Ktm 660

Henkepenk skrev:
2628164 Tog en lite längre tur på hojen idag efter jag satte på slip-on bytte munstycke. Måste ha fått fel munstycken eller nåt, för när den blev varm baktände den HELA tiden och gick inte alls på tomgång.

Eller är det jag som är dum och inte har ställt upp tomgången bara?

Fast baktändningar minskar väl inte om man ställer upp tomgången?

Kan tilläggas att jag inte har bytt lågfartsmunstycket, kanske är det som är boven?

Hur stort munstycke?

Ja byt för f*n lågfarten till 48
 
Henkepenk skrev:
2628164 Tog en lite längre tur på hojen idag efter jag satte på slip-on bytte munstycke. Måste ha fått fel munstycken eller nåt, för när den blev varm baktände den HELA tiden och gick inte alls på tomgång.

Eller är det jag som är dum och inte har ställt upp tomgången bara?

Fast baktändningar minskar väl inte om man ställer upp tomgången?

Kan tilläggas att jag inte har bytt lågfartsmunstycket, kanske är det som är boven?


vad har du för slip-on?
 
Henkepenk skrev:
2628164 Tog en lite längre tur på hojen idag efter jag satte på slip-on bytte munstycke. Måste ha fått fel munstycken eller nåt, för när den blev varm baktände den HELA tiden och gick inte alls på tomgång.

Eller är det jag som är dum och inte har ställt upp tomgången bara?

Fast baktändningar minskar väl inte om man ställer upp tomgången?

Kan tilläggas att jag inte har bytt lågfartsmunstycket, kanske är det som är boven?

När jag bytte slipon så bytte jag inte lågfartsmunstycket. Jag bytte bara högfart till 168
 
Har 48 lågfart och 175 högfart, akra slipon. Pangar aldrig, förutom när det är dags att vrida på reserven :tungan
 
Rasorblade skrev:
2628580 175.... ojdå.... fick till mig att inte ha högre än 170 av auktioriserad KTM-handlare.:va

Åh fan :va Tja det går rent och fint iallafall och baktänder aldrig.
 
Last edited:
Har Leovince x3. Fick tips om att köra 48/175 från någon som hade samma här på SH. Men jag är ganska säker på att jag fick fel högfart på superbike. Tror jag har 185 nu.
 
Är det inga fler som har bänkat? Jag tänkte göra det i vinter för att kolla så den inte går för snålt.

I senaste bike hade dom nästan 60 häst på bakhjulet på en orginal 660, det lät ganska mycket?
 
Kröken går isär

Min krök har tendens att gå isär vid skarven. Tycker att jag provat det mesta för att få den att sitta, är det mer våld som gäller?

Hoj -> 04

Mvh
P
 
Andersj skrev:
2628744 Är det inga fler som har bänkat? Jag tänkte göra det i vinter för att kolla så den inte går för snålt.

I senaste bike hade dom nästan 60 häst på bakhjulet på en orginal 660, det lät ganska mycket?

nja... det var väl ngn som fick 55 på bakhjulet på en 640:va
 
Ja då köpte man sig en 660 idag :) . Blev en 06 a som gått 140 mil. När kommer våren??? Får väl fördriva tiden me o modda lite, den e ju helt original nu.
 
Juha-p skrev:
2629059 Ja då köpte man sig en 660 idag :) . Blev en 06 a som gått 140 mil. När kommer våren??? Får väl fördriva tiden me o modda lite, den e ju helt original nu.

Grattis.. Börja med att leta lite häftiga prylar på Ebay.se. Där kan man få coola grejer till riktigt bra pris!
 
Pegasus skrev:
2628808 Min krök har tendens att gå isär vid skarven. Tycker att jag provat det mesta för att få den att sitta, är det mer våld som gäller?

Hoj -> 04

Mvh
P

KTM orginalfel,bästa sättet är att förlänga röret ca 3-5 cm,annars kan man sätta dit en vanlig avgasklämma och hoppas på att det håller.
 
NorrlandsGuld.1 skrev:
2629299 Då är man 1 KTM 660 ägare i dag... va till lelles o kolla i dag o slog till med 1 06 o Akrapovic + full utrustning
Körde hem till Södertälje 11 mil i regn, ont i baken men det var värt det o hemma vart det lite bakhjul ...
Grattis! BILDER?
 
-MLM- skrev:
2629088 Grattis.. Börja med att leta lite häftiga prylar på Ebay.se. Där kan man få coola grejer till riktigt bra pris!


Jupp håller med, fast jag låter kompisen sköta kontakter "yska är inte min starka sida" samt övereföringar! :tummenupp
 
Fan nu strular hojen ännu mer!

Har Leovince x3 slipon, och orginalbestyckningen är på igen. Har inte ändrad tomgång eller luftskruv.

När hojen är kall fungerar den med choke. När efter nån minut på choken dör den. Sedan är den omöjlig att få igång. Får man igång den får man hålla ganska mycket gas, och man hör att den går ansträngt. Släpper man gasen dör den direkt.

Vad tror ni? Soppaproblem? Eller måste jag justera luftskruv och fixa bestyckningen?

Ville fan köra idag!
 
Tjao.
Vad kör ni med för däcktryck i dunlop slicks till er 660? Om ni nu kör de? Vad är det opitmala för gatkörning.?
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top