Ktm 660

en fråga till, hur stor skillnad i körglädje är det igentiligen på en 640 å en 660.. jag har fått för mig att jag ska ha en 660, annars kommer jag ångra mig.. men det går betydligt lättare att fynda en 640.. ska man vara Småläning och nöja sig med en 640 eller skulle jag ångra mig?
 
Fick ingen instruktionsbok när jag köpte hojjen :mad: . Behöver veta 2 saker för tillfället.

1. Hur mycket olja ska det va i motor resp. ram när jag ska byta?
2. Hur hårt ska kedjan vara spänd? Antar att den ska nudda svingen eller ?

Finns det nån användarhandbok i pdf eller nåt på nätet ?

Blev visst 3 frågor :va
 
Juha-p skrev:
2645460 Fick ingen instruktionsbok när jag köpte hojjen :mad: . Behöver veta 2 saker för tillfället.

1. Hur mycket olja ska det va i motor resp. ram när jag ska byta?
2. Hur hårt ska kedjan vara spänd? Antar att den ska nudda svingen eller ?

Finns det nån användarhandbok i pdf eller nåt på nätet ?

Blev visst 3 frågor :va


1,3 I Motorn
0,6 I Ramen

Tryck 30 mm bakom släpskyddet på undersidan av svingen ,då skall kedjan gå att trycka upp emot svingen,hojen på sidostödet.

Lelles brukar ha PDF:er på hemsidan,dock får man regga sig.
 
Långa farbron skrev:
2645495 1,3 I Motorn
0,6 I Ramen

Tryck 30 mm bakom släpskyddet på undersidan av svingen ,då skall kedjan gå att trycka upp emot svingen,hojen på sidostödet.

Lelles brukar ha PDF:er på hemsidan,dock får man regga sig.

Tackar o bockar :Bugar
 
Bazooka skrev:
2645447 en fråga till, hur stor skillnad i körglädje är det igentiligen på en 640 å en 660.. jag har fått för mig att jag ska ha en 660, annars kommer jag ångra mig.. men det går betydligt lättare att fynda en 640.. ska man vara Småläning och nöja sig med en 640 eller skulle jag ångra mig?


Om du ens ska kolla på en 640 se då till och hitta någon som förgasaren är bytt på samt att rör monterat! Kommer inte överens med chassit på 640 men visst kommer du tröttna på 640 om du testar en 660!
 
Gnutten skrev:
2645505 Om du ens ska kolla på en 640 se då till och hitta någon som förgasaren är bytt på samt att rör monterat! Kommer inte överens med chassit på 640 men visst kommer du tröttna på 640 om du testar en 660!
som jag tänkte.. lika bra att ta en 660 direkt.. skulle säkert ångra mig annars..!! vad e rimliga pengar för en sån nu i lågsesongen? typ en 03 eller 04.. vet att det e svårt att besvara på, men ca...
jag kan lägga in 2 annonser... vad tycker ni om dom?

http://www.blocket.se/vi/10088110.htm?ca=17_s

http://www.blocket.se/vi/10208540.htm?ca=17_s
 
Bazooka skrev:
2645519 som jag tänkte.. lika bra att ta en 660 direkt.. skulle säkert ångra mig annars..!! vad e rimliga pengar för en sån nu i lågsesongen? typ en 03 eller 04.. vet att det e svårt att besvara på, men ca...
jag kan lägga in 2 annonser... vad tycker ni om dom?

http://www.blocket.se/vi/10088110.htm?ca=17_s

http://www.blocket.se/vi/10208540.htm?ca=17_s


Ingen av dom har något slipon och ljudet vill man ju åt så det blir ju några tusen till.

Dessutom är det två olika modeller,den med heftiga dekaler är den nyaste dvs en -05,den andra är en -04 uttagen -05.
 
Bazooka skrev:
2645519 som jag tänkte.. lika bra att ta en 660 direkt.. skulle säkert ångra mig annars..!! vad e rimliga pengar för en sån nu i lågsesongen? typ en 03 eller 04.. vet att det e svårt att besvara på, men ca...
jag kan lägga in 2 annonser... vad tycker ni om dom?

http://www.blocket.se/vi/10088110.htm?ca=17_s

http://www.blocket.se/vi/10208540.htm?ca=17_s
* Aldrig klotad, bakhjulskörd eller repad :rolleyes:
Köper heldre en dyrare hoj eller en i sämre skick där säljaren är ärlig. :mattias
 
Långa farbron skrev:
2645532 Ingen av dom har något slipon och ljudet vill man ju åt så det blir ju några tusen till.

Dessutom är det två olika modeller,den med heftiga dekaler är den nyaste dvs en -05,den andra är en -04 uttagen -05.
mm det vet jag om...! ser att det skiljer en del.. men tänkte bara hur priserna låg till på dom.. billigt, dyrt eller ok?


Pille: håller med dig på så vis, men -04 ser jävligt fräch ut..!
 
Bazooka skrev:
2645576 mm det vet jag om...! ser att det skiljer en del.. men tänkte bara hur priserna låg till på dom.. billigt, dyrt eller ok?


Pille: håller med dig på så vis, men -04 ser jävligt fräch ut..!


Har sett -04 i prisklassen mellan 47-55 000.

Jag gav 59 000 för min -05 uttagen -06 med 220 mil på mätaren komplett med slipon och kraschpuckar i höstas.
 

Bifogat

  • CIMG0711 (Medium).JPG
    CIMG0711 (Medium).JPG
    108.2 KB · Visningar: 125
  • CIMG0712 (Medium).JPG
    CIMG0712 (Medium).JPG
    96.9 KB · Visningar: 105
hojt, jag går och fundrar lite på om jag ska försöka klämma på sxplast dvs, tank, vingar, sadel och bakskärm på min 660...
som jag förstått det är det enda som behöver göras en bakram och ha lite värmepistol och tålamod med tanken.

mitt problem, skulle behöva alla mått till bakramen på sxen så jag kan modda till fästena så den passar i 660ramen!

nån som sitter inne på dom eller kan få tag i dom lite smidigt? vore gryymt tacksam så jag får nåt att göra i vinter :)
vorlktm01.jpg


och

vorlktm02.jpg


det är ju porr!
 
Last edited:
Håller med långa farbrorn!

Hur länge har du tänkt att ha hojen?

Tänker på ena annonsen ang det där med aldrig bakhjulskörd, snacka om BS för hur man än håller på så är det svårt att hålla framhjulet i backen!

Nä ha is i magen istället så kommer det objekt med slip-on mm!
 
Last edited:
Var får man tag på dessa ljuddämpare, e väl x-racing ? Har försökt leta på nätet utan resultat.

Edit: Dom som långa farbrorn har.
 
Last edited:
Gnutten skrev:
2645603 Håller med långa farbrorn!

Hur länge har du tänkt att ha hojen?

Tänker på ena annonsen ang det där med aldrig bakhjulskörd, snacka om BS för hur man än håller på så är det svårt att hålla framhjulet i backen!

Nä ha is i magen istället så kommer det objekt med slip-on mm!
det e sant.. om man inte kan pruta ner den som fan... + att jag behöver bli av med min innan..


men hur stor skillnad är det med en orginal burk å ett slipon? en kompis hade en XR650 å det var nåt blaha blaha typ orginal rör på, men det lät som satan.. jag skulle typ inte vilja köra min sv utan slipon.. är det lika farligt på 660?
 
Bazooka skrev:
2645622 det e sant.. om man inte kan pruta ner den som fan... + att jag behöver bli av med min innan..


men hur stor skillnad är det med en orginal burk å ett slipon? en kompis hade en XR650 å det var nåt blaha blaha typ orginal rör på, men det lät som satan.. jag skulle typ inte vilja köra min sv utan slipon.. är det lika farligt på 660?

Varför skulle du köra utan slip-on? :va
Nä du vinner inte så mkt dock ev något med Akra. Med det är ljudet man vill år så det är så skönt, dock när det är lagom. Sebring Hunter kan du vara utan för det låter som fan iallafall det som satt på cervantes 660 innan han sålde den!

tåberg skrev:
2645589 h
vorlktm01.jpg


och

vorlktm02.jpg


det är ju porr!

Fan nu blir jag lite småsur på mig själv att jag inte bjöd 4000:- för dem på Ebay! :rolleyes:

Nice!
 
Last edited:
Bazooka skrev:
2645622 det e sant.. om man inte kan pruta ner den som fan... + att jag behöver bli av med min innan..


men hur stor skillnad är det med en orginal burk å ett slipon? en kompis hade en XR650 å det var nåt blaha blaha typ orginal rör på, men det lät som satan.. jag skulle typ inte vilja köra min sv utan slipon.. är det lika farligt på 660?

jag bytte ut min strippade org dämp mot en ostrippad för jag tyckte den lät för mkt :rolleyes:

Och jag kör med slipon på min CBR. Tycker 660 låter skönt utan slipon också, men det kanske bara är jag :gnissla

Köpte min 660 -04 för 43000. Hade en jävla tur men priset är inte helt orimligt. Men du bör inte behöva ge mer än 50 000 för en 04 tycker jag.

Gnutten skrev:
2645378 Du sätt på offroadhjul till våren så ska vi ta en tur kring sörmland du & jag så får vi se hur mkt du vågar ladda! :D

Om jag hade råd med offroad däck skulle jag gjort det :) men jag vågar gasa, tro mig. Kört cross i två år och har nästan levt på två motoriserade hjul sen jag var 10 bast :yoparty
 
Last edited:
Gnutten skrev:
2645637


Fan nu blir jag lite småsur på mig själv att jag inte bjöd 4000:- för dem på Ebay! :rolleyes:

Nice!

Tror Superbike hade ett beg. sådant helsystem, dock lite skrapat.
Vet inte om de har kvar det, det var ju ett tag sedan:va
 
Gnutten skrev:
2645637Nä du vinner inte så mkt dock ev något med Akra. Med det är ljudet man vill år så det är så skönt, dock när det är lagom. Sebring Hunter kan du vara utan för det låter som fan iallafall det som satt på cervantes 660 innan han sålde den!
Dubbla Hunter låter inte så mycket. Ett ganska trevligt ljud som nog t.o.m. är besiktningsbart utan dB-pluggar (har dock ej kollat med mätare ännu). Jag kör med Hunterdämpare i titan på mitt nya rejssystem. Enkelsystemen är ljudligare av vad jag kan minnas - det är ju samma volym som ska ut i bara ett rör...

Och så det gamla Twin Titan låter ju en del (det som finns på bilden). Dämpare modell ärtrör har ju lite svårt att absorbera ljudet :)
 
NisseNutz skrev:
2645846
Om jag hade råd med offroad däck skulle jag gjort det :) men jag vågar gasa, tro mig. Kört cross i två år och har nästan levt på två motoriserade hjul sen jag var 10 bast :yoparty


He he hur många träd ligger längst crossbanan? :D

TomK skrev:
2646035 Dubbla Hunter låter inte så mycket. Ett ganska trevligt ljud som nog t.o.m. är besiktningsbart utan dB-pluggar (har dock ej kollat med mätare ännu). Jag kör med Hunterdämpare i titan på mitt nya rejssystem. Enkelsystemen är ljudligare av vad jag kan minnas - det är ju samma volym som ska ut i bara ett rör...

Och så det gamla Twin Titan låter ju en del (det som finns på bilden). Dämpare modell ärtrör har ju lite svårt att absorbera ljudet :)

Jo det var singelmodellen han hade som lät för jävligt!!

Rasorblade skrev:
2646011 Tror Superbike hade ett beg. sådant helsystem, dock lite skrapat.
Vet inte om de har kvar det, det var ju ett tag sedan:va

Nja nu har jag nyss monterat ett helsystem men lite lockade med dubbla dämpare! Nej jag vill inte ha någon -05 el -06!! :D
 
Last edited:
Back
Top