Ktm 660

Rasorblade skrev:
2373589 och en "sminkspegel":D

Nä körde faktiskt utan den :D orkade inte springa in till frugan och smöra :hihi

va ganska lätt.. lite pill att träffa rätt men det va betydligt smidigare än att skruva ner den..
 
oj oj oj!!!

jag har precis kört 15 mil motorväg i ösregn med min 660. fan va jobbigt det var. kallt som bara fan. sen hjälpte det inte heller att bakdäcket är helt blankslitet och det var massor av vatten på vägen. men men, jag överlevde ju i alla fall :tuttar

40 drev verkar bra tycker jag. jag ska fan slå till på ett sånt i veckan så att jag får lite mer power i min hoj.
 
Passar på att fortsätta fråga...

Hur är det med service i början? Har hittat en 660 -04 som har gått 350 mil, är det olja+filter + ventiljustering vid 500 mil som är nästa ?
 
bmwjohan skrev:
2374052 oj oj oj!!!

jag har precis kört 15 mil motorväg i ösregn med min 660. fan va jobbigt det var. kallt som bara fan. sen hjälpte det inte heller att bakdäcket är helt blankslitet och det var massor av vatten på vägen. men men, jag överlevde ju i alla fall :tuttar

Det där kan ju liksom inte bli sämre. Motorväg, ösregn och en 660. Fye fan vad tråkigt :näsblod
 
Henkepenk skrev:
2374119 Passar på att fortsätta fråga...

Hur är det med service i början? Har hittat en 660 -04 som har gått 350 mil, är det olja+filter + ventiljustering vid 500 mil som är nästa ?

yepp, olja, filter och ventilKOLL. Men går den normalt så är det knappast nödvändigt
 
peteR1000 skrev:
2374139 yepp, olja, filter och ventilKOLL. Men går den normalt så är det knappast nödvändigt

Tänkte bara så man vet hur landet ligger den närmsta tiden. Man kanske kan kombinera det med nån liten repa och spara en lusentapp. :)
 
skoteridioten skrev:
2374125 Det där kan ju liksom inte bli sämre. Motorväg, ösregn och en 660. Fye fan vad tråkigt :näsblod

det blev faktiskt aldrig tråkigt för man var tvungen att vara så jävla allert hela tiden. det var massor med vattenpölar man inte ville åka i och så kom de kraftiga kastvindar hela tiden. jävligt på frestande på alla sätt var det dock. verklien inget jag vill göra om.

det var i och för sig roligt när det började närma sig stockholm för då var det tjockt med bilar så att det nästan stod still. då åkte jag slalom mellan billarna och spann som fan med bakhjulet så fort jag hade riktningen rakt fram. sen att det blir härliga avgasknallar varje gång man släpper gasen efter en blötasfaltsburn gör inte saker sämre. folk i bilarna lär no ha undrat vad det var för nån "entusiast" som var ute och buskörde, ha ha :yoparty
 
bmwjohan skrev:
2374200
det var i och för sig roligt när det började närma sig stockholm för då var det tjockt med bilar så att det nästan stod still. då åkte jag slalom mellan billarna och spann som fan med bakhjulet så fort jag hade riktningen rakt fram. sen att det blir härliga avgasknallar varje gång man släpper gasen efter en blötasfaltsburn gör inte saker sämre. folk i bilarna lär no ha undrat vad det var för nån "entusiast" som var ute och buskörde, ha ha :yoparty

:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty
 
hur har ni gjort med backspeglarna på era hojar? har ni dom kvar eller har ni plockat bort dom? jag har min vänstra på för tillfället men jag blir spyfärdig varje gång jag ser den. så jävla fult. jag känner dock att jag kommer att sakna backspegeln om jag tar bort den. den fyller trots allt sin funktion.

hur har ni gjort för att få bort bögläppen bak? alltså den vidrigt långa bakstänkan? har ni sågat av den?
 
bmwjohan skrev:
2376474 hur har ni gjort med backspeglarna på era hojar? har ni dom kvar eller har ni plockat bort dom? jag har min vänstra på för tillfället men jag blir spyfärdig varje gång jag ser den. så jävla fult. jag känner dock att jag kommer att sakna backspegeln om jag tar bort den. den fyller trots allt sin funktion.

hur har ni gjort för att få bort bögläppen bak? alltså den vidrigt långa bakstänkan? har ni sågat av den?

Fåfäng som jag är så fick backspeglarna ligga kvar hemma.. när jag körde sporthojjen hade jag aldrig drömt om att köra utan men tycker man vänjer sig snabbt! :tummenupp
 
bmwjohan skrev:
2376474 hur har ni gjort med backspeglarna på era hojar? har ni dom kvar eller har ni plockat bort dom? jag har min vänstra på för tillfället men jag blir spyfärdig varje gång jag ser den. så jävla fult. jag känner dock att jag kommer att sakna backspegeln om jag tar bort den. den fyller trots allt sin funktion.

hur har ni gjort för att få bort bögläppen bak? alltså den vidrigt långa bakstänkan? har ni sågat av den?

Har den vänstra kvar!:tummenupp
 
bmwjohan skrev:
2376474 hur har ni gjort med backspeglarna...

borta, man vänjer sig snabbt att vrida mer och oftare på skallen.

Men man får väl 2 bögläppar med original? Den ena är ju åtminstone mindre ful än den andra. Finns mängder av moddar det går att göra. Sök och du skall finna! :tummenupp
 
Rasorblade skrev:
2376484 Har den vänstra kvar!:tummenupp

Samma här, den må vara ful men den har räddat mig många gånger. Hur säkert är det att köra helt utan speglar och vända på huvudet för att kolla bakåt för att förlora all kontroll framåt?

Nä kommer fortsätta använda vänster spegel ÄVEN om den är skitful! :yoparty
 
Jag har också den vänstra kvar, det är ganska skönt.



....Fan vad det är svårsålt. Någon mer som inte får sin 660 såld?
 
Last edited:
bmwjohan skrev:
2376474 hur har ni gjort med backspeglarna på era hojar? har ni dom kvar eller har ni plockat bort dom? jag har min vänstra på för tillfället men jag blir spyfärdig varje gång jag ser den. så jävla fult. jag känner dock att jag kommer att sakna backspegeln om jag tar bort den. den fyller trots allt sin funktion.

hur har ni gjort för att få bort bögläppen bak? alltså den vidrigt långa bakstänkan? har ni sågat av den?


Plocka bort speglarna, man vänjer sig som sagt att vrida på huvudet :tummenupp

Jag fick med två stänkare bak till min. En megastor samt en mindre som satt på.
Nu ikväll tog jag bort den mindre inkl blinkarna och flyttade in regplåten i hjulhuset.
Tro det eller ej men det var fan gjort på max 5 minuters arbete :)
Lossa på de 2 små skruvarna som sitter ovanför lyktan samt de 4 på sidorna på under lyktan så får du hela paketet i handen. Kontakten till blinkarna rycker du ur framme vid luftburken.
Borra två hål i regplåten och bunta fast den ovanför stänkflärpen som sitter framför stötdämparen.
Klart!

(om man klarar sig utan blinkare dvs)
 
Bobbo V skrev:
2376756 Jag har också den vänstra kvar, det är ganska skönt.
....Fan vad det är svårsålt. Någon mer som inte får sin 660 såld?

Jag sålde min 04a för 57500:- (utsatt på 60) på 5 dagar.

Någon... skrev:
Hur säkert är det att köra helt utan speglar och vända på huvudet för att kolla bakåt för att förlora all kontroll framåt?

Varför vill ni ha en backspegel, de e ju så enkelt att vända sig om? Köper inte det där med att det är farligt att vända sig om för att man kan köra in i nåt framför, jag skulle aldrig vilja göra en omkörning utan att kolla över axeln ändå. Döda vinkeln finns de nåt som heter, jävligt lätt att bli påkörd om man inte kollar att det är fritt utan bara litar på backspegeln. Ser till att hålla bra med avstånd till dem framför hela tiden istället.
 
Last edited:
Emmi skrev:
2376907 Jag sålde min 04a för 57500:- (utsatt på 60) på 5 dagar.



Varför vill ni ha en backspegel, de e ju så enkelt att vända sig om? Köper inte det där med att det är farligt att vända sig om för att man kan köra in i nåt framför, jag skulle aldrig vilja göra en omkörning utan att kolla över axeln ändå. Döda vinkeln finns de nåt som heter, jävligt lätt att bli påkörd om man inte kollar att det är fritt utan bara litar på backspegeln. Ser till att hålla bra med avstånd till dem framför hela tiden istället.

Det va fan, det är kanske dåligt med köpare här i Uppsala (Sveriges 660-tätaste stad?)

Jag använder backspegeln och kollar döda vinkeln. Men det är skillnad på att kolla döda vinkeln och göra en 180° på hojen bara för att kolla bakåt. Även om backspegeln skakar otroligt mycket så ser man ju fortfarande om det ligger en bil 100 meter bakom.
 
Bobbo V skrev:
2377097 Det va fan, det är kanske dåligt med köpare här i Uppsala (Sveriges 660-tätaste stad?)

Jag använder backspegeln och kollar döda vinkeln. Men det är skillnad på att kolla döda vinkeln och göra en 180° på hojen bara för att kolla bakåt. Även om backspegeln skakar otroligt mycket så ser man ju fortfarande om det ligger en bil 100 meter bakom.

Det är sant. Men jag tycker skillnaden mellan att kolla döda vinkeln och kolla bakåt är så marginell så jag kör hellre utan speglar. Ser man till att ha bra avstånd till den som ligger framför så är risken väldigt liten att det händer nåt för att man vänder sig om nån sekund. På sporthoj kör jag alltid med speglar dock, där är det ju krångligare att vända sig och se bakåt.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top