Ktm 660

Tja folks!

Jag håller som bäst på att köra in min 06'a och har märkt att hastighetsmätaren ballar ur vid farter över 100. Då visar den allt möjligt som 0, 25 eller 43 km/h. Någon som känner igen det problemet?

Sen är jag sugen på allt vad trim heter och undrar om någon kunde upplysa mig vad som gäller. Jag har läst begreppen "helsystem", "slip on" osv och har väl hyffsad koll på vad det innebär. Så om jag villl skaffa ett helsystem, vad kostar det ungefär och kan jag utföra montering själv? Har väl standardkompetens på vad det gäller att meka..
 
Cervantes skrev:
2410493 Har nått skumt problem med hojjen.. Kommer vätska ur slangen som går mellan kylarlocket och ramen antar att det är kylarvatten.. ska det göra det eller vad kan va fel?

Nej det ska inte vara så, jag hade exakt samma fel. Det är inte slangen som det kommer vätska ur utan det är locket. När jag lämnade in min på service så sa jag det till mecken han tog bort kylarlocket, gjorde rent skiten med någon rengöringsspray riktigt noggrant. Sedan fyllde han på med riktigt pro kylarvätska vips nu kan jag stå och tokvarva på tomgång utan att det kommer en droppe hehe.

Så gör rent kylarlocket rejält gummit allt. Sedan fyll på med en bra kylarvätska så kommer dina problem att försvinna :)
 
Zunar skrev:
2412406 Tja folks!

Jag håller som bäst på att köra in min 06'a och har märkt att hastighetsmätaren ballar ur vid farter över 100. Då visar den allt möjligt som 0, 25 eller 43 km/h. Någon som känner igen det problemet?

Sen är jag sugen på allt vad trim heter och undrar om någon kunde upplysa mig vad som gäller. Jag har läst begreppen "helsystem", "slip on" osv och har väl hyffsad koll på vad det innebär. Så om jag villl skaffa ett helsystem, vad kostar det ungefär och kan jag utföra montering själv? Har väl standardkompetens på vad det gäller att meka..

Ett Acra helsystem kostar väl 12k....inte värt det anser jag....slipon duger :tummenupp
 
nån här som vet hur många nm man ska dra bulten till framdrevet på en 660??
 
jonazzz skrev:
2412513 nån här som vet hur många nm man ska dra bulten till framdrevet på en 660??

Har inte den tillgängling just nu men i manualen står väl alla skruvars Nm? har för mig att det är långt bak..
 
mja har gått igenom manualen men hittar inte just den muttern men alla andra finns där får gå igenom en gång till..
 
660 Vs. 525

Hejsan!
Har en fråga till er som kör 660. Går i valet att köpa 660 eller 525.
Hur mkt bana jag kommer att köra kan jag ej svara på.
Men de som oroar mig med 660 är att de är kick å sedan om man någonsin kommer att vänja sig vid den vibration som är.
Vad säger ni som nu åkt ett tag?:tomten
 
Mortis skrev:
2412750 Hejsan!
Har en fråga till er som kör 660. Går i valet att köpa 660 eller 525.
Hur mkt bana jag kommer att köra kan jag ej svara på.
Men de som oroar mig med 660 är att de är kick å sedan om man någonsin kommer att vänja sig vid den vibration som är.
Vad säger ni som nu åkt ett tag?:tomten

Vibrationerna vänjer man sig med fort. Inga som helst problem så länge man kör aktivt eller leker. Ska man ha hojen som transportmedel, 10 mil + , så skulle jag personligen välja en annan hoj, den suger verkligen när man bara åker rakt fram... Men som lekfordon på gata tror jag inte det finns något bättre! Lekfaktorn kontra servicebehovet är perfekt! En 525 på gata skulle jag själv inte palla med. Mycket service och lite åka. Slarvar man med oljebytena så blir det mycket meka och lite åka....
Kicka är inget som helst problem. Är hojen rätt inställd så startar den alltid utan problem.
 
Zunar skrev:
2412406 Tja folks!

Jag håller som bäst på att köra in min 06'a och har märkt att hastighetsmätaren ballar ur vid farter över 100. Då visar den allt möjligt som 0, 25 eller 43 km/h. Någon som känner igen det problemet?

Sen är jag sugen på allt vad trim heter och undrar om någon kunde upplysa mig vad som gäller. Jag har läst begreppen "helsystem", "slip on" osv och har väl hyffsad koll på vad det innebär. Så om jag villl skaffa ett helsystem, vad kostar det ungefär och kan jag utföra montering själv? Har väl standardkompetens på vad det gäller att meka..

Ang. hastighetsmätaren så låter det som du har lite väl långt avstånd mellan magnet och givare. Kolla det först.

Jag skulle absolut rekomendera ett Akra helsystem framför ett slip-on på en 625,660 med enkel dämpare. Kostar väl knappt 9000.
Men till en med dubbla dämpare så blir det ju lite dyrare och därav lite svårare att svara på. Och det främre röret på dom nyare hojarna är ju lite grövre oxo.
Svårt val, men jag skulle ändå valt att montera ett helsystem.
 
Krille-666 skrev:
2412439 Nej det ska inte vara så, jag hade exakt samma fel. Det är inte slangen som det kommer vätska ur utan det är locket. När jag lämnade in min på service så sa jag det till mecken han tog bort kylarlocket, gjorde rent skiten med någon rengöringsspray riktigt noggrant. Sedan fyllde han på med riktigt pro kylarvätska vips nu kan jag stå och tokvarva på tomgång utan att det kommer en droppe hehe.

Så gör rent kylarlocket rejält gummit allt. Sedan fyll på med en bra kylarvätska så kommer dina problem att försvinna :)

ska kolla det! :tummenupp
 
Krille-666 skrev:
2412439 Nej det ska inte vara så, jag hade exakt samma fel. Det är inte slangen som det kommer vätska ur utan det är locket. När jag lämnade in min på service så sa jag det till mecken han tog bort kylarlocket, gjorde rent skiten med någon rengöringsspray riktigt noggrant. Sedan fyllde han på med riktigt pro kylarvätska vips nu kan jag stå och tokvarva på tomgång utan att det kommer en droppe hehe.

Så gör rent kylarlocket rejält gummit allt. Sedan fyll på med en bra kylarvätska så kommer dina problem att försvinna :)

Sorry men från min kommer det från slangen och inte från locket, visst har du rätt i att o-ringen kan hamna på sneden om man sätter dit locket fel!
 
motardnisse skrev:
2413634 Sorry men från min kommer det från slangen och inte från locket, visst har du rätt i att o-ringen kan hamna på sneden om man sätter dit locket fel!

Var ganska säker på att det kom från slangen på min med men ska titta nästa gång jag kör..
 
Cervantes skrev:
2413659 Var ganska säker på att det kom från slangen på min med men ska titta nästa gång jag kör..

min "läcker" också lite från slangen när man liger å fiskör i stan å sånt,<speciellt om de e varmt ute!!! men har inte märkt någon nivåskillnad i kylet!
 
mofoMx skrev:
2413687 min "läcker" också lite från slangen när man liger å fiskör i stan å sånt,<speciellt om de e varmt ute!!! men har inte märkt någon nivåskillnad i kylet!

Nä jag har tittat lite i kylaren och nivån ligger still... aja verkar ju va vanligt ialla fall :tummenupp
 
Cervantes skrev:
2413724 Nä jag har tittat lite i kylaren och nivån ligger still... aja verkar ju va vanligt ialla fall :tummenupp


Är det inte så att eftersom hojen saknar expansionskärl så rinner det ut i slangen istället?
 
motardnisse skrev:
2413634 Sorry men från min kommer det från slangen och inte från locket, visst har du rätt i att o-ringen kan hamna på sneden om man sätter dit locket fel!

Det är locket och det vet du :rolleyes: Hänger du med ut på onsdag om vädret håller i sig nu då?
 
Krille-666 skrev:
2415006 Det är locket och det vet du :rolleyes: Hänger du med ut på onsdag om vädret håller i sig nu då?

Vi får se!

Nopp inte från locket då baksidan av min framskärm brukar vara lite blöt!
 
Henkepenk skrev:
2415382 WORD! Samma för mig. Men det är nog ingen fara...


Nja WORD men så är det för mig iallafall! :)

BTW: Är det någon som kört längre med sin LC4 av nyare årsmodell som fått problem med kopplingslagret ännu?

KTM hade ju problem med en del tidigare!
 
Jo visst är det samma här! det kommer ur slangen och rinner ner längs skärmen..

Det jag undrar dock är varför slangen sitter i ramen om tanken är att vattnen ska rinna ut? är det kanske så att slangen sitter dåligt i infärtningen till ramen och det är därför det rinner?
 
Back
Top