Ktm 660

Eller dreva om? Med orginaldrivet gör hojen ca 180 knyck men segar sig dit....
Jag testade 15/40 och hojen gör ca 150...men fy faen va roligt på vägen dit. :)
 
Om man ska beställ plast eller andra saker till 660 vart ska man göra det ingen som har nån bra sida eller nåt?
 
närmare 16/43, men men nära nog... :)
 
Ska byta till ett leo slipon på hojjen,
Vad rekommenderar ni att byta tillför hög/lågfart munstycken??
Och måste man ställa om luftskruven?

Tackpåförhand
 
Ska byta till ett leo slipon på hojjen,
Vad rekommenderar ni att byta tillför hög/lågfart munstycken??
Och måste man ställa om luftskruven?

Tackpåförhand


Pröva ett 168 munstycke samt 48 i lågfart. Luftskruven utskruvad ca 1,8 sen kan du prova mera efter provkörning
 
precis så har jag det...funkar perfekt och mycket lättatartad.
hojen har mycket öppen burk och akrapovic.
 
Delar!!! 660SMC-06

Då det inte går att söka i forumet så ställer jag några frågor här:

Söker grenrörsskydd, ljuddämpare acra etc.
"Komfortpacket" = handtag, fotpinnar, sadel, risers, allt som gör att man kan åka lite längre utan att skaka sönder.
 
Har någon (mer än jag) märkt skillnad på olika oljor i motorn/vxllådan? Har bytt olja en gång sen köpet och kopplingen hugger en del när motor är kall. Finns de risk att det är fel olja? När den är varm känns de som vanligt men jag blir lite orolig att lamellerna ska ta extra stryk och kanske börja slira...
Vilken olja rekommenderar ni?
 
Jag har samma problem som du med huggande koppling, skall testa med castrol olja nu...
 
Eller dreva om? Med orginaldrivet gör hojen ca 180 knyck men segar sig dit....
Jag testade 15/40 och hojen gör ca 150...men fy faen va roligt på vägen dit. :)
Han måste ju gå fortare än 150knyck på mätaren jag har 16/42 och har kört nånstans mellan 170-180km/h med min. Jag testade 14/44 drevning en gång,kul som fan inne i stan men INTE utanför:D
 
För dem som inte sett min tråd så skriver jag ett inlägg här också: Har "joinat" familjen, skaffade en ktm 660 -06 igår. Nu ska jag hem och köra! har bara provkört den när jag köpte den! så det kliar i fingrarna!
hörs sen så skickar jag upp lite bilder också!
 
Här kommer en ideotisk fråga kanske:rolleyes: Men är det slang i bak däcket på en 660- 06?
Har lyckas få punka på bak däcket, och blev tvungen att spruta i skum för att ta mig hem, däcket är ganska slitet, så det blir ett nytt.
Några tipps på bra däck?

Är 99,999999% säker på att KTM inte har börjat med slanglösa ekerfälgar ännu på gatmotarderna. Vill du vara på den säkra sidan så köp en tjockslang typ Bridgestone Heavy duty, har inte ens lyckats döda en sådan på den mest otrevliga grus/skogsstigar med hojen.

Ett tips: Kan du trycka ner ventilen så har du slang, kan du inte göra det så har du slanglöst med detta vad jag vet på LC4 har bara Duke.
 
Är 99,999999% säker på att KTM inte har börjat med slanglösa ekerfälgar ännu på gatmotarderna. Vill du vara på den säkra sidan så köp en tjockslang typ Bridgestone Heavy duty, har inte ens lyckats döda en sådan på den mest otrevliga grus/skogsstigar med hojen.

Ett tips: Kan du trycka ner ventilen så har du slang, kan du inte göra det så har du slanglöst med detta vad jag vet på LC4 har bara Duke.

Det finns ett set från KTM som är slanglöst:tummenupp
Hutlöst dyrt dock
 

Bifogat

  • 58610001044(2).jpg
    58610001044(2).jpg
    53 KB · Visningar: 108
Så nu är jag hemma igen från att ha kört 660in lite hemma på gården (har inte ställt på den än och försäkrat) men fyyyyy fan va jag stod och kicka! blev tokig! men till slut så starta den tror nog att det är tekniken som va lite fel :D får se hur det går imorrn =)
 
ja men det betyder ju nödvändigtvis inte att det är omöjligt att stoppa i en slang för det, eller hur.
Vanligtvis används slang även i TL däck.
 
Back
Top