissla
 
nybliven ägare ktm 660

yes nu har man köpt en ktm 660 bytte från sporthoj o e helnöjd men har bara ett litet o ett stort problem de lilla e att jag måste köpa ett nytt avgassystem o tänker på sebring undrar om nån de e skillnad på ljudet mellan jelsystem o slipon o vilket system låter högst:D men nu till stora problemet jag får inte igång skiten de e såå jobbigt o kicka hehe men jag får igång polarens på 2-3 kick men jag stog 1 timma igår utan resultat undrar om de kan va tändstift eller nått annars e han servad o fräch 04a
 
yes nu har man köpt en ktm 660 bytte från sporthoj o e helnöjd men har bara ett litet o ett stort problem de lilla e att jag måste köpa ett nytt avgassystem o tänker på sebring undrar om nån de e skillnad på ljudet mellan jelsystem o slipon o vilket system låter högst:D men nu till stora problemet jag får inte igång skiten de e såå jobbigt o kicka hehe men jag får igång polarens på 2-3 kick men jag stog 1 timma igår utan resultat undrar om de kan va tändstift eller nått annars e han servad o fräch 04a

Du kommer å tröttna på ljudet om det låter för högt efter ett tag.. köp ett som låter "lagom"
 
Nån som vet när man kan börja fundera på motorrenovering på 660:n egentligen?eller är det nå slitdelar som ska bytas ut vid ett visst timantal?min har gått 800mil nu och är välservad,olja och filter är bytt var 150:e mil ungefär.
 
tjo, var ut och körde en bra runda idag, med mitt nya bakdäck, såg efter några mil att kedjan har legat till mot däcket hela tiden och skrapat däcket rätt bra,

någon mer som har haft eller har samma problem? däcket är ett 160/60
 
Med ett slipon och öppen burk levererar en -04 ca 60 kusar. (ca 44KW)
 
Back
Top