Ktm 660

Tjena jag har ven 660-04 med sebring hunter slip-on. Jag tycker den är svår startad funderar på om den är fel bestykad. Vad rekomenderar ni för munstycken, Nål/blandskruv?
 
Måste bara göra ett inlägg , köpte en 660:i slutet av förra sommaren , men hade kvar sporthojen tänkte man vet ju aldrig det kanske inte var så roligt.
Så igår var det dags å dra igång sina odjur , tog sporthojen först , tänkte den får en chans till, och visst den gick tokfort å det var ju ganska skoj tänkte man.
Stänger av den går å hämtar motarden , drar igång den och ger sig iväg , efter 5 m har jag insett att det inte är nån mening att ha kvar sporthojen , kommer aldrig att köra den så länge jag har motarden. :)
Helt sjukt va roligt det är , den går ju bara stenhårt hela tiden.
var tvungen att skriva av mig lite , tyckte att premiären var riktigt skoj iår :)
 
Måste bara göra ett inlägg , köpte en 660:i slutet av förra sommaren , men hade kvar sporthojen tänkte man vet ju aldrig det kanske inte var så roligt.
Så igår var det dags å dra igång sina odjur , tog sporthojen först , tänkte den får en chans till, och visst den gick tokfort å det var ju ganska skoj tänkte man.
Stänger av den går å hämtar motarden , drar igång den och ger sig iväg , efter 5 m har jag insett att det inte är nån mening att ha kvar sporthojen , kommer aldrig att köra den så länge jag har motarden. :)
Helt sjukt va roligt det är , den går ju bara stenhårt hela tiden.
var tvungen att skriva av mig lite , tyckte att premiären var riktigt skoj iår :)

haha.. jo man kommer till insikt efter ett tag.:tummenupp
 
Det blir liksom mer busåka med en motard...
Hornen blir lite större på en motard än med en sporthoj! :)
 
Bör jag byta oljan någon gång under inkörningen, eller kan man vänta till första servicen (100mil):va

Det skadar absolut inte att byta efter 20 – 30 mil. Det mesta släpper ju i början så ju kortare tid du åker omkring med skräpet i motorn måste ju vara bra. Sen om det är helt nödvändigt kan nog ingen svara på med tanke på att det inte finns 2 hojar som gått likadant. Det blir svårt att jämföra annars... Men med tanke på den ringa kostnaden så tycker jag personligen inte att det är värt att chansa.
 
Jag bytte typ 3 ggr innan 100-mila tror jag.
Typ vid 10, 30, 70 eller nåt sånt...kanske lite overkill men det var ju tipset som fanns här på sporthoj ang inkörningsmetoder. Kommer dock inte exakt ihåg vilka intervaller jag hade men jag minns att jag körde på mineral iaf :P
 
Det skadar absolut inte att byta efter 20 – 30 mil. Det mesta släpper ju i början så ju kortare tid du åker omkring med skräpet i motorn måste ju vara bra. Sen om det är helt nödvändigt kan nog ingen svara på med tanke på att det inte finns 2 hojar som gått likadant. Det blir svårt att jämföra annars... Men med tanke på den ringa kostnaden så tycker jag personligen inte att det är värt att chansa.

Då blir det lagom att jag byter olja nu då. Har precis kommit upp i 30mil.
Någon speciel olja ni rekomenderar?
 
Va ett upp på lågfart? Det är väl 45 orig och man ska helst köra 48!

Orig på Hög är 165, kör med 168. Dock har jag öppnat röret lite samt annan kam i.

Hmm jag har 175 på hög. Är det lite mycket tro? Satt i när jag köpte den. Räcker ett 168? Den är ju lite törstig av sig när man ligger och tuggar landsväg. Vet att det skiljer från hoj till hoj men rent generellt? Har endast Acra slipon.
 
Mitt avgassystem är helt blått ända ut till ljuddämparna, har väl med blandningen o göra eller? Är det för att det är lite kallt ute ännu?

Är det nåt att oroa sig för?

Hojjen e helt original.
 
Hmm jag har 175 på hög. Är det lite mycket tro? Satt i när jag köpte den. Räcker ett 168? Den är ju lite törstig av sig när man ligger och tuggar landsväg. Vet att det skiljer från hoj till hoj men rent generellt? Har endast Acra slipon.

Jag hade 168 och acra på min 660:tummenupp
 
Jag hade 168 och acra på min 660:tummenupp

Får ta och köpa ett sånt och prova helt enkelt :tummenupp
Tycker det är lite lustigt att min hoj aldrig någonsin har smällt i rykröret. Är väl nästan standard på en stor stånka att den smäller lite emellanåt :confused: Men det kanske är förklaringen om den nu går för fett?
 
Hmm jag har 175 på hög. Är det lite mycket tro? Satt i när jag köpte den. Räcker ett 168? Den är ju lite törstig av sig när man ligger och tuggar landsväg. Vet att det skiljer från hoj till hoj men rent generellt? Har endast Acra slipon.

Jag körde 172 med acraslipon och rallykam och bänkning visade att den gick väldigt fett på fullgas. Så 168 har jag beställt.
 
Mitt avgassystem är helt blått ända ut till ljuddämparna, har väl med blandningen o göra eller? Är det för att det är lite kallt ute ännu?

Är det nåt att oroa sig för?

Hojjen e helt original.

Inget att oroa sig över, det brukar bli så efter ett tag.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top