Ktm 660

Mitt avgassystem är helt blått ända ut till ljuddämparna, har väl med blandningen o göra eller? Är det för att det är lite kallt ute ännu?

Är det nåt att oroa sig för?

Hojjen e helt original.
Får bli ett 'beror på' svar Om du plockat bort SASen så kör du inåt h-e för snålt och bör bestycka om omedelbums. Om du inte plockat bort SASen så bör du göra det omedelbums eftersom kolla-blå-färgs-tricket inte funkar med den kvar. Om du dessutom får för dig att bänka någon gång så måste SASen vara borta innan dess eftersom det inte går att mäta lambda annars.
 
Har ett problem pa min 660, det ar att bromsljuset pa handbromsen aktiveras valdigt sent, det dar klicken nar det aktiveras kommer valdigt langt in, da bromsen redan for lange sen aktiveras...Sitter ju en skruv dar, men det hjalper inte, finns det fler tips
 
Får bli ett 'beror på' svar Om du plockat bort SASen så kör du inåt h-e för snålt och bör bestycka om omedelbums. Om du inte plockat bort SASen så bör du göra det omedelbums eftersom kolla-blå-färgs-tricket inte funkar med den kvar. Om du dessutom får för dig att bänka någon gång så måste SASen vara borta innan dess eftersom det inte går att mäta lambda annars.

Ok, har ej plockat bort SASen så då går det med andra ord inte o se på färgen om blandningen e rätt. Får väl kanske plocka bort den vid nåt tillfälle. Tillsvidare får jag lita på att blandningen e som den ska, den går ju bra och är som sagt helt original. Blev bara lite nojjig med ny hoj, systemet ska väl ha gyllenbrun färg iallafall efter kröken normalt.

Tackar för svaren !
 
Har nu bytt olja i hojen.
Men hur ska nivån vara i det lilla "fönstret"
Jag har startat hojen och låtit oljan blivit varm, har sedan stängt av den och låtit den stå i ca 5min. Och då är olje nivån mitt i mellan dom båda sträcken.
Är det bra så eller ska jag pyttsa i lite till?
 
Har nu bytt olja i hojen.
Men hur ska nivån vara i det lilla "fönstret"
Jag har startat hojen och låtit oljan blivit varm, har sedan stängt av den och låtit den stå i ca 5min. Och då är olje nivån mitt i mellan dom båda sträcken.
Är det bra så eller ska jag pyttsa i lite till?

Det är perfekt. En av anledningarna att inte hälla i mer är att oljan då har en benägenhet att rinna ut i luftburken när du kör på bakhjulet.
 
Jaha då var premiärturen avklarad, fy fan vad skönt det var :yoparty
Lite färsk soppa i tanken och tre stamp så var hon igång :) 10 grader och strålande sol gjorde inte saken sämre.



 
Last edited:
Tack för bra svar! Nu gå den som en pärla ha varit ute idag o fy fan va underbart de va.! :D
 
Vart köper ni däck? Har hittat ett Pirelli MT 60 RS Corsa bakdäck för 1400:- på mcdackonline.com, är det det bästa pris man kan få? Och ja jag vill köra med de där dubbdäcken som sitter på orginal(gillar ju grusväg också :D)
 
Har ett problem pa min 660, det ar att bromsljuset pa handbromsen aktiveras valdigt sent, det dar klicken nar det aktiveras kommer valdigt langt in, da bromsen redan for lange sen aktiveras...Sitter ju en skruv dar, men det hjalper inte, finns det fler tips


Det sitter en microbrytare uppe vid bromshandtaget... Lossa skruven o justera den rätt , så att det klickar när du precis trycker in bromsgreppet.
 
Ok, har ej plockat bort SASen så då går det med andra ord inte o se på färgen om blandningen e rätt. Får väl kanske plocka bort den vid nåt tillfälle. Tillsvidare får jag lita på att blandningen e som den ska, den går ju bra och är som sagt helt original. Blev bara lite nojjig med ny hoj, systemet ska väl ha gyllenbrun färg iallafall efter kröken normalt.

Tackar för svaren !

Samma med mitt orginal system du behöver inte oroa dig :)
 
Hejsan. Är det någon som har sin ktm 660 till salu som bor i närheten eller har tillgång till kommunikation till skåne?


Mvh//Luke
 
Vad tror ni om det här?
katim_ram2.jpg
 
hoppas vi får se fler bilder när allt är monterat:)

tappade min regskylt häromdan när man var ute en sväng....har en skylthållare som man bara klickar i skylten i så de va kanske inte så konstigt man tappade den:D kan någon med 05 eller 06:ans model lägga upp lite bilder på eran bakdel så hade de varit gott så jag kan sno lite ideer på hur jag ska bygga om min bak...börjar bli bråttom nu vill man ju snart bara vara ute o köra:D
 
nån som kan hjälpa mig med luft bensin blandnings skruven
jag fick en dum idea att pilla på den och blev dumt förvånade av att den inte gick som den skulle:huvet å så tog det si så där 100 kick för att komma hemma :näsblod
hur hitta jag läget där det är som bäst? länka gärna
att vattnet i kylan blev ganska varmt kan ha nåt med min blandning å göra?
 
Har en fråga om ebay.de
Hittade en fin växelspak där som ja ville lägga ett bud på : http://cgi.ebay.de/Ktm-Schalthebel-...ryZ49851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Men när ja ska göra det kommer det ett meddelande att säljaren inte vill släja utanför landet. Har försökt på andra annonser med och där kommer samma meddelande upp. Hur gör ni när ni ska köpa därifrån och går det överhuvudtaget?!
Tack på förhand
calle
 
nån som kan hjälpa mig med luft bensin blandnings skruven
jag fick en dum idea att pilla på den och blev dumt förvånade av att den inte gick som den skulle:huvet å så tog det si så där 100 kick för att komma hemma :näsblod
hur hitta jag läget där det är som bäst? länka gärna
att vattnet i kylan blev ganska varmt kan ha nåt med min blandning å göra?

Från handboken.

BASIC CARBURATOR SETTING
Type Keihin FCR-MX 41
Mixture control screw open 2


TO ADJUST IDLING CORRECTLY, PROCEED AS FOLLOWS:
1 Turn in mixture control screw 2 up to the stop, and turn it back out to
the basic position (see technical date-engine)
2 Warm up the engine
3 Use the adjusting wheel 1 to set the normal idle speed (1400 - 1500
rpm).
4 Turn mixture control screw 2 slowly clockwise until idling speed starts to
decrease. Memorize this position, and turn mixture control screw slowly
counterclockwise until the idling speed decreases again. Adjust the point
of the highest idling speed between these two positions. If, in the course
of this procedure, the speed undergoes a relatively high increase, reduce
the idle speed to a normal level and repeat the procedure specified in 4.
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top