Ktm 660

Bobbo V skrev:
2377097 Det va fan, det är kanske dåligt med köpare här i Uppsala (Sveriges 660-tätaste stad?)

Utbudet är ju stort och mängden potentiella köpare begränsad, men man får ha tålamod eller ett jävligt bra pris.

Bobbo V skrev:
2377097
Jag använder backspegeln och kollar döda vinkeln. Men det är skillnad på att kolla döda vinkeln och göra en 180° på hojen bara för att kolla bakåt. Även om backspegeln skakar otroligt mycket så ser man ju fortfarande om det ligger en bil 100 meter bakom.

Ja, det är inte åt sidan eller snett bakåt som spegeln används - där måste man ha koll ändå. Det är för att se om det "blinkar blått" längre bak eller för att se om långtradaren bakom får stopp på ekipaget vid trafikljuset eller om man behöver flytta på sig. En livräddare helt enkelt. Kör man riktigt fort i tät trafik eller innerstan, så finns det ingen tid att vända sig helt om - på den sträckan hinner det dyka upp nya hinder flera gånger om.
 
bmwjohan skrev:
2377432 va? jag fick bara den stora bögläppen till min. jag vill också ha en liten!

hehe :blah

men ring till snubben du köpte den av och fråga om han inte har kvar den?
Dock tycker jag det är baklampan är sunkigt ful från början...

annars så är väl tipset att byta bakstänka helt och göra nåt eget meck med baklampan och blinkarna. finns en del grejer på www.enduro-store.de
Har själv köpt därifrån så det är ingen lureri-sajt.
 
när jag släpper gasen på min 660 så smäller det från avgasröret. ju högre varv jag har desto större chans att det smäller. detta är ju brutalläckert, men betyder det att något är fel, typ bränsle/luftblandning?
jag har en slipon på min och det är lelles som har satt på det. dom bestyckade om förgasaren så att det ska passa just detta slipon.
 
bmwjohan skrev:
2377729 när jag släpper gasen på min 660 så smäller det från avgasröret. ju högre varv jag har desto större chans att det smäller. detta är ju brutalläckert, men betyder det att något är fel, typ bränsle/luftblandning?
jag har en slipon på min och det är lelles som har satt på det. dom bestyckade om förgasaren så att det ska passa just detta slipon.

Vad har du för lågfartsmunstycke samt hur många varv är luftskruven utskruvad?
 
bmwjohan skrev:
2377729 när jag släpper gasen på min 660 så smäller det från avgasröret. ju högre varv jag har desto större chans att det smäller. detta är ju brutalläckert, men betyder det att något är fel, typ bränsle/luftblandning?
jag har en slipon på min och det är lelles som har satt på det. dom bestyckade om förgasaren så att det ska passa just detta slipon.

Om du drar på och slår av så kommer den ju smälla lite pga ett öppet avgassystem.. men det kan ju också va pga fel munstycke.. :)
 
bmwjohan skrev:
2377729 när jag släpper gasen på min 660 så smäller det från avgasröret. ju högre varv jag har desto större chans att det smäller. detta är ju brutalläckert, men betyder det att något är fel, typ bränsle/luftblandning?
jag har en slipon på min och det är lelles som har satt på det. dom bestyckade om förgasaren så att det ska passa just detta slipon.

Lite poffar är helt normalt, speciellt när man som du säger varvat ur lite.
 
En del brukar skruva ut luftskruven ca 1,5-2 varv och köra med 48 i lågfart istället för 45!
 
motardnisse skrev:
2377784 Vad har du för lågfartsmunstycke samt hur många varv är luftskruven utskruvad?

inte en aning. luftskruven kan jag ju kolla ikväll när jag kommer hem från jobbet, men lågfartsmunstycke har jag inte en aning om
 
Undrar iofs också om det är nått som kan ta skada av ett förlitet lågfartsmunstycke?
 
bmwjohan skrev:
2377812 inte en aning. luftskruven kan jag ju kolla ikväll när jag kommer hem från jobbet, men lågfartsmunstycke har jag inte en aning om

Det är lite knasigt att komma åt luftskruven så då kan du lika gärna lossa förgasaren och vrida ut den till vänster så kommer du åt både luftskruven och munstycket!

Cervantes skrev:
2377820 Undrar iofs också om det är nått som kan ta skada av ett förlitet lågfartsmunstycke?

Såsom för lite soppa på låga varv, min blev helt annan hoj efter bytet till 48!
 
Last edited:
motardnisse skrev:
2377824 Det är lite knasigt att komma åt luftskruven så då kan du lika gärna lossa förgasaren och vrida ut den till vänster så kommer du åt både luftskruven och munstycket!



Såsom för lite soppa på låga varv, min blev helt annan hoj efter bytet till 48!

jag har trimkam och sebringslipon på min. Den smäller som en kulspruta så fort man släpper av på gasen, lite störande.. antar att det beror på litet lågfartsmunstycke. är 48 rätt för mig med med min konfiguration?
 
Cervantes skrev:
2377849 var sitter det?

Vad?

Antar att du menar lågfartsmunstycket, det sitter bredvid huvudmunstycket. Ta en vanligt lång smal mejsel för att komma åt den, det står på sidan vilket munstycket t,ex om det är 45
 
motardnisse skrev:
2378226 Vad?

Antar att du menar lågfartsmunstycket, det sitter bredvid huvudmunstycket. Ta en vanligt lång smal mejsel för att komma åt den, det står på sidan vilket munstycket t,ex om det är 45

Ja precis lågfarts munstycket!

ok! ska titta när jag kommer hem.. :tummenupp
 
idag åkte jag 660 till jobbet för första gången. fan vilken skön känsla. nu ska jag aldrig mer åka kommunalt. istället för att det tog 35 min att åka kommunalt så kom jag till jobbet på 5-6minuter + att det var 100 ggr roligare + att det är billigare. ha ha :D
 
Maciej EVO VI skrev:
2380457 Skulle vilja ha tag på ett regnummer på en 660 -04 Någon som har lust att "låna ut" sitt så jag kan kolla försäkring.


E det inte bara till att ringa o fråga vad en -04 kostar? Det gjorde jag när jag kollade runt på försäkringar innan jag köpte. Var ej i behov av reg. nummer.
 
kN_KY skrev:
2380524 E det inte bara till att ringa o fråga vad en -04 kostar? Det gjorde jag när jag kollade runt på försäkringar innan jag köpte. Var ej i behov av reg. nummer.
Det löste sig i alla fall :)

Tog regnummer från listan på efterlysta hojjar. Folksams SMC försäkring får jag pröjsa 4186:- hel/hel, 31 år bor mitt i Sthlm.

nu är det bara att ringa vidare och så ska jag kolla på en hoj ikväll :)
 
Maciej EVO VI skrev:
2380457 Skulle vilja ha tag på ett regnummer på en 660 -04 Någon som har lust att "låna ut" sitt så jag kan kolla försäkring.


jag bor på kungsholmen i stockholm och har en ktm 660 04 jag fick följande priser av bolagen:

folksam halv 816kr/mån

trygg hansa 20930kr/år halv

bilsport & mc 6027kr/år hel, 4191kr/år halv självrisk stöld 10000, krävs dubbla lås samt låst garage

if 12501kr/år självrisk stöld 5000

länsförsäkringar 7650kr/år halv självrisk stöld 3000 krävs hemförsäkring

jag valde länsförsäkringar.

Edit: jag är född 1975 och haft körkort sens 93. var dock av med kortet 06(påverkar på en del bolag)

Maciej EVO VI skrev:
2380569 Det löste sig i alla fall :)

Tog regnummer från listan på efterlysta hojjar. Folksams SMC försäkring får jag pröjsa 4186:- hel/hel, 31 år bor mitt i Sthlm.

nu är det bara att ringa vidare och så ska jag kolla på en hoj ikväll :)


vaaaaaaaaaaa!!!!!!!!! jag fick typ 10.000 för halv hos folksam, samma hoj, vi är lika gamla och bor i samma stad!! jag måste ringa dom igen
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top