Ktm 660

Idag fick jag min plast och dekaler,, så jag gick ut och pimpade hojen lite... jag blev nöjd,, nu ska jag bara hitta lagomt bakljus...
 

Bifogat

  • Original.JPG
    Original.JPG
    135.9 KB · Visningar: 164
  • pimpad.JPG
    pimpad.JPG
    135.4 KB · Visningar: 437
  • pimpad..JPG
    pimpad..JPG
    112.3 KB · Visningar: 221
eeehm.. fråga

är det nån som har fipplat dit tändningslås eller något liknande på sin 660?

Stör mig lite då jag parkar mitt i stan att vem som helst kan gå förbi o starta ...well nån med kralliga lår då... men iaf.. hade vart jävla najs med tändningslås eller en liten dipswitch eller någe?

anyone?
 
semper skrev:
eeehm.. fråga

är det nån som har fipplat dit tändningslås eller något liknande på sin 660?

Stör mig lite då jag parkar mitt i stan att vem som helst kan gå förbi o starta ...well nån med kralliga lår då... men iaf.. hade vart jävla najs med tändningslås eller en liten dipswitch eller någe?

anyone?

Dra ut både choke och varmstarten så kan moppefuckot stå och kicka tills han blir blå om fötterna. Knappast nån som kollar det :)




Men appropå inget, är det någon som kan rekomendera några bra bromsklossar?
Jag har hittills bara kört med orginal men vill ha mer bett. De får gärna tåla lite tuffare tag också, senaste bankörningen på Åland så glasade de så jag knappt fick stopp på hojen mot slutet av sista dagen...
Jag provkörde en 525:a vid samma tillfälle och de ska ha likadana bromsar om jag förstått allt rätt, men jösses vilken skillnad i bromsverkan! Jag har aldrig varit så nära att flyga över styret som första gången jag klippte till på bromsarna :skrämd
 
M:et skrev:
Dra ut både choke och varmstarten så kan moppefuckot stå och kicka tills han blir blå om fötterna. Knappast nån som kollar det :)




Men appropå inget, är det någon som kan rekomendera några bra bromsklossar?
Jag har hittills bara kört med orginal men vill ha mer bett. De får gärna tåla lite tuffare tag också, senaste bankörningen på Åland så glasade de så jag knappt fick stopp på hojen mot slutet av sista dagen...
Jag provkörde en 525:a vid samma tillfälle och de ska ha likadana bromsar om jag förstått allt rätt, men jösses vilken skillnad i bromsverkan! Jag har aldrig varit så nära att flyga över styret som första gången jag klippte till på bromsarna :skrämd


Jaha men hur många kg lättare är 525?

Om man tar en KTM 640 -01 sm och en KTM 625 -02 så har de likadana tvåkolvsok men 625 är något lättare och bromsarna bettar mkt bättre då!
 
semper skrev:
eeehm.. fråga

är det nån som har fipplat dit tändningslås eller något liknande på sin 660?

Stör mig lite då jag parkar mitt i stan att vem som helst kan gå förbi o starta ...well nån med kralliga lår då... men iaf.. hade vart jävla najs med tändningslås eller en liten dipswitch eller någe?

anyone?

Satte dit ett på min, kände samma obehag som du. Inget stöldskydd direkt, men ett första startskydd iaf.
 
M:et skrev:
Men appropå inget, är det någon som kan rekomendera några bra bromsklossar?
Jag har hittills bara kört med orginal men vill ha mer bett. De får gärna tåla lite tuffare tag också, senaste bankörningen på Åland så glasade de så jag knappt fick stopp på hojen mot slutet av sista dagen...
Jag provkörde en 525:a vid samma tillfälle och de ska ha likadana bromsar om jag förstått allt rätt, men jösses vilken skillnad i bromsverkan! Jag har aldrig varit så nära att flyga över styret som första gången jag klippte till på bromsarna :skrämd

...och den hojen hade ändå sämre bromsar än vad som sitter på min ;) Hemligheten heter Carbone Lorraine - deras mjukaste rejsbelägg. Ragnar kan plocka fram åt dig. Kostar ca 700:-

Ett "snikalternativ" är SBS sintrade (HS) - de har jag kört med på alla gathojarna med gott resultat.
 
Sådär.. nu har jag skruvat på risers (30mm)..
Touringbutiken levererade på två dagar :tummenupp , men tyvärr till 28mm styre så det blev till att fila lite..
Nu vill jag justera fotpinnarna och hittade " Adjustable footrest" hos KTM.. 6mm för ca 1000kr!!!!! :död

Finns det någon som gjort en egen lösning på detta?? (hjälp)
 
semper skrev:
eeehm.. fråga

är det nån som har fipplat dit tändningslås eller något liknande på sin 660?

Stör mig lite då jag parkar mitt i stan att vem som helst kan gå förbi o starta ...well nån med kralliga lår då... men iaf.. hade vart jävla najs med tändningslås eller en liten dipswitch eller någe?

anyone?


Jag har satt på min.
Ta kablarna från stödet, koppla dem i genom ett täningslås o placera på valfri plats.
Lämpligtvis en plats som det inte syns på alltför lätt.
Så försvårar man ju yterligare.

:tummenupp
 
Back
Top