Ktm 660

håller på o fixa med bakdelen så har bytat blinkers o baklampan o sattit dit motstånd till blinkers osv men något gick snätt här så ja undrar om nån vet om de finns nåt elschema eller om någon kan hjälpa mig.....motstånden är paralellkopplade vid blinkersna...brun är minus i kabelstammen eller?? just nu så lyser bara baklampan o när jag ska blinka så blinkar baklampan o blinkersna är helt döda fram o bak
 
Tjena.
Har monterat mitt LeoVine slipon men hur ska de fästat för den optimal vinkel vid skarven med resten av systemet.
Monterade först så det kolfiber grejjen som sitter runt dämparen är fastsatt direkt i ramen. Men då blev vinkel ganska stor i skarven så det läcker ganska mkt.
Eller ska spara det stycket som sitter mellan dämparen å ramen på orginaldämparen?? Hur har ni gjort??
Tack på förhand
Rumpel
 
håller på o fixa med bakdelen så har bytat blinkers o baklampan o sattit dit motstånd till blinkers osv men något gick snätt här så ja undrar om nån vet om de finns nåt elschema eller om någon kan hjälpa mig.....motstånden är paralellkopplade vid blinkersna...brun är minus i kabelstammen eller?? just nu så lyser bara baklampan o när jag ska blinka så blinkar baklampan o blinkersna är helt döda fram o bak

Brun är jord.
 
Hej

Ska förhoppningsvis snart titta på en KTM 660 05-06. Problemet är att jag vet inte vad jag har att vänta mig motormässigt. Har aldrig hört hur en sådan motor låter. Vad kan jag förvänta mig och hur ska det inte låta. Vad jag förstått så låter det rätt mycket skrammel å rassel fastän allt är som det ska... Jag kan bara utgå från Honda CBR 600 motorn å sådan silkeslen gång kan jag nog inte utgå ifrån?

\Masonit
 
Hej

Ska förhoppningsvis snart titta på en KTM 660 05-06. Problemet är att jag vet inte vad jag har att vänta mig motormässigt. Har aldrig hört hur en sådan motor låter. Vad kan jag förvänta mig och hur ska det inte låta. Vad jag förstått så låter det rätt mycket skrammel å rassel fastän allt är som det ska... Jag kan bara utgå från Honda CBR 600 motorn å sådan silkeslen gång kan jag nog inte utgå ifrån?

\Masonit

Ja den lever om en del med vibrationer och en del skrammel. De flesta brukar låta en del i friläge vid obelastad koppling. Kan låta oroväckande men är tydligen helt normalt. Exc och sx modellerna dras väl med samma fenomen.
 
Fast exc/sx (vad nu motorerna heter, iaf t ex 525an) har ju en fantastiskt fin motorgång jämfört med LC4.

LC4an vibrerar, frustar och brummar!
 
När jag startar hojen lyser baklampan starkt och fint... Efter en stundskörning, när motor är varm, försvinner ljuset nästan helt. Svag ton av rött ljus syns, blinkersen går inte alls när den är nystartad men brukar komma igång och blinka väldigt svagt och oregelbundet när motorn är varm. framljus och bromsljus lyser som de ska.
Någon som känner till vad felet beror på?
 
När jag startar hojen lyser baklampan starkt och fint... Efter en stundskörning, när motor är varm, försvinner ljuset nästan helt. Svag ton av rött ljus syns, blinkersen går inte alls när den är nystartad men brukar komma igång och blinka väldigt svagt och oregelbundet när motorn är varm. framljus och bromsljus lyser som de ska.
Någon som känner till vad felet beror på?

kan vara fukt nånstans eller dålig kontakt spraya 5-56 i alla kontakter
 
Nu när jag starta hojen så lyser inte blinkersen alls, ej heller hastighetsmätaren den var helt död. Efter att jag kört en sväng och stängde av hojen så såg jag att displayen visar igen. Då kickade jag igång den och allt slocknade.
Dock lyser fram och bakljus samt bromsljus som det ska.
Någon som vet vad det kan bero på????
 
Last edited:
Har nu åkt ett tag på min 660 och upptäckt att det är en riktigt trevlig hoj,grymt lättstartad och inte alls så skramlig som jag todde den skulle vara.Det är klart den skramlar lite med kopplingen ute men drar man in den då tystnar det,normalt va?

Har några funderingar om drevning,vet att det varit uppe förut i tråden men vet ej vilken sida...När jag köpte den så satt det 15/42 då toppade den typ 160kmh,men jag tyckte den varvade så mycket i 90.Så jag har satt dit 17/42 så nu kan jag cruisa i 110 utan problem,vad kan jag tänkas ha för toppfart med den drevningen? 180+?

Det sitter även ett helsystem på den (Akrapovic titan) och den är bromsad till ca 61Hk på bakhjulet är det normalt...vad bromsar dom orginal?
Tycker registret på motorn är som en 2t (behöver varv lixom) blir dom så med helsystemet eller är dom så standard?

Den går inte dåligt utan RIKTIGT BRA,så jag är bara nyfiken.
 
Har nu åkt ett tag på min 660 och upptäckt att det är en riktigt trevlig hoj,grymt lättstartad och inte alls så skramlig som jag todde den skulle vara.Det är klart den skramlar lite med kopplingen ute men drar man in den då tystnar det,normalt va?

Har några funderingar om drevning,vet att det varit uppe förut i tråden men vet ej vilken sida...När jag köpte den så satt det 15/42 då toppade den typ 160kmh,men jag tyckte den varvade så mycket i 90.Så jag har satt dit 17/42 så nu kan jag cruisa i 110 utan problem,vad kan jag tänkas ha för toppfart med den drevningen? 180+?

Det sitter även ett helsystem på den (Akrapovic titan) och den är bromsad till ca 61Hk på bakhjulet är det normalt...vad bromsar dom orginal?
Tycker registret på motorn är som en 2t (behöver varv lixom) blir dom så med helsystemet eller är dom så standard?

Den går inte dåligt utan RIKTIGT BRA,så jag är bara nyfiken.


Det där med koppling är normalt!

Jag körde med 16/40 drevning och då gjorde min 178km/h (dock en 04:a)
 

Tycker registret på motorn är som en 2t (behöver varv lixom) blir dom så med helsystemet eller är dom så standard?

Den går inte dåligt utan RIKTIGT BRA,så jag är bara nyfiken.


Jag hade rallykam som ska ge bättre botten och mellanregister (har jag förstått det som) samt akra helsystem på min 04.
Som du säger var den rätt lik en tvåtaktare, ju mer man varvade desto bättre gick den.

När jag plockade av akrat och satte på orginalsystem så tyckte jag att den blev starkare från botten och mellanregistret. Men toppeffekten som fanns med akras helsystem var som bortblåst.
 
Hej
Jag har monterat på mitt leo vince slipon.
Men i skarven där det nya möter det gamla så är det en rätt dålig vinkel, är det nått å bry sig om eller ska man göra nått åt det, isåfall vad??
 

Bifogat

  • IMG_1227.JPG
    IMG_1227.JPG
    84.5 KB · Visningar: 121
Back
Top