Ktm 660

Ivil skrev:
Ere sant att 660 åkare inte kan gå rakt pga av kraftigt övertränat vänsterben? Börjar bli trött på att kicka....

Självklart är det sant :3freak.. Kicka med höger, om du är rädd för övertränat vänsterben!!
 
Det där distinkta klicket man hör när man kickar,vad e det för nåe? Ere nått som hoppar i,ur eller berättar att det e dags att klämma till?
 
Autodekompressionen. Kicka långsamt ner tills du hör "klicket" .. släpp upp och kicka till och helt igenom.
 
Ivil skrev:
Ere sant att 660 åkare inte kan gå rakt pga av kraftigt övertränat vänsterben? Börjar bli trött på att kicka....
Hmm.. vänster ben??
Jag kickar med höger, blir liksom ingen kraft när man står gränsle över hojen!
 
wannagofast skrev:
Hmm.. vänster ben??
Jag kickar med höger, blir liksom ingen kraft när man står gränsle över hojen!

Det blir ju lite jobbigt att hoppa av hojen om du får motorstopp vid ett trafikljus... Jag kickade min med högern i början, men efter ett tag lärde jag mig kicka med vänstern.
 
ceasar skrev:
Det blir ju lite jobbigt att hoppa av hojen om du får motorstopp vid ett trafikljus... Jag kickade min med högern i början, men efter ett tag lärde jag mig kicka med vänstern.
Inte jobbigare än hemma..
 
gixxxerracing skrev:
Låter tungkickat :va
Men vad gör man inte för att slippa vikten av el-starten...
Om låg vikt är prioriterat köper man inte en LC4 överhuvudtaget,elstart eller ej.Och dom är barnsligt enkla att kicka igång jämfört med dom flesta andra stånkor.Även när man sitter på hojjen.
 
wannagofast skrev:
Hmm.. vänster ben??
Jag kickar med höger, blir liksom ingen kraft när man står gränsle över hojen!

Ingen kraft ? Jo, gör man rätt så ;) Normalt sett kan man sitta ner och bara trampa till på en vanlig LC4. Med lite mer komp, behöver man ställa sig upp och låta kroppstyngden göra sitt (och för att vara säkrare på att inte få bakslag). Inte för att det är tyngre att utföra kicken, utan för att få högre fart så att motorn orkar runt den första kompressionscykeln.
 
TomK skrev:
Ingen kraft ? Jo, gör man rätt så ;) Normalt sett kan man sitta ner och bara trampa till på en vanlig LC4. Med lite mer komp, behöver man ställa sig upp och låta kroppstyngden göra sitt (och för att vara säkrare på att inte få bakslag). Inte för att det är tyngre att utföra kicken, utan för att få högre fart så att motorn orkar runt den första kompressionscykeln.
Smaksak.. Jag har bättre kraft och kontroll när jag står brevid..
 
wannagofast skrev:
Smaksak.. Jag har bättre kraft och kontroll när jag står brevid..

Mmm, ända tills du tappar balansen och hojen ramlar åt höger, då följer du med som en vante. Sitter man på hojen, har man stöd åt båda hållen och kan dessutom köra direkt efter att motorn gått igång.

Vänsterbenskick, smakar bäst! :tummenupp
 
ceasar skrev:
jo, om det står bilar bakom som tutar...
Jag är 190cm, 95-100kg (ej fett), deformerat skallben och ett ansikte som bara en mor kan älska.. Jag brukar få kicka ifred!! :hihi

TomK skrev:
Mmm, ända tills du tappar balansen och hojen ramlar åt höger, då följer du med som en vante. Sitter man på hojen, har man stöd åt båda hållen och kan dessutom köra direkt efter att motorn gått igång.

Vänsterbenskick, smakar bäst! :tummenupp
Ehh.. eller släpper hojen kanske??
 
wannagofast skrev:
Ehh.. eller släpper hojen kanske??

:eek: :6surkart


föresten, ingen som råkar ha lite information om vad skillnaden är på en 625 och 660 gällade kw/hk. har försökt söka på det men antingen hittar den inget eller så bara öser det trådar om allt möjligt i tusental (och på KTM's hemsida står ju bara 21 kw på båda (eller vad det nu var))
 
Werzion skrev:
föresten, ingen som råkar ha lite information om vad skillnaden är på en 625 och 660 gällade kw/hk. har försökt söka på det men antingen hittar den inget eller så bara öser det trådar om allt möjligt i tusental (och på KTM's hemsida står ju bara 21 kw på båda (eller vad det nu var))

Sök efter vad Heda skrev för ett par år sedan (var det väl ?). Han och Ebbe bänkade varsin hoj - 625 och 660. Dyno-kurvor ska ligga någonstans...
 
Är det inga fler här på SH som har bänkat sina 660 ???
Skulle vara kul att se vad ni fick isåfall...
 
psykomotard skrev:
buslätt. håll in dekomp och kicka lite lugnt tills det klickar till i motorn, sen upp helt och ner ett litet hack för att komma över nåt gupp.. sen längst upp, ingen gas, ingen decomp och tryck bestämt ner foten. poff så hoppar den igång.

Jag håller helt med, den här tekniken har funkat bra för mig.. startar alltid.. (eller hur Ivil) Fick du igån hojen sen.. :tungan

/R
 
Ronta skrev:
Jag håller helt med, den här tekniken har funkat bra för mig.. startar alltid.. (eller hur Ivil) Fick du igån hojen sen.. :tungan

/R
Japp,modifierade dock tekniken något.
Ingen choke (ca 10 grader i garaget)
Kicka runt tills det klickar.
Lyft sedan kicken till ca "Tio minuter över".
Kicka till.
Kicka en gång till så startar den..
Men jäklar i helsike va slut jag va i benet efter första gången den skulle igång... :huvet
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top