Ktm 660

Hej har en liten undran ska hämta en ktm 660 04 på lördag är jätte nöjd skulle kolla med er vad isdäck kostar ca pris och hur ni gör med låsningen på stan,,och sen får man skjutsa på dom
 
Hej har en liten undran ska hämta en ktm 660 04 på lördag är jätte nöjd skulle kolla med er vad isdäck kostar ca pris och hur ni gör med låsningen på stan,,och sen får man skjutsa på dom

Priset på isdäck vet jag inte, men axlarna på endurohjul är mindre vilket gör att du måste fixa distanser till naven fram och bak. Dessa går inte att köpa i butik så du får be någon svarva dem till dig. Låsa på stan gör jag med styrlås + skivlås, funkar smidigt. -04 är inte godkänd för passagerare, bakramen är nog för vek. Möjligtvis är -05/-06 godkända.
 
Grusracer...

Tydligen finns ej 660 med 21"/18" kombination utan bara 17"(motard) utförande. Har sökt och läst mig till att flera KTM/Husa fälgar kan passa om man fräser om bromsoket. Nu till min fråga skulle man bara kunna byta ut framfälgen till 21" och låta orginal (17") bakfälgen sitta kvar,förstår ju själv att man kan, men vad är nackdelarna med att ha en så bred bakfälg?

Vad tror ni?
 
Halloj

Hur gör ni som slangar egentligen? Har drevat upp min 03:a 2 kugg bak (40) men har stora problem att få upp den på 3:ans växel... Har org. effekt i hojen men tycker den e lite slö på låga varv och kräver massa varv för att gå bra.. 2:an reser den sig på hur lätt som helst. Har jag så usel teknik?:va

Mvh krille
 
Halloj

Hur gör ni som slangar egentligen? Har drevat upp min 03:a 2 kugg bak (40) men har stora problem att få upp den på 3:ans växel... Har org. effekt i hojen men tycker den e lite slö på låga varv och kräver massa varv för att gå bra.. 2:an reser den sig på hur lätt som helst. Har jag så usel teknik?:va

Mvh krille

bara å våga mer.. kom förbi jobbet får jag provköra den å se om det är ngn skillnad:D
 
Halloj

Hur gör ni som slangar egentligen? Har drevat upp min 03:a 2 kugg bak (40) men har stora problem att få upp den på 3:ans växel... Har org. effekt i hojen men tycker den e lite slö på låga varv och kräver massa varv för att gå bra.. 2:an reser den sig på hur lätt som helst. Har jag så usel teknik?:va

Mvh krille

Jag brukar flytta bak lite om jag ska dra upp min på 3:an. Lite avslag, sen full gas + ordentligt ryck i styret. Se till att inte ligga för högt upp i registret, utnyttja vridet istället.

Ståendes så funkar 3:an ypperligt. Öva, öva, öva... :)
 
Hej!

Nybliven 660 ägare sedan ca en månad tillbaka. Min 660 trycker ut MASSOR med olja där luftfiltret sitter. Är det någon som har haft/har?! samma problem? Jag antar att bakhjulskörningen kan ligga bakom en del av oljan, men det är verkligen mycket olja som har hamnat där (säkert 1-1.5dl). Nivån på oljan ligger mitt i 'titt' fönstret så den är inte överfylld heller.

En annan sak kan hända ibland när jag kör på bakhjulet. Hojen bludrar till och tappar effekt. Ungerfär precis som att man skulle behöva slå på reserven. Medans hojen bludrar kommer det ut tok mycket vit rök ifrån avgassystemet. Oftast så dör hojen, men det är inga problem att kicka igång den igen. Kan det vara så att dessa två problem hör ihop. Alltså oljan i luftburken och den vita röken?

Jag provade att använda sökfunktionen men fick inga träffar.
Tacksam om någon har något svar!
/J
 
Hej!

Nybliven 660 ägare sedan ca en månad tillbaka. Min 660 trycker ut MASSOR med olja...
/J

Ligger du såpass högt att du saktar ner i fart? Isåfall helt normalt. Ersätt vevhusventilations slangen som går till luftburken med en längre slang som du sedan drar till en t.ex petflaska. Petflaskan bör vara ventilerad och slangen ska ligga så att den kan andas i flaskan.
 
Nån här som vart med om att det låter som att kedjan skrapar i nånting vid motorbroms? Börjar bli lite fundersam nu. Har slackat kedjan och spänd den, monterat om framdrevet men det låter ändå. Vid högvarvig motorbroms märks det inte och inte heller när man kommer under ~40 km/h men annars... Det låter som att den ligger och skaver mot plasten på svingen ungefär. Nån annan som vart med om det som kan ge lite tips?
 
kolla ifall det inte är den svarta plastflärpen som sitter på tanken vid tanklocket som vibbar.....lägg en hand på den och se om ljudet försvinner.
 
Är det någon som vet ifall det finns en sådan här bakskärm o köpa som passar "bolt-on" ? Om inte, till vilken hoj är skärmen och behövs de mycket modd för den ska passa?

bikepics893224800wk3.jpg
 
Är det någon som vet ifall det finns en sådan här bakskärm o köpa som passar "bolt-on" ? Om inte, till vilken hoj är skärmen och behövs de mycket modd för den ska passa?

skärmen ser ut till att vara den äldre exc stänkan, angående moddning vet jag inte hur svårt det kan vara
 
Min 660 -03 har börjat svettas lite olja vid växelpedalen/kicken.

Min första tanke, efter att ha kollat lite sprängskisser över motorn, är att det kanske är någon packbox som har tagit slut. Frågan är om det går att byta den/dessa utifrån, utan att riva isär hela motorn? :va

Nån som vet? :)

Mvh.
 
Någon som vet om ljuddämpar anslutning (alltså sista anslutningen) är den samma på ktm 660 03 och 04:or? Kanske även samma på 625 och 640 i samma år? Ser ingen skillnad på bilder jag har sett men det är lite svårt att se allt..
 
Den vänstra kröken på min 660 är för kort och går inte att få tät mer än i 20 sekunder innan den börjar läcka igen...är detta ett vanligt fenomen eller vad?
 
Den vänstra kröken på min 660 är för kort och går inte att få tät mer än i 20 sekunder innan den börjar läcka igen...är detta ett vanligt fenomen eller vad?

Ja,vanligt på -04.

Det går att få den att sitta om man drar dit en avgasklämma a´la bil,dock blir det ganska mycket spänn i grejerna,det bäst att lägga på en bit rör till.
 
Back
Top