Ktm 660

Suomalainen skrev:
2400320 Sätter min högra strumpa på att de står relativt rätt, mina justerades vid 100mil (endast avgas). Vid senaste kollen vid 550 mil så var de fortfarande helt ok... enligt en KTM handlare så är det väldigt sällan man behöver ställa ventilerna (förutom vid första servicen vid 100mil då allt har slitits in osv).

Kan inte hålla med dig mer angående att ventilerna sällan behöver justeras men det tydligaste tecknet på att de behöver justeras är just om den är svårtstartad. Vet många som inte kollar ventilerna förrän hojen är svårstartad. Det kan dessutom vara lite knepigt att få till inställningen och jag får för mig att 660 är kinkiga på det.
 
Cervantes skrev:
2400229 Nää nästa år blir det offroad åka!! Sälja är det inte tal om!! har ju äntligen hittat rätt ju!! är så jävla nöjd med hojjen!! va precis ute och mekade i garaget lite och det är ju så kul det mé!!

Nu vill jag bara ha min nya hjälm så jag får ut och åka lite!!

Men grusåka borde väl nästan gå med original sulorna?? har testat lite smågrusvägar och det är ju lite halt men barnsligt kul! vet du inga vägar som funkar?? skulle mer än gärna testa!!


He he du har ju sandaspåret men se upp för joggare!! :D

Det finns en del småvägar ovanför Arlanda i närheten av crossbanan.
Arlanda har en del brandvägar man kan smygåka lite på!
 
Suomalainen skrev:
2400320 Sätter min högra strumpa på att de står relativt rätt, mina justerades vid 100mil (endast avgas). Vid senaste kollen vid 550 mil så var de fortfarande helt ok... enligt en KTM handlare så är det väldigt sällan man behöver ställa ventilerna (förutom vid första servicen vid 100mil då allt har slitits in osv).

beror lite på hur hårt man kör. skulle jag tro

ska själv in å kolla ventilerna imån. är också på min 550mil servic :D
 
FreeSniff skrev:
2400438 beror lite på hur hårt man kör. skulle jag tro

ska själv in å kolla ventilerna imån. är också på min 550mil servic :D

Tror iof inte många motarder går som pendlarhojar... Min gjorde inte det, plus att den gick på ett antal bandagar, sammanlagt ca 100-150 mil bana.
 
Cervantes skrev:
2400229
Men grusåka borde väl nästan gå med original sulorna?? har testat lite smågrusvägar och det är ju lite halt men barnsligt kul! vet du inga vägar som funkar?? skulle mer än gärna testa!!

Jag kör slingrig (1,5-2,5 meter bred, mkt kurvig) grusväg med "vanliga" däck (som du kunde se på förrförra sidan), det går mycket stabilare än man kan tro!
Man styr ju med bakhjulet mer eller mindre. Även fast det var lerigt nu senast så kunde jag utan problem hålla 70-80 km/h utan några som helst tendenser till att framhjulet skulle släppa iväg nånstans.

Så ut och leta vägar nu, bums! :tungan

BMWJOHAN: Testa grusväg med 660n du med ;) Det är ju bara att tvätta hojen efteråt :)
 
motardnisse skrev:
2400433 He he du har ju sandaspåret men se upp för joggare!! :D

Det finns en del småvägar ovanför Arlanda i närheten av crossbanan.
Arlanda har en del brandvägar man kan smygåka lite på!

Hahaha tror jag skippar sanda spåret :D

Skrik till om du ska åka ut mot arlanda nån gång! :tummenupp
 
mitt bakdäck är blankslitet så jag måste köpa nytt. jag satt och kollade på http://www.mcdackonline.com/start.html och hittade ett däck som heter shinko. det kostar bara 927kr inkl frakt. jävligt billigt tycker jag. är det någon här som har provat detta däck? snål som man är så vill man ju betala så lite som möjligt :D
 
Såg ett par crossdäck hos lelles för drygt 800.- uppsättningen av skumt märke som passar originalfälgarna.. Nån som vet hur dom är på asfalt?? Jag vet att dom slits FORT men hur är fästet? är det som att åka på fälgen eller går det att åka?? är nyfiken på att testa ta ut hojjen i skogen men vill hitta en billig lösning att testa först..
 
Cervantes skrev:
2404717 Såg ett par crossdäck hos lelles för drygt 800.- uppsättningen av skumt märke som passar originalfälgarna.. Nån som vet hur dom är på asfalt?? Jag vet att dom slits FORT men hur är fästet? är det som att åka på fälgen eller går det att åka?? är nyfiken på att testa ta ut hojjen i skogen men vill hitta en billig lösning att testa först..

slits fort som fan. rätt halt i kurvorna. går att sladda på asfalt :) . om jag var dig skulle jag dock åka så lungt som möjligt tills jag kommit till gruset för att spara däcken. när det gäller crossdäck tror jag inte det spelar så stor roll vad man köper, dom funkar nog så gott som lika bra allihop om man inte är tävlingsförare med extrema krav
 
är det ingen som har testat dom här billiga Shinko däcken?
om ingen vet så får jag väl offra mig och beställa ett bakdäck och skriva en recention sen.
 
bmwjohan skrev:
2405667 är det ingen som har testat dom här billiga Shinko däcken?
om ingen vet så får jag väl offra mig och beställa ett bakdäck och skriva en recention sen.

Låter som en bra idé! :)
 
M:et skrev:
2398697 Angående hög tomgång så blir det en följdeffekt om du ställer upp den för högt. När du släpper gasen så hänger varvet kvar ett tag innan det går ner. Lite jobbigt in i kurvor när man förväntar sig motorbroms...

Har efter lite förmycket pillande fått det problemet.. Tror jag har två varv på skruven.. för att bli av med det vilket håll ska jag skruva?
 
Långa farbron skrev:
2407151 Hängande tomgång brukar bero på för mycket luft.


Tex ett trasigt insugningsgummi ger samma effekt.

OK kanskte satt dit det taskigt när jag slet ner förgasaren..
 
jag sak beställa bakdäck idag. jag tänker prova ett sånt där shinko däck.

däcket jag har på nu är totalt blankslitet. hur länge vågar man åka på ett sånt däck innan det blir farligt. alltså att det kan gå sönder? kan man köra ända tills första korden kommer fram?
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top