Ktm 660

Skall luftskruven sticka ut ur förgasaren? I instruktionsboken ser man att det kommer ur sitt hål på framsidan av förgasaren, men min syns inte till. Kan det vara så att jag har tappat min luftskruv helt enkelt? Kan sticka upp en skruvmejsel typ 3-4 cm i hålet. Hittar inte specialverktyget som visas instruktionsboken...
 
Henkepenk skrev:
2630048 Skall luftskruven sticka ut ur förgasaren? I instruktionsboken ser man att det kommer ur sitt hål på framsidan av förgasaren, men min syns inte till. Kan det vara så att jag har tappat min luftskruv helt enkelt? Kan sticka upp en skruvmejsel typ 3-4 cm i hålet. Hittar inte specialverktyget som visas instruktionsboken...

Du kan komma hit så jämför vi med min. Hade du fått fel munstrycke??
 
Rasorblade skrev:
2630196 Du kan komma hit så jämför vi med min. Hade du fått fel munstrycke??

Ja, jag hade 188. Skulle haft 175. Fast efter vad man har läst så kanske det är onödigt högt det med...

Har fixat lågfarten nu iaf. Får åka och skaffa en luftskruv imorrn.
 
Tja. ingen som har en hast.mätare till en 660 -04 o sälja??
min display har gått sönder.
helst runt 350 mil som min hade gått.

mvh// Mange
 
M A N G E skrev:
2630431 Tja. ingen som har en hast.mätare till en 660 -04 o sälja??
min display har gått sönder.
helst runt 350 mil som min hade gått.

mvh// Mange

Juste hur är det med dig. Läste för ganska länge sen att du åkt omkull ordentligt. Är du hel eller läker du fortfarande?

Blir nog svårt det där med mätaren men man får önska dig lycka till och krya på dig :pannkyss

Mvh/Oskar
 
Henkepenk skrev:
2630206 Ja, jag hade 188. Skulle haft 175. Fast efter vad man har läst så kanske det är onödigt högt det med...

Har fixat lågfarten nu iaf. Får åka och skaffa en luftskruv imorrn.

Jag har åkt med akra helsystem och rallykam, med 172 (hmm eller var det 175?! Finns det ens 172? Jag kanske såg fel nu när jag kollade sist..) i huvudmunstycke.
När jag ändå skriver det så passar jag på att fråga, vad bör man ha om man ska åka med orginalavgas?
 
Last edited:
skoteridioten skrev:
2630831 Jag har åkt med akra helsystem och rallykam, med 172 (hmm eller var det 175?! Finns det ens 172? Jag kanske såg fel nu när jag kollade sist..) i huvudmunstycke.
När jag ändå skriver det så passar jag på att fråga, vad bör man ha om man ska åka med orginalavgas?


Min gick bäst med 165 "orig ostrypt" men orig systemet + rallykam, försökte köra med 168 men det var inte samma klipp och stiftet såg bättre ut. Nu när jag satte på det grövre röret i fram så satte jag i 168 dock var orig dämparen kvar för att jag hann inte ta bort de förbannade strypningarna i andra dämparen. Stiftet så bra ut även här säkert pga 168 + grövre röret. Har inte hunnit pröva helsystemet fullt ut med 168 och 48 i lågfart! P.s bytte till 48 efter jag bytt till rallykammen!
 
Gnutten skrev:
2630884 Min gick bäst med 165 "orig ostrypt" men orig systemet + rallykam, försökte köra med 168 men det var inte samma klipp och stiftet såg bättre ut. Nu när jag satte på det grövre röret i fram så satte jag i 168 dock var orig dämparen kvar för att jag hann inte ta bort de förbannade strypningarna i andra dämparen. Stiftet så bra ut även här säkert pga 168 + grövre röret. Har inte hunnit pröva helsystemet fullt ut med 168 och 48 i lågfart! P.s bytte till 48 efter jag bytt till rallykammen!


Vad är det för strypning i orginaldämpen. Är det bara gnistskyddet eller är det något mer?
 
NisseNutz skrev:
2630978 Vad är det för strypning i orginaldämpen. Är det bara gnistskyddet eller är det något mer?


Nja det skulle väl vara det ca 15cm smala röret inuti som sitter fastsvetsad i mynningen!
 
Gnutten skrev:
2631288 Nja det skulle väl vara det ca 15cm smala röret inuti som sitter fastsvetsad i mynningen!

hmm kan det verkligen strypa något? Kan inte va många hk som går förlorade. Om man kapar röret blir den mycket mer högljud då?
 
NisseNutz skrev:
2631307 hmm kan det verkligen strypa något? Kan inte va många hk som går förlorade. Om man kapar röret blir den mycket mer högljud då?
Sågar du bara bort röret kommer den att låta burkigt utan att du tjänar särskilt mycket effekt.Gör ett nytt rör(perforerat)till bakgaveln som passar mot röret i dämparen och ta stoppning runt så blir det som ett slipon av "raktigenommodell".Eller byt ljuddämpare.Original kan vara bra att ha ibland.
 
Kan man på nått sett få en 625:a 04 typad för två personer?
Och isåfall hur går man tillväga?
Tråkigt om man skulle bli stoppad när man skjutsar, bättre vara på den säkra sidan, för de kan väl inte kosta så mkt..?!..

Mvh // frajje
 
frajje skrev:
2631484 Kan man på nått sett få en 625:a 04 typad för två personer?
Och isåfall hur går man tillväga?
Tråkigt om man skulle bli stoppad när man skjutsar, bättre vara på den säkra sidan, för de kan väl inte kosta så mkt..?!..

Mvh // frajje

Det är ju en annan bakram på -05 en 625 -04 är helt enkelt inte byggd för att skutsa! Enda sättet skulle va att bygga om den och regga som nått :va
 
frajje skrev:
2631484 Kan man på nått sett få en 625:a 04 typad för två personer?
Och isåfall hur går man tillväga?
Tråkigt om man skulle bli stoppad när man skjutsar, bättre vara på den säkra sidan, för de kan väl inte kosta så mkt..?!..

Mvh // frajje

Som sagt, mecka på en bakram från 05. Gör det i vilket fall som helst om du nu skjussar för det finns en anledning till varför <- 04 inte är inreggade för 2 pers...
 
källholm skrev:
2631738 Någon som vet om det går o montera en EXE bakskärm på en 660????????
:va

fanns det inte en bild tidigare i tråden där nån gjort det? va mycket jobb dock vill jag minnas!
 
Back
Top